پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳
۲
۰
نسخه چاپی

هشدار زلنسکی به پوتین/ آماده خودکشی باش!

هشدار زلنسکی به پوتین/ آماده خودکشی باش!
زلنسکی در جدیدترین صحبت های خود گفت: تهاجم روسیه یک خودکشی است.

به گزارش تیتربرتر؛ ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به مناسبت پنجاهمین روز تهاجم نظامی روسیه، خطاب به مردم اوکراین گفت که این تهاجم بی‌معنی و یک خودکشی است.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

زلنسکی : تهاجم روسیه یک خودکشی است

زلنسکی : تهاجم روسیه یک خودکشی است
زلنسکی : تهاجم روسیه یک خودکشی است

 

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنانی به مناسبت پنجاهمین روز تهاجم نظامی روسیه، خطاب به مردم اوکراین گفت که این تهاجم بی‌معنی و یک خودکشی است.

زلنسکی پنجشنبه شب با تاکید بر اینکه جهان نباید در وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شک داشته باشد مدعی شد که نیروهای روسیه در اوکراین درحال تکرار وقایعی هستند که اروپا در جنگ جهانی دوم شاهد آن‌ها بود.

وی با ادعای اینکه نیروهای روسیه درحال تخریب کامل شهرها و روستاها در منطقه دونباس هستند به گونه‌ای که می‌خواهند هیچ انسانی در این منطقه باقی نماند گفت: اینها نشان دهنده بی‌معنی بودن تهاجم روسیه است. این کشور با سلاح‌های خود درحال سوزاندن همه ارزش‌هایی است که از آن دفاع می‌کند و درحال نابودی فرهنگ و زبان روسی است.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن همتای آمریکایی خود به خاطر استفاده از عبارت "نسل کشی" در توصیف تهاجم روسیه به اوکراین تشکر کرد.

پارلمان اوکراین عصر پنجشنبه لایحه‌ای را به تصویب رساند که در آن اقدامات ارتش روسیه در این کشور نسل کشی نام گرفته است.

با این حال، آنتونیو گوترش روز چهارشنبه گفت که سازمان ملل آنچه را در اوکراین رخ می‌دهد، نسل کشی ندانسته است چرا که این امر به تصمیم گیری نهایی قانونی از سوی نهادهای قضایی بستگی دارد.

دبیرکل سازمان ملل توضیح داد نسل کشی به صورت دقیق در قوانین بین‌المللی تعریف شده است و محققان دادگاه بین‌المللی کیفری در اوکراین حضور داشته‌اند. ما این مساله که آیا نسل کشی در اوکراین اتفاق افتاده یا نه را به نهادهای قضایی می‌سپاریم.

زلنسکی: خرید نفت و گاز روسیه تجارت با خون مردم اوکراین است

زلنسکی: خرید نفت و گاز روسیه تجارت با خون مردم اوکراین است
زلنسکی: خرید نفت و گاز روسیه تجارت با خون مردم اوکراین است

 

جنگ در اوکراین در حالی وارد پنجاه و یکمین روز خود شده است که شدت درگیری‌‌ها در شرق این کشور افزایش یافته و نیروهای ارتش روسیه تلاش می‌کنند ناحیه دونباس را به تصرف کامل خود درآورند.

همزمان ناظران غرق ناو جنگی «موسکووا» متعلق به روسیه را ضربه بزرگی به نیروی دریایی این کشور در دریای سیاه ارزیابی کرده‌اند. اوکراین پیش از این ادعا کرده بود که ناو موسکووا را هدف حمله موشکی قرار داده است، اما روسیه ضمن رد این ادعا دلیل آتش گرفتن ناو را «انفجار در انبار مهمات» اعلام کرده بود.

در همین حال جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرده است که بتواند به زودی از کی‌یف دیدار کند. فرانسه نیز گفته است سفارت خود را در روزهای پیش‌رو بار دیگر به پایتخت اوکراین منتقل خواهد کرد.

آخرین تحولات جنگ اوکراین در تاریخ جمعه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) را در این صفحه دنبال کنید:

اوکراین: بیش از ۶۵۰۰ مورد جنایت جنگی از سربازان روسی ثبت شده است

دفتر دادستانی اوکراین اعلام کرد که در مجموع ۶ هزار و ۶۷۳ مورد جنایات جنگی توسط سربازان روسی در اوکراین ثبت شده است و این موارد در دست بررسی هستند.

بنابر اعلام این نهاد، مرگ ۱۹۸ کودک بخشی از این جنایات جنگی محسوب می‌شوند.

فرانسه ماشین آتش‌نشانی، آمبولانس و اقلام ضروری به اوکراین می‌فرستد

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در حساب توییتر رسمی خود نوشت پاریس در حمایت از اوکراین ۲۴ ماشین آتش‌نشانی و آمبولانس و همچنین ۵۰ تن اقلام ضروری به این کشور ارسال می‌کند.

این دومین محموله امدادرسانی فرانسه به اوکراین طی ماه جاری است.

زلنسکی: خرید نفت و گاز روسیه تجارت با خون مردم اوکراین است

زلنسکی: خرید نفت و گاز روسیه تجارت با خون مردم اوکراین است
زلنسکی: خرید نفت و گاز روسیه تجارت با خون مردم اوکراین است

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، کشورهای اروپایی را متهم کرد که با ادامه خرید نفت و گاز از روسیه در حقیقت «پول در خون مردم اوکراین» می‌زنند. وی دراین باره گفت: «ما نمی‌توانیم درک کنیم که چطور می‌توانید از خون پول دربیاورید؟»

رئیس‌جمهور اوکراین، آلمان و مجارستان را متهم کرد که مانع از وضع تحریم‌های شدیدتر انرژی اتحادیه اروپا علیه روسیه شده‌اند. انتظار می‌رود روسیه امسال بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار از فروش نفت و گاز به اروپا به دست آورد.

آقای زلنسکی به بی‌بی‌سی گفت: «بعضی از دوستان و شرکای ما می‌دانند که اکنون زمان متفاوتی است. اینجا دیگر مسئله تجارت و پول نیست، بلکه مسئله بقا است.»

وی درباره ارسال تسلیحات توسط کشورهای غربی نیز گفت: «ایالات متحده، بریتانیا و شماری از کشورهای اروپایی در این زمینه به ما کمک می‌کنند. اما ما نیازمند تسلیحات بیشتری هستیم.»

آقای زلنسکی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت شهر بندری ماریوپل گفت گمان می‌کند از زمان شروع محاصره این شهر توسط نیروهای روسی تا کنون هزاران تن کشته شده باشند. او اضافه کرد جنایاتی که روسیه در ماریوپل و بوچا مرتکب شده امکان موفقیت مذاکرات صلح را کاهش داده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 2
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری