پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹:۴۱
۱۵
۰
نسخه چاپی

رفع فوری خستگی با این رژیم غذایی!

رفع فوری خستگی با این رژیم غذایی!
کمبود خواب باعث خستگی می شود و می تواند بر سلامت کلی و رفاه شما تأثیر منفی بگذارد.

تیتربرتر؛ نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

روش های رفع خستگی

روش های رفع خستگی
روش های رفع خستگی

 

خداوند گیاهانی آفریده که سرشار از ویتامین C، کافئین، منیزیم، آهن و مواد مغذی دیگر هستند که با خستگی مقابله می‌کنند و انقباض عضلانی را کاهش می‌دهند. 

جوشانده این گیاهان در رفع خستگی و تقویت انرژی افراد بسیار موثر است؛ بنابراین برای برطرف شدن خستگی‌تان پس از یک روز پر مشغله کاری مصرف دمنوش‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

  • مواد اولیه برای تهیه دمنوش گلاب و دارچین 
  • آب جوش (به ازای هر نفر یک الی یک و نیم استکان) 
  • دارچین (نصف یک چوب)
  • شکر (به ازای هر نفر یک قاشق غذاخوری یا نبات به میزان لازم)
  • گلاب (به ازای هر نفر یک و نیم قاشق غذاخوری) 

طرز تهیه دمنوش گلاب و دارچین

در یک قوری دارچین و گلاب را می‌ریزیم و آب جوش را به آن اضافه می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توانید به آن کمی عرق کاسنی یا نعناع نیز بیفزایید. در انتها شکر را نیز به آن می‌افزاییم. این دمنوش باید به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم دَم بکشد. 

موثرترین دمنوش‌ها برای مقابله با خستگی روزانه/دمنوش‌هایی که انرژی از دست رفته‌تان را به شما برمی‌گردانند

دمنوش رزماری

مصرف ساقه و برگ‌های گیاه رزماری سبب تقویت انرژی بدن می‌شود و در رفع مشکلات گوارشی نیز تاثیر بسزایی دارد. 

طرز تهیه دمنوش رزماری 

برای تهیه دمنوش رزماری ۳۰ گرم ساقه‌ی رزماری را در یک لیتر آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. سپس محلول را صاف کنید و به مدت یک ماه، قبل از هر وعده غذایی یک فنجان بنوشید. 

موارد منع مصرف دمنوش رزماری 

استفاده از این گیاه برای افرادی که سابقه بیماری صرع یا غش دارند و همچنین برای زنان باردار و کودکان توصیه نمی‌شود. 

موثرترین دمنوش‌ها برای مقابله با خستگی روزانه/دمنوش‌هایی که انرژی از دست رفته‌تان را به شما برمی‌گردانند

مطالب مرتبط:

عوامل خستگی

عوامل خستگی
عوامل خستگی

 

بیماری قلبی

آیا از انجام کارهای روزمره مانند خرید، نظافت یا بالا رفتن از پله خسته شده اید؟ هنگامی که قلب قادر به پمپاژ خون به تمام بافت های بدن نیست، با هدایت خون از اندام ها و در عوض ارسال آن به اندام های حیاتی، منابع را ذخیره می کند. این می تواند باعث خستگی شود و ممکن است نشانه بیماری قلبی باشد.

بیماری قلبی یک بیماری جدی است که نیاز به درمان دارد، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید. تغییرات شیوه زندگی (به عنوان مثال رژیم غذایی و ورزش)، داروها و فیزیوتراپی وجود دارد که می تواند به شما در کنترل بیماری قلبی کمک کرده و به شما کمک کند تا به کار مورد علاقه خود بازگردید.

اختلال خواب شیفت کاری

کار شیفتی می تواند ساعت داخلی 24 ساعته بدن یا ریتم شبانه روزی شما را خراب کند. وقتی شب ها کار می کنید یا شیفت های چرخشی را انجام می دهید، بدن شما نمی داند چه موقع باید بیدار باشد و چه موقع بخوابد، که باعث خستگی می شود.

نور روز اغلب نشانه بیداری است. اگر باید در طول روز بخوابید، سعی کنید محل خواب خود را تا حد ممکن تاریک، خنک و ساکت کنید. اگر مجبور هستید شب کار کنید، محل کار خود را روشن نگه دارید. سعی کنید شیفت شب را پشت سر هم کار کنید و از نوبت های مکرر چرخشی اجتناب کنید. از مصرف کافئین دوری کنید و در روزهای تعطیل تا حد ممکن به برنامه منظم خواب و بیداری پایبند باشید.

حساسیت غذایی

حساسیت غذایی می تواند باعث خستگی شود. برخی از غذاها ممکن است باعث خستگی مزمن شوند. اگر بعد از خوردن برخی غذاها احساس خواب آلودگی می کنید، ممکن است نشانه عدم تحمل آن غذا باشد.

بهترین راه برای تشخیص حساسیت یا عدم تحمل به یک غذای خاص، رژیم حذف است. غذاهای مشکوک را حذف کنید و ببینید آیا سطح انرژی شما بهبود یافته است یا خیر. اگر غذاها را دوباره معرفی کنید و خستگی بازگردد، ممکن است علت آن غذا باشد. با پزشک خود در مورد بهترین روش برای رژیم غذایی حذف صحبت کنید.

سندرم خستگی مزمن (CFS) و فیبرومیالژیا

سندرم خستگی مزمن و فیبرومیالژیا شرایطی هستند که می توانند باعث خستگی مداوم و بدون دلیل شوند که فعالیت های روزانه را بیش از شش ماه مختل می کند.

هر دو بیماری مزمن هستند و هیچ درمانی برای همه وجود ندارد، اما تغییر شیوه زندگی اغلب می تواند به کاهش برخی علائم خستگی کمک کند. استراتژی ها عبارتند از عادات خوب خواب (محدود کردن کافئین، اتاق خواب خود را تاریک و آرام نگه دارید)، تکنیک های آرامش، ورزش سبک، قدم زدن و رژیم غذایی متعادل.

برخی از ما بدون هیچ دلیل پزشکی خسته شده ایم. خبر خوب این است که ورزش ممکن است به ما تقویت کند. مطالعات به طور مداوم نشان می دهد افرادی که به طور منظم ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند احساس خستگی کمتری می کنند. هنگام ورزش برای انرژی در محدوده فعالیت های کم تا متوسط مانند پیاده روی، یوگا یا تمرینات مقاومتی سبک برای مبارزه با خستگی بمانید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: مریم بالوی فیلی



+ 15
مخالفم - 11
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری