پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۶:۳۸
۴
۰
نسخه چاپی

فواید هل سیاه برای سلامتی و زیبایی

فواید هل سیاه برای سلامتی و زیبایی
برای دانستن در مورد فواید فراوان هل سیاه، همه آن را برای شما خلاصه کرده ایم!

تیتربرتر: هل به عنوان "ملکه ادویه ها" شناخته می شود و به درستی! در حالی که حتماً با بسیاری از کاربردها و فواید هل سبز برای سلامتی آشنا هستید، آیا از فواید هل سیاه نیز آگاه هستید؟ اگر نه، اجازه دهید شما را با این تنوع بزرگتر هل آشنا کنیم. در حالی که هل سبز کوچک با پوست نازک و به راحتی جدا می شود، غلاف هل سیاه معمولاً از نظر اندازه بزرگتر با دانه های بزرگتر و پوست چروکیده ضخیم در خارج هستند! در حالی که هل سبز کوچکتر طعم و مزه ظریفی دارد، هل سیاه بزرگتر طعم و عطر متفاوت تری دارد! آنها بیشتر برای طعم دادن به برنج و سایر غذاهای خوش طعم استفاده می شوند، در حالی که انواع سبز معمولاً برای دسرها استفاده می شود! در حالی که هر دو نوع هل در غذاهای مختلف محبوب هستند، این هل سیاه است که در صنعت سلامت و زیبایی نیز کاربرد دارد! روغن استخراج شده از هل سیاه در رایحه درمانی و درمان بیماری های مختلف موثر است! بخوان تا بیشتر بدانی!

بسیاری از ما هنوز هیچ ایده ای در مورد اینکه هل سیاه چگونه به ما در حفظ سلامتی کمک می کند، نداریم. این ادویه دارای یکسری فواید دارویی است و برای استفاده از آن به عنوان یک درمان طبیعی باید در مورد آنها اطلاعات کسب کنیم.

1. سلامت دستگاه گوارش

بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامت
بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامت

هل سیاه ممکن است تأثیر مثبتی بر دستگاه گوارش داشته باشد. با کمک خواص محرک خود می تواند غدد معده و روده را برای ترشح شیره های ضروری تحریک کند. همچنین به تنظیم روند ترشح آب میوه به منظور کنترل میزان اسید معده کمک می کند. در نتیجه، احتمال ابتلا به زخم معده یا سایر اختلالات گوارشی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. این ادویه همچنین برای درمان سوزش معده و گرفتگی معده که دو علامت شایع اختلالات گوارشی هستند، مفید است. خواص گوارشی این ماده برای درمان یبوست مزمن و بهبود اشتها نیز بسیار مهم است. علاوه بر این، هل سیاه ماهیت نفخ‌آور دارد و می‌تواند گازهای شکمی را تسکین دهد. این به شما کمک می کند تا از شر سوء هاضمه و همچنین نفخ شکم ناشی از آن خلاص شوید.

2. سلامت قلب و عروق

هل سیاه نیز تا حد زیادی بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. کنترل ریتم قلب یکی از مهمترین مزایای آن است که در نهایت فشار خون شما را کنترل می کند. قلب شما با مصرف منظم هل سیاه سالم می ماند. احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد. این ادویه همچنین برای محافظت از شما در برابر گرمازدگی یا آفتاب زدگی در تابستان سوزان بسیار موثر است.

3. سلامت تنفسی

اگر از مشکلات تنفسی جدی رنج می برید، هل سیاه می تواند پادزهری عالی برای شما باشد. تعدادی از اختلالات تنفسی از جمله آسم، سیاه سرفه، احتقان ریه، برونشیت، سل ریوی و غیره را می توان با این ادویه درمان کرد. دستگاه تنفسی شما را گرم می کند تا گردش هوا از طریق ریه ها راحت تر شود. علاوه بر این، هل سیاه به عنوان یک خلط آور عمل می کند و به شما کمک می کند تا از سرفه، سرماخوردگی، گلودرد و غیره با تسکین غشای مخاطی و عادی سازی جریان مخاطی از طریق دستگاه تنفسی دور بمانید.

4. بهداشت دهان و دندان

بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامت
بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامت

بسیاری از اختلالات دندانی مانند عفونت دندان، عفونت لثه و غیره را می توان با هل سیاه درمان کرد. علاوه بر این، عطر قوی آن می تواند به درمان بوی بد دهان کمک کند.

5. سلامت ادرار

هل سیاه که یک ادرارآور موثر است، می تواند ادرار را تسهیل کرده و سیستم کلیوی شما را سالم نگه دارد. هل سیاه از رشد باکتری های عامل عفونت ادراری جلوگیری می کند.

6. خواص ضد سرطان: دو آنتی اکسیدان به نام های 3’-Diindolylmethane (DIM) و Indole-3-Carbinol (I3C) در هل سیاه وجود دارد که ممکن است به کنترل سرطان سینه، روده بزرگ، پروستات و تخمدان کمک کند. خواص ضد سرطانی ادویه همچنین باعث افزایش میزان گلوتاتیون (یک آنتی اکسیدان) در بدن می شود و از تولید و رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

مطالب مرتبط:

7. سم زدایی

بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامت
بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامت

مطالعات نشان داده است که هل سیاه می تواند تأثیر مثبتی بر فرآیند سم زدایی در بدن داشته باشد. ممکن است کافئین را از خون حذف کند تا بتوانید از اثرات نامطلوب آلکالوئید در امان بمانید.

8. خواص بیهوشی

روغن استخراج شده از هل سیاه بسیار بی حس کننده و آرام بخش است. ممکن است درد حاد مانند سردرد را مهار کند و تسکین فوری را ارائه دهد. از اسانس تهیه شده از ادویه نیز برای رفع استرس و خستگی استفاده می شود.

9. خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی

 دیده شده است که هل سیاه ممکن است میکروب های تقریبا 14 گونه مختلف را از بین ببرد. از این رو، مصرف هل سیاه ایمنی را تقویت می کند و از شما در برابر عفونت های باکتریایی یا ویروسی محافظت می کند.

فواید هل سیاه برای پوست و مو

بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامت
بهترین فواید هل سیاه برای پوست، مو و سلامت

شما می توانید با استفاده از هل سیاه به صورت خارجی و داخلی از پوست خود مراقبت کنید. برای اینکه بدانید چگونه این ادویه کوچک می تواند ظاهر شما را زیباتر کند، بخش زیر را دنبال کنید:

10. هل سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و مواد معدنی ضروری پتاسیم است. از این رو، مصرف منظم این ادویه می تواند سیستم داخلی شما را از مواد سمی عاری نگه دارد، در نتیجه گردش خون را در سراسر سطح پوست بهبود می بخشد و آن را سالم نگه می دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید ظاهری محکم، شاداب و جوان داشته باشید، مصرف هل سیاه را به طور مرتب شروع کنید.

11. هل سیاه ممکن است از پیری جلوگیری کند. همچنین ممکن است به شما کمک کند رنگ پوست روشن تری داشته باشید.

12. هل سیاه به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن ممکن است به عنوان یک درمان طبیعی برای "درماتیت تماسی" یا آلرژی پوستی استفاده شود.

چه از هل سیاه در آشپزی استفاده کنید و چه از روغن هل به صورت موضعی استفاده کنید، از هر دو جهت می توانید برای موهای خود مفید باشید. درباره فواید هل سیاه برای مو بیشتر بدانید:

13. هل سیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این خاصیت هل سیاه ممکن است به تغذیه پوست سر و تارهای مو کمک کند. در نتیجه، شما گیسوانی قوی، ضخیم و براق خواهید داشت.

14. هل سیاه ذاتا ضد عفونی کننده و ضد باکتری است، مصرف آن نیز برای جلوگیری از تحریک و عفونت پوست سر مفید است.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید. 

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی



+ 4
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری