پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۰۲
۴
۰
نسخه چاپی

حذف ترجیحی ارز 4200 تومانی چه اثری بر بورس دارد؟

حذف ترجیحی ارز 4200 تومانی چه اثری بر بورس دارد؟
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه) با ۲۴ هزار و ۹۱۸ ‌واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تیتربرتر؛ بازار سرمایه امروز هم روندی نزولی داشت و شاخص کل بورس بیش از ۵۰۰ واحد کاهش یافت.

آخرین وضعیت بورس

آخرین وضعیت بورس
آخرین وضعیت بورس

 

شاخص کل بورس امروز با ۵۷۱ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۵۰۳ واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن توانست ۲۰۷۶ واحد افزایش یابد و رقم ۴۲۸ هزار و ۸۶۸ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۵۴۲ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال انجام شد.

پالایش نفت تبریز، معدنی و صنعتی گلگهر و ملی کشت و صنعت و دامپروری یاس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پردیس و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با پنج واحد کاهش در رقم ۲۱ هزار و ۸۹ واحد ایستاد. در این بازار ۳۱۷ هزار معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال انجام شد.

سنگ آهن گوهرزمین، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند و در آن سوی بازار سرمایه صنعتی مینو و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

تاثیر حذف ارز 4200 تومانی بر بورس

تاثیر حذف ارز 4200 تومانی بر بورس
تاثیر حذف ارز 4200 تومانی بر بورس

 

 در روز چهارشنبه شاخص کل بورس صعود 24 هزار و 918 واحدی را پشت سر گذاشت و پس از 3 روز سرمایه حقیقی به بازار وارد شد.

در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس تا رقم یک میلیون و 564 هزار واحد بالا آمد. امروز بازار سهام از ابتدا صعودی شد و تا پایان به صعود ادامه داد. در پایان معاملات شاخص کل بورس به رقم یک میلیون و 564 هزار و 449 واحد رسید که نسبت به روز سه‌شنبه 24 هزار و 918 واحد بالا‌تر ایستاده است.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز رشد کرد و در پایان معاملات 9 هزار و 540 واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم 438 هزار و 409 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 306 واحد صعود کرد و به رقم 21 هزار و 396 واحد رسید. 

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 539 نماد رشد قیمت داشتند و 88 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 86 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 14 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

مطالب مرتبط:


  • ورود پول حقیقی
تاثیر حذف ارز 4200 تومانی بر بورس
تاثیر حذف ارز 4200 تومانی بر بورس

 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 275 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. گروه‌های «محصولات غذایی و آشامیدنی»، «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات دارویی» بیشترین  بازار سهام را از ورود پول حقیقی داشتند. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به سهام ملت (شرکت بیمه ملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 38 میلیارد تومان بود. پس از ملت، نمادهای وغدیر (شرکت سرمایه گذاری غدیر)، حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

  • لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فولاد»، «وغدیر» و «شستا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «وسینا»، «جم پیلن» و «رکیش» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «مارون»، «شگویا» و «صبا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دناوند»، «شپاس» و «مفاخر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فزر، تجلی و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

  • مازاد تقاضا در بورس

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و 150 میلیون تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 57 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 57 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) با صف‌ خرید 204 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از آسیاتک، نمادهای سیمرغ (شرکت سیمرغ) و حگهر (شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان) بیشترین صف خرید را داشتند. همچینن تنها صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد مفاخر (شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی) تعلق داشت. 

  • رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 31 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 194 میلیارد تومان بود که 2 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 18 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 548 میلیارد تومان رسید.

  • جدول معاملات

در معاملات امروز نماد شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 153 میلیارد تومان بود. 

پس از شستا، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خگستر و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد یک میلیارد و 439 میلیون 878 هزار و 510 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد ملت و ولساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 4
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری