پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۴:۳۶
۶
۰
نسخه چاپی

جزئیات آتش سوزی مرکز داده مخابرات تهران + میزان تلفات و خسارات

جزئیات آتش سوزی مرکز داده مخابرات تهران + میزان تلفات و خسارات
ویدیویی از آتش سوزی در ساختمان زیرساخت مخابرات که دلیل قطعی گسترده اینترنت شده است را ببینید.

به گزارش تیتربرتر؛ وقوع آتش‌سوزی در مرکز مخابراتی انقلاب اسلامی متعلق به شرکت زیرساخت، منجر به ایجاد اختلال گسترده در اینترنت تهران و کرج شده است. در همین حال برخی کاربران خارج از کشور از مشکل در دسترسی به سایت‌های داخل ایران گزارش می‌دهند.

ماجرای آتش سوزی مرکز داده مخابرات تهران

ماجرای آتش سوزی مرکز داده مخابرات تهران
ماجرای آتش سوزی مرکز داده مخابرات تهران

 

صبح امروز (جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰) آتش‌سوزی در مرکز انقلاب اسلامی شرکت ارتباطات زیرساخت (ساختمان LCT) در خیابان شیخ بهایی تهران، منجر به وقوع قطعی و اختلال در اینترنت ثابت و همراه شد. این اختلال تا ظهر امروز برطرف نشده و هنوز شرکت زیرساخت یا وزارت ارتباطات در این رابطه توضیحی منتشر نکرده‌اند.

آتش‌سوزی از اتاق باتری مرکز LCT آغاز شده و با گسترش به بخش‌های دیگری دیگر منجر به قطع شدن اینترنت شده است. توزیع اینترنت ورودی به کشور میان شرکت‌های اینترنت در این مرکز انجام می‌شود و به همین دلیل بیشتر این شرکت‌ها دچار مشکل در سرویس‌رسانی شده‌اند.

مطالب مرتبط:

علت اصلی اختلال در اینترنت

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مشکل قطعی اینترنت در برخی مناطق تهران و کرج مربوط به اختلال فنی برق و آتش سوزی در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی (ال سی تی) بود.

مشکل قطعی اینترنت به علت اختلال فنی در مجتمع مخابراتی انقلاب بودآقای مهدی سالم در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این مشکل حدود ۴۵ دقیقه پیش رخ داد که هم اکنون برطرف شده و آتش سوزی مربوط به ups‌ها بوده است.
وی گفت: این مشکل پس از نیم ساعت رفع شده است و اکنون دسترسی به اینترنت ثابت با اختلال روبرو نیست.

برخی مخاطبان امروز از قطعی گسترده اینترنت همراه و ثابت در تهران و کرج خبر دادند که علت آن قطع برق و اختلال در برق‌رسانی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت که به ایجاد حریق در این سیستم‌ها منجر شد، اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، برخی مخاطبان از قطعی گسترده اینترنت همراه و ثابت در تهران و کرج خبر دادند که طبق آن، اینترنت اپراتورهای همراه اول، شاتل، مبین نت و... دچار قطعی شده بود.

این اختلال فنی بوده و به علت قطع برق در بخشی از یکی از مراکز LCT شرکت ارتباطات زیرساخت در منطقه خیابان کردستان، اتفاق افتاده بود که طبق اعلام فتاحی - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، در پی قطع برق  و اختلال در برق‌رسانی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت اختلال در برق رسانی مرکز ایجاد شد و این موضوع به ایجاد حریق در سیستم‌های یو پی اس و سامانه های برق رسانی، منجر شد.

به گفته او حریق با کمک آتش نشانی در مراحل اولیه اطفاء و رفع اختلال از سامانه های فنی انجام شد.

طبق اعلام مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در اثر این اتفاق عمدتا خدمات داخلی در برخی مناطق دچار مشکلاتی شد؛ اینترنت بین الملل هم دچار قطعی شد که البته تا بیش از ۹۰ درصد رفع اختلال انجام شده و سرویسها به حالت اولیه برگشتند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توییتر اعلام کرده که اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است.

مهدی سالم همچنین گفته است که به دلیل مشکل فنی در تاسیسات برق یکی از مراکز شرکت زیرساخت، اینترنت بخشی از مشترکین قطع شده است. همکارانم در تلاش هستند تا در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند.

شاید لازم باشد مشترکین شبکه تلفن همراه برای دسترسی مجدد به سرویس، یکبار گوشی موبایل خود را خاموش و سپس روشن کنند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآرونده: حمیدرضا روح نواز




+ 6
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری