پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۲۵
۷
۴
نسخه چاپی

جزئیات شهادت علی اکبر رنجبر مأمور شیرازی ناجا/ + فیلم لحظه شهادت

جزئیات شهادت علی اکبر رنجبر مأمور شیرازی ناجا/ + فیلم لحظه شهادت
سرهنگ دوم علی‌اکبر رنجبر در حین مقابله با اراذل و اوباش بر اثر اصابت چاقو از ناحیه گردن و شاهرگ مجروح شده و بر اثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش تیتربرتر؛ فرمانده انتظامی استان فارس جزئیات درگیری پلیس با فرد قمه به دست و شهادت مأمور ناجا را تشریح کرد.

جزئیات درگیری پلیس شیراز با فرد قمه‌ به‌دست

جزئیات درگیری پلیس شیراز با فرد قمه‌ به‌دست
جزئیات درگیری پلیس شیراز با فرد قمه‌ به‌دست

 

سرتیپ پاسدار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح جزئیات شهادت جانشین پاسگاه بیدزرد شیراز با بیان اینکه ماموران پلیس مسئولیت حفظ آرامش و آسایش مردم را به عهده داشته و در این راستا از آسایش خود و خانواده و حتی جان خود نیز می‌گذرند به جانفشانی مأمور رشید ناجا در منطقه بیدزرد شیراز اشاره و تصریح کرد: شهید سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر از جمله پرسنل شجاع و رشید ناجا بود که هفته قبل نیز در همین محور، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را از قاچاقچیان کشف و ضبط کرده بود.

فرمانده انتظامی استان فارس به تشریح جزئیات درگیری و شهادت مامور ناجا اشاره و اعلام کرد: چهارشنبه ۱۳ بهمن سرهنگ دوم رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد در راستای ماموریت روزانه همراه با یک سرباز که رانندگی خودروی دو کابینه پلیس را به عهده داشت به گشت زنی در مسیر جاده اصلی شیراز به کوار می رود.

 وی گفت: برابر قرائن به دست آمده یک خودروی پراید، تردد ماشین پلیس را رصد می کرده تا آنجا که وقتی ماشین پلیس به یک رستوران می رسد قاتل از یک خودروی پراید که متوقف شده بود پیاده شده و به سمت ماشین پلیس آمده و در وهله اول با قمه به سرباز ضربه زده و وی را زخمی می کند؛ از آن طرف مامور رشید ما که این صحنه را می‌بیند در راستای دفاع از جان سرباز از ماشین پیاده شده، اسلحه خود را مسلح کرده و بدون آن که شلیک کند_در راستای حفظ جان مردم و همچنین قوانین موجود_به مجرم هشدار داده و به سمت او رفته و با او درگیر می شود؛ که در نهایت در این درگیری فرد مهاجم با قمه به جانشین پاسگاه ضربه زده و هنگامی که وی می افتد ضربه ای نیز به گلوی او زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند.

سردار حبیبی در پاسخ به این سوال که آیا مردم در صحنه حضور نداشتند گفت: مردم در رستوران بوده و بعد از درگیری و شنیدن سر و صدا به صحنه می‌آیند اما زمانی است که کار از کار گذشته؛ فرد مجرم ضربه را زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند .

وی در پاسخ سوال آیا ماموران پلیس بر حسب تماس تلفنی در آن صحنه حاضر شده یا در حال مأموریت بوده‌اند گفت: تماس تلفنی در کار نبود؛ تردد مأموران پلیس در آن مسیر طبق معمول و برنامه روزانه و روتین همیشگی در راستای رصد و اشراف در منطقه انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این مطلب که شواهد و قرائن نشان می دهد فرد مجرم با قصد و نیت برای زدن پلیس وارد عمل شده، به جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم فارس اشاره و اظهار داشت: از روز گذشته شاهد تماس متعدد اقشار مختلف مردم با پلیس و همدردی آنها هستیم که خواهان دستگیری و مجازات فرد مجرم و برخورد قاطع با مخلین امنیت هستند.

 وی با بیان این که ناجا افتخار می‌کند که مامورانش برای حفظ آسایش مردم از جان خود می‌گذرند به دیدار با خانواده شهید اشاره و اظهار داشت: پدر شهید رنجبر نیز بازنشسته ناجا بوده اند که فوت کرده اند؛ دیداری هم با خانواده محترم شهید از جمله مادر، همسر و دو فرزند شهید داشتیم.

 گفتنی است خبر درگیری پلیس در منطقه بیدزرد که شب گذشته بعد از اذان مغرب و عشا به وقوع پیوست و منجر به شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر بر اثر اصابت قمه به گلو شد احساسات عمومی مردم را جریحه دار کرد

سرهنگ کاووس محمدی بامداد پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ساعاتی پیش ماموران انتظامی پاسگاه بیدزرد شهرستان شیراز هنگام اجرای ماموریت با اراذل و اوباش، درگیر شدند.

وی ادامه داد: در این درگیری سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر براثر ضربه سلاح سرد(قمه) از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست، همچنین یک سرباز وظیفه نیز در این درگیری مجروح شد و به مرکز درمانی انتقال یافت که حال عمومی وی مناسب است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس افزود: تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

جزئیات دستگیری قاتل شهید رنجبر

جزئیات دستگیری قاتل شهید رنجبر
جزئیات دستگیری قاتل شهید رنجبر

 

 رئیس کل دادگستری فارس از دستگیری قاتل سرهنگ دوم شهید رنجبر در شیراز خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی گفت: فردی که ۱۳ بهمن ماه جاری ساعت ١٩ و ۴۸ دقیقه سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر جمعی پاسگاه بیدزرد شیراز  را با سلاح سرد مورد هجمه قرار داد و وی را به قتل رسانده بود، امروز جمعه ۱۵ بهمن دستگیر شد. 

به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، موسوی با بیان اینکه این اقدام قاتل پس از مجروح کردن سرباز وظیفه انجام گرفته و شهید رنجبر قصد انجام وظیفه سازمانی خود در مواجهه با اراذل و اوباش را داشته است، افزود: متاسفانه شهید رنجبر در درگیری با متهم از ناحیه شریانهای حیاتی مورد ضربه سلاح سرد قاتل قرار گرفته و  در صحنه حادثه جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

موسوی با بیان اینکه پس از متواری شدن قاتل تحقیقات به صورت شبانه روزی در دستور کار قرار گرفت، گفت: با تلاش و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) محل اختفای متهم در شهرستان شیراز شناسایی و قاتل شهید رنجبر دستگیر شد.

این مقام عالی قضایی استان افزود: تحقیقات در خصوص انگیزه متهم توسط مقام  قضایی ادامه دارد و در سریع ترین زمان ممکن و پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست و حکم قاطع، متهم پرونده به مجازات قانونی خواهد رسید.

روستای بیدزرد از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز است. این روستا در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شیراز در جاده کوار قرار دارد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: محسن رضوی




+ 7
مخالفم - 7
نظرات : 4
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
مرتضی غلامی ۰۲/۰۵/۱۱ - ۰۰:۲۳
پاسخ
comments سلام دوستان تسلیت .چرا افراد نیروی انتظامی نباید دفاع شخصی یادت داشته باشند .چون نیروی انتظامی از این نوع درگیریها زیاد دارن یعنی یکی نیس نظارت کنه حداقل. نیروی آموزش دیده بفرسته واسه اینجور موقعیتها اصلا نباید اصلا درنگ کرد باز هم تسلیت خدا به خانوادشون صبر عطا کنه انشالله که روحش شاد
 
 
ir
+0
unlike
-0
رضارنجبر ۰۰/۱۱/۲۱ - ۲۱:۲۹
پاسخ
comments ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده محترم شهید رنجبر و مردم شریف استان فارس واقعا خون انسان ب جوش میاد و جز تاسف و تاثر کاری دیگه الان ساخته نیست. سرباز سرهنگ شهید رنجبر چنان از صحنه پا ب فرار میزاره انگار با دوشکا هدفش گرفتن. اگر اونم داخل صحنه بود امکان نداشت ضارب بتونه حرکتی کنه. همینطور ک ضرب المثل قدیمی میگه یک شیر میان دوتارو باه عاجزه/1
 
 
ro
+0
unlike
-0
عباس ۰۰/۱۱/۱۸ - ۰۱:۱۹
پاسخ
comments شهادت مبارک/2
 
 
ro
+0
unlike
-0
عباس ۰۰/۱۱/۱۸ - ۰۱:۱۷
پاسخ
comments اول از همه شهادت این نیروی فداکار انتظامی را به خانوادش وملت ایران تهنییت وتسلیت میکویم ادم خیلی ناراحت میشه از نواقصی که دراین قضیه هست یک چرا گلوله شلیک نمیکند یا اصلحه گیر کرده یاقانون اجازه نمیدهد درهرصورت نقصه چرا این پلییی بنده خدا نتونست یه مقدار مبارزه کنه خیلی راحت چاقو خورد اسپری چرا نداشت وتوف به شرف اون نامرد بیهویت حیوون با نامردی زد./2
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری