پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ۱۶:۰۹
۳
۰
نسخه چاپی

واکنش علیرضا خمسه به تفکیک جنسیتی پارک ها + عکس

واکنش علیرضا خمسه به تفکیک جنسیتی پارک ها + عکس
علیرضا خمسه بازیگر سریال پایتخت تغییر جنسیت داد.

به گزارش تیتربرتر؛ علیرضا خمسه بازیگر باتجربه و معروف سینما تئاتر و تلوزیون است. علیرضا خمسه در اینستاگرام نیز فعالیت دارد. پست جدید بازیگر سریال پایتخت خبرساز شد. 

علیرضا خمسه تغییر جنسیت داد

علیرضا خمسه تغییر جنسیت داد
علیرضا خمسه تغییر جنسیت داد

۲۱ فروردین بود که روزنامه همشهری نوشت شهرداری تهران از سال گذشته طبق یک‌ برنامه در راستای ایجاد فضای راحت، مناسب و امن برای زنان به‌ویژه مادران و کودکان، در هر محله، بخشی از یک‌ بوستان محله‌ای را مناسب‌سازی می‌کند. خبری که موجب شد حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری در صحن شورای شهر چنین بگوید: «من مصاحبه‌ای در خصوص رد یک شایعه انجام دادم و زنانه و مردانه شدن بوستان‌های تهران را رد کردم.»

او ادامه داد: «قرار است در ۳۵۲ بوستان و در قسمت کوچکی فضای بسیار مناسبی برای مادران و کودکان در نظر گرفته شود که مادران با حجاب راحت‌تری به بازی با کودکان خود بپردازند.»

خبر زنانه، مردانه شدن پارک‌ها موجب شد علیرضا خمسه، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از یکی از گریم‌های زنانه خود در استوری اینستاگرامش، چنین بنویسد: «یکی از اعضای شورای شهر تهران اعلام کرده به زودی پارک‌های تهران زنانه، مردانه می‌شوند. من چون نمی‌توانستم پارکم را عوض کنم، جنسیتم را عوض کردم.» 

پیج های زرد اینستاگرامی پست علیرضا خمسه را به سرعت وایرال کردند و عنوان کردند که بازیگر معروف سریال پایتخت تغییر جنسیت داد اما موضوع از این قرار بود که بابا پنجعلی سریال پایتخت با واکنش به زنانه و مردانه شدن پارک ها عنوان کرد که نمی تواند پارکش را عوض کند پس جنسیتش را عوض خواهد کرد. 

بیوگرافی علیرضا خمسه

بیوگرافی علیرضا خمسه
بیوگرافی علیرضا خمسه

علیرضا خمسه متولد ۹ بهمن ۱۳۳۱ در تهران است. او در خانواده ای شلوغ پرورش یافت؛ او دارای ۴ خواهر و ۴ برادر میباشد و سه تای دیگر هم فوت کردند. مادر این بازیگر، خانه‌دار بوده و پدرش به عنوان معمار در یک شرکت راهسازی، مشغول به فعالیت بود و به خاطر مأموریت های مداومش، خانواده ی خود را دایماً به سفر میبرد.

تحصیلات علیرضا خمسه

علیرضا خمسه از دانشگاه شهید بهشتی در رشته روان شناسی فارغ التحصیل شده است.

ازدواج علیرضا خمسه

در سال ۱۳۶۲ علیرضا خمسه در زمانی که فعالیت بازیگری خود را به تازگی شروع کرده بود، زندگی مشترکی را آغاز کرد و صاحب یک فرزند پسر بنام احمدرضا شد ولی پس از گذشت مدتی از همسرش، طلاق گرفت.

علیرضا خمسه برای بار دوم در سال ۱۳۷۲ با خانمی به نام مروارید پور شفیقی ازدواج کرد و در حال حاضر دو دختر بنام های درسا و گلسا دارد.

مروارید پورشفیقی درخصوص علیرضا خمسه این طور گفت:ما همسایه ی علیرضا خمسه بودیم و به خاطر دوستی پدرم( خلبان) با او، خمسه خیلی وقت ها بعنوان یک فرد شناخته شده با پدرم برخورد داشت. پس از خواستگاری علیرضا خمسه از من، پدرم با این امر، مخالفت کرد ولی در حال حاضر از دوستان خوب خمسه به شمار میرود و باهم رابطه ی خوبی دارند. مروارید پور شفیقی در سینما و تلویزیون به عنوان گریمور فعالیت داشته ولی به خاطر تربیت بچه هایش، این شغل را ادامه نداد.

ماجرای جالب برادر علیرضا خمسه

با گذشت ۳۴ سال فهمیدیم که یک برادر ناتنی داریم! شروع ماجرا به زمانی برمی گردد که روحیه و ظاهر یکی از برادرانم با ما فرق داشت. من پسری را در یک صحنه فیلمبرداری ملاقات کردم که شبیهه ما بود و وقتی که فهمیدم در یک زمان، با برادرم متولد شده اند؛ ماجرا جذابتر شد. در نهایت پس از تحقیقات پزشکی و دیدار با مادرم به این نتیجه رسیدند که بچه ها از طرف بیمارستان، جا به جا به خانواده ها تحویل داده شده اند؛ یعنی ما بمدت ۳۴ سال با یک برادر ناتنی زندگی کردیم.

مطالب مرتبط:

فعالیت های علیرضا خمسه

فعالیت های علیرضا خمسه
فعالیت های علیرضا خمسه

در سال ۱۳۵۷ علیرضا خمسه با سفر به کشور فرانسه، دوره های مربوط به پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری را بمدت یک سال و نیم در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیور سیته پاریس اموزش دید.

در سال ۱۳۵۹ علیرضا خمسه به ایران بازگشت و برای نخستین بار در سال ۱۳۶۰ مقابل دوربین سینما قرار گرفت و به ایفای نقش در فیلم« مرگ یزدگرد» پرداخت. از همان زمانی که علیرضا خمسه به حیطه بازیگری وارد شد؛ برخی از حرکاتش، توجه کارگردان های کمدی ساز را به خود جلب کرد که از آن ها می توان به نوع خطوط چهره و تسلطش بر حرکات صورت( میمیک) و نرمی حرکات بدنش اشاره کرد. به همین خاطر، برنامه سازان تلویزیون پس از فیلم جدی« مرگ یزدگرد» او را انتخاب کردند و علیرضا خمسه با اجرای قطعات نمایشی طنز در برنامه هایی مانند« نوروزنامه»،« هوشی و موشی»،« بورزید و بخندید»،« حواستو جمع کن» و« نگاه سوم» در بین مخاطبان تلویزیون محبوب شد.

علیرضا خمسه در سال ۱۳۶۷، به ایفای نقش در فیلم پرفروش« روز باشکوه» به کارگردانی کیانوش عیاری پرداخت و بازیگرانی نظیر« علی نصیریان»« ایرج طهماسب» و« گوهر خیراندیش» در این فیلم با او همبازی بودند. با توجه به اینکه این فیلم پرطرفدار شد اما سریالی که موجب شهرت و محبوبیت علیرضا خمسه در بین مخاطبان شد؛ مجموعه تلویزیونی « هوشیار و بیدار» بود که از تلویزیون در سال ۱۳۶۷ پخش شد. کیومرث پوراحمد درهمان سال، فیلم خوب« لنگرگاه» را ساخت ونقش علیرضا خمسه در آن فیلم، کاملا متفاوت بود. درواقع او نقش« حمزه» را در این فیلم، بازی می کرد که مشغول به کار در یک مسافرخانه در بندرعباس بود و پناهگاه دونوجوانی شده بود که با فرار از تهران به بندرعباس، پناه آورده بودند. یکی از خصلت هایی که باعث شده تا علیرضا خمسه از دوست داشتنی ترین شخصیت های فیلم محسوب شود؛ نوع بازی و بیان لهجه او بود.

جوایز و افتخارات علیرضا خمسه

جوایز و افتخارات علیرضا خمسه
جوایز و افتخارات علیرضا خمسه

- بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم پیونگ یانگ، برای فیلم آپارتمان شماره ۱۳.( ۱۳۷۱)

- کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم سینمائی چشم شیطان( ۱۳۷۲)

- دریافت لوح تقدیر از احمد مسجدجامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی( ۱۳۸۲)

- لوح تقدیر از هفتمین جشنواره تئاتر تجربه کوتاه( ۱۳۸۳)

- سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل از بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم بیست( ۱۳۸۷)

- تقدیر در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان – همدان( ۱۳۸۹)

فعالیت های صنفی علیرضا خمسه

>> عضو هیئت مؤسس انجمن بازیگران سینمائی کشور

>> عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمائی کشور( از بدو تأسیس تا سه دوره بعد)

>> عضو هیئت حل اختلاف صنفی مجمع تهیه و تولید و پخش فیلم های ایرانی( ۳ دوره)

>> عضو هیئت مدیره تعاونی مسکن خانه سینما – از بدو تأسیس تا انحلال

>> عضو هیئت داوری و حل اختلاف خانه سینما( یک دوره- سال ۱۳۸۹–۱۳۹۰)

>> بازرس انجمن بازیگران سینمای ایران( از سال ۸۵ تاکنون – ۳ دوره)

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی



+ 3
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری