پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۲۵
۷
۰
نسخه چاپی

جزئیات تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط شورای نگهبان

جزئیات تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط شورای نگهبان
یک نماینده مجلس خبر از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط شورای نگهبان داد.

به گزارش تیتربرتر؛ گویا لایحه رتبه بندی معلمان توسط شورای نگهبان به تصویب رسیده است.

جزئیات تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط شورای نگهبان

جزئیات تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط شورای نگهبان
جزئیات تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط شورای نگهبان

 

پیج اینستاگرام حامیان دکتر نوروزی نماینده تهران و نایب رئیس کمیسیون فرهنگیان مجلس از تصویب لایحه رتبه‌بندی معملان در شورای نگهبان خبر داده است.

صحت و سقم این خبر را پیگیری خواهیم کرد و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیگیری ویژه دولت برای طرح رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش: دولت طرح رتبه بندی معلمان را به صورت جدی و ویژه دنبال می‌کند.

یوسف نوری، گفت: دولت توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارد و در همین راستا، علی رغم از دستور کار خارج شدن همه پیشنهاد‌های افزایش حقوق در حوزه‌های مختلف دولت، رتبه بندی به صورت جدی و ویژه توسط دولت دنبال می‌شود که این امر نشان از توجه ویژه قوه مجریه به معلمان عزیز و تلاشگر دارد.پیگیری ویژه دولت برای  طرح رتبه بندی معلمان

وی افزود: نه تنها ارکان دولت بلکه همه اعضای شورای نگهبان عنایت ویژه ای به دغدغه های قشر عزیز معلمان و معیشت فرهنگیان دارند.  

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دولت حال حاضر دولتی مردمی است و مهم‌ترین اصل در اجرای برنامه‌های خود را شفاف سازی عملکردی می‌داند ادامه داد: در بحث استخدام نیز اولویت دولت استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیرو‌های توانمند و تحولی است و بی شک عدالت در استخدام باید از این طریق دنبال شود.

نوری بیان کرد: حرفه معلمی مقدس است و معلمان جایگاه والایی در بین اقشار مختلف جامعه دارند. مهمترین ویژگی معلمان صبوری است و این نیز خوی و خصلت و مسلک والای پیامبران است.

وی گفت: جهش تحولی در راستای اجرایی سازی مفاد سند تحول بنیادین و استفاده از ظرفیت‌های گسترده بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت در سراسر کشور قرارگیرد و البته تحقق این دو هدف از مسیر معلمان تحولی و اثربخش می‌گذرد.  

وزیر آموزش و پرورش  مدرسه محوری به عنوان یک برنامه اولویت دار در این وزارتخانه بیان کرد و افزود: مهمترین تعریف مدرسه محوری مشارکت دادن دانش آموزان در امر تصمیم سازی در حوزه فعالیت مدرسه و تمرکز همه فعالیت‌های تعلیم و تربیت بر مدار مدرسه به عنوان رکن آموزش و پرورش است و البته تحقق این امر تنها با هم افزایی همه ارکان نظام تعلیم و تربیت امکان پذیر خواهد بود.

نوری بیان کرد: خیرین مدرسه ساز شرکای راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور هستند و قدم گذاشتن در مسیر خیر و امر مقدس مدرسه سازی توفیق بزرگی است که نصیب نیکان این عالم می‌شود.

مطالب مرتبط:

علت تاخیر تصویب رتبه بندی فرهنگیان

علت تاخیر تصویب رتبه بندی فرهنگیان
علت تاخیر تصویب رتبه بندی فرهنگیان

 

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر ابهامات و ایرادات شورای نگهبان درباره تأمین بودجه لایحه رتبه‌بندی معلمان حل شده است، اما متأسفانه هیأت رئیسه و اداره قوانین مجلس اصلاحات را چهار روز معطل کرده بودند در صورتی که باید بلافاصله برای شورای نگهبان ارسال می‌شد.

به گزارش راهبرد معاصر، رتبه‌بندی معلمان از سال ۱۳۹۰ مطرح شد و پس ده سال فراز و نشیب با نام رتبه‌بندی معلمان، در آخرین روز‌های دولت دوازدهم به مجلس ارسال شد.

کیفیت‌بخشی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد، تقویت هویت حرف‌های معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهمترین اهداف لایحه رتبه‌بندی معلمان است.

 این لایحه ۲۴ آذر ماه در مجلس شورای اسلامی بررسی و در نهایت به تصویب نمایندگان رسید و به شورای نگهبان ارجاع داده شد.
۲۷ دی ماه هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان از بازگشت لایحه رتبه‌بندی معلمان برای رفع برخی ابهامات و اشکالات به مجلس خبر داد و اول اسفند ماه نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و اصلاح شد.

در خصوص آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان با احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس گفتگو کردیم.

فلاحی  اظهار کرد: عمده اشکالاتی که شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی گرفته بود، بحث مالی بود؛ البته چند ابهام نیز مدنظر بود که ابهام‌ها در کمیسیون آموزش مجلس رفع شد. برای حل موضوع تأمین بودجه نیز بین رئیس مجلس و کمیسیون آموزش با سازمان برنامه و بودجه رایزنی صورت گرفت؛ توافق شد که بحث مالی با ۱۵ هزار میلیارد تومان حل شود.

وی در خصوص زمان اجرای رتبه‌بندی نیز گفت: کمیسیون آموزش مجلس اصرار داشت که رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور انجام شود تا شامل بازنشستگان ۱۴۰۰ نیز بشود، اما سازمان برنامه و بودجه اصرار داشت که به دلیل فشار مالی، از شش ماهه دوم یا دو ماه پایانی سال ۱۴۰۰ یا از زمان تصویب این قانون اجرا شود.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: در حال حاضر ابهامات و ایرادات شورای نگهبان درباره تأمین بودجه حل شده و به شورای نگهبان ارجاع داده شده است. سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری اعلام کردند که اصلاحات به دستشان نرسیده است که متأسفانه هیأت رئیسه و اداره قوانین مجلس، اصلاحات را چهار روز معطل کرده بودند که من روز دوشنبه ۹ اسفند در تذکر آیین‌نامه‌ای، این موضوع را تذکر دادم و تأکید کردم که وقتی اصلاحات انجام شده است، مجلس حق نداشته معطل کند و باید بلافاصله برای شورای نگهبان ارسال می‌شد. در واقع این کوتاهی از سوی اداره قوانین مجلس بود که اصلاحات را دیر فرستاده است.

وی تأکید کرد: از آنجایی که بیش از ۷۰۰ هزار معلم منتظر اجرای رتبه‌بندی هستند، به محض تأیید اصلاحات توسط شورای نگهبان، وزارت آموزش و پرورش باید تیم‌های خود را ترتیب دهد و آیین‌نامه اجرایی را تدوین کند.

فلاحی با بیان اینکه بودجه رتبه‌بندی برای سال ۱۴۰۱، در لایحه بودجه سال جدید در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: ۵ رتبه در لایحه رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است؛ حداقل حقوق معلمان رتبه ۱ در بودجه ۱۴۰۱، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که با اعمال رتبه‌بندی دریافتی حدود ۸ میلیون تومان خواهد بود. اکثر معلمان ما تحت رتبه ۲ و ۳ قرار خواهند گرفت که حقوقشان بالای ۸ میلیون تومان است. تعدادی معلم هم در رتبه ۴ و ۵ داریم که حقوق آن‌ها بالاتر از ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

آنچه دیگران می خوانند: 

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 7
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری