پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳
۵
۰
نسخه چاپی

آیا می توان اثر بوتاکس را از بین برد؟/ هزینه بوتاکس در سال 1401

آیا می توان اثر بوتاکس را از بین برد؟/ هزینه بوتاکس در سال 1401
تزریق بوتاکس طبق آمارهای جهانی پرطرفدارترین روش برای جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها است.

تیتربرتر: گاهی اتفاق می‌افتد که افراد بدون تحقیق و بررسی دقیق و درست قبل از انجام عمل بوتاکس به سراغ افراد غیر متخصص رفته و جهت انجام عمل بوتاکس به آن ها مراجعه می‌کنند و یا حتی ممکن است مدت کمی پس از تزریق بوتاکس از عمل خود به علل متخلف پشیمان شوند و مایل به از بین بردن آثار آن شوند.

البته تاثیر بوتاکس اگر به دست افراد با تجربه و ماهر انجام شود چنان خوشایند است که کم تر کسی بعد از تزریق آن پشیمان می‌شود ولی به فرض اگر این اتفاق بیفتد آیا راه هایی وجود دارد که تاثیر بوتاکس را از بین ببریم و یا آن را کاهش دهیم ؟

آیا راهی برای از بین بردن بوتاکس وجود دارد

آیا راهی برای از بین بردن بوتاکس وجود دارد
آیا راهی برای از بین بردن بوتاکس وجود دارد

ممکن است تزریق نادرست یا بیش از حد بوتاکس به موضع باعث عوارض ناراحت کننده ای شود. مثل وقتی که ابرو ها بیش از اندازه بالا می‌مانند یا عضلات صورت حرکت نمی‌کنند و یا بین اعضای صورت ناهماهنگی به وجود می‌آید.

متاسفانه بوتاکس جزو شیوه های درمانی است که از بین بردن آن ها چاره ای جز صبر کردن ندارد زیرا همان طور که در مبحث انواع بوتاکس ذکر شد ماندگاری بوتاکس موقت است و پس از مدتی باید آن را تمدید نمود.

ولی راهکار هایی وجود دارد که می‌توانید تاثیر بوتاکس را تا حدی کاهش دهید اما هنوز هم توصیه ما به شما این است که قبل از انجام هر عمل باید با افراد متخصص و پزشکان مجرب و مشاورین زیبایی در مراکز و کلینیک هایی که مخصوص انجام این کار هستند مشغولند مشورت نمایید و پس از سنجیدن تمام جوانب و دیدن نمونه کار های قبلی آنان مبادرت به انجام این عمل بنمایید.

بی حسی صورت پس از تزریق باعث می‌شود که صورت شخص نتواند احساسات او را به نمایش دراورد و به حالت بی روحی در می‌آید که این حالت برای او و اطرافیان بسیار ازار دهنده است. این موضوع هم می‌تواند به دلیل عدم تخصص درمانگر باشد و هم به دلیل استفاده از مواد نامرغوب و ارزان قیمت.

متاسفانه این عمل تنها به این عوارض محدود نمی‌شود. نافرم بودن ابروها و بالا رفتن یکی و پایین رفتن دیگری هم از دیگر آثار تزریق ناصحیح بوتاکس است.

گاهی اوقات تزریق مقدار کمی بوتاکس سبب شل شدن عضلات آن ناحیه و پایین آمدن ابرو می‌شود.

از آن جا که تاثیر و ماندگاری بوتاکس چهار تا شش ماه است معمولا بعد از گذشتن این مدت صورت به حالت عادی باز می‌گردد ولی ممکن است این مدت در افراد مختلف کم تر یا بیش تر باشد و تغییر آن بسته به این که چه مقدار بوتاکس به موضع تزریق شده است یا چین و چروکی که بوتاکس برای برطرف کردن آن تزریق شده تا چه حد عمیق بوده است ضمنا این که فرد چندمین بار است تزریق بوتاکس را انجام داده نیز در ماندگاری آن موثر است.

یعنی هر چه تعداد تزریق بیش تر باشد پس ماندگاری آن هم بیش تر خواهد بود.

راه‌های کاهش اثر بوتاکس

راه‌های کاهش اثر بوتاکس
راه‌های کاهش اثر بوتاکس

 

  • دستگاه اندرمامولوژی: ماساژ ناحیه تزریق شده با این دستگاه
  • دستگاه آر اف فراکشنال: ایجاد حرارت توسط این دستگاه باعث تقویت گردش خون شده و سبب جریان پیدا کردن آن در ناحیه فلج شده می‌گردد.
    (از دستگاه‌های ذکر شده می‌توان بطور روزانه استفاده کرد)
  • ورزش: فعالیت زیاد باعث بالا رفتن متابولیسم بدن شده و به از بین رفتن اثر بوتاکس کمک می‌کند.
  • به مدت یک هفته قبل از بوتاکس از مصرف برخی از داروها مانند: آسپرین، بروفن، آنتی بیوتیک، و هم‌چنین به مدت ۴ روز از مصرف داروهای ضد درد خودداری کنید.
  • کمپرس یخ: این روش به کاهش درد و رفع کبودی نواحی تزریق شده کمک می‌کند و باید دقت کنید که یخ را مستقیم روی پوست قرار نداده و برای این کار از حوله یا نایلون استفاده کنید و به مدت یک ربع آن را انجام دهید.
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی تا چند روز قبل و بعد بوتاکس ممنوع است.
  • طب سوزنی: در برخی افراد مشاهده شده که با انجام طب سوزنی ۳ تا ۴ هفته زودتر از سایر افراد اثرات بوتاکس در آن ها از بین رفته است.
  • حذف روی از رژیم غذایی: کمبود روی در بدن باعث می‌شود دارو توانایی اتصال مناسب به گیرنده‌ها را نداشته باشد. بطور کلی مصرف مکمل روی برای بالا بردن ماندگاری بیشتر اثرات بوتاکس به متقاضیان توصیه می‌شود.
  • ماساژ صورت همراه با حوله گرم
  • انجام فیزیوتراپی صورت، به برگرداندن عضلات فلج شده به حالت طبیعی کمک می‌کند.

مطالب مرتبط:

عوارض شایع بوتاکس صورت

عوارض شایع بوتاکس صورت
عوارض شایع بوتاکس صورت

 

بالا ماندن بیش از اندازه ابروها

بالا رفتن یک یا هر دو ابرو به صورتی که چهره به طور دائم حالت متعجب به خود می‌گیرد. این عارضه باعث بروز خطوط غیر طبیعی بالای ابروها نیز شده و با تزریق چند قطره بوتاکس به عضلات بالا برنده ابروها درمان می‌شود. برای درمان این عارضه هرچه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

صورت یخ زده  (Frozen look)

در صورتی که مقدار بوتاکس تزریق شده بسیار زیاد باشد حالتی به نام صورت یخ زده یا بی احساس در فرد رخ می‌دهد که در آن عضلات صورت فلج شده و نمی‌توانند حالت‌های احساسی مختلف را در چهره خود ایجاد کند. در صورت بروز این عارضه فرد باید تا از بین رفتن اثرات این دارو منتظر بماند چرا که متاسفانه درمان سریعی برای این مشکل وجود ندارد.

افتادگی پلک

این عارضه به دلیل تزریق بیش از حد دکتر غیر متخصص اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود عضلات نگهدارنده ابروها از کار افتاده و بر روی چشم‌ها سنگینی ایجاد کنند، در نتیجه موجب افتادگی پلک‌ها شوند. در موارد حاد این عارضه، فرد نمی‌تواند چشم‌های خود را باز کند. می‌توانید برای بهتر شدن افتادگی پلک از قطره چشمی بریمونیدین یا لوپیدین (آپراکلونیدین ۰.۵ درصد) استفاده کنید.

بطور کلی عوارضی مانند تورم، درد، التهاب، کبودی و خونریزی بعد از تزریق بوتاکس کاملا طبیعی بوده اما در صورت مشاهده علائمی مانند: درد قفسه سینه، مشکلات تنفسی، تغییر صدا، ضعف عضلانی و ورم و درد چشم‌ها سریعا به پزشک مراجعه کنید.

هزینه تزریق بوتاکس در سال 1401 چقدر است؟

هزینه تزریق بوتاکس در سال 1401 چقدر است ؟
هزینه تزریق بوتاکس در سال 1401 چقدر است ؟

هزینه تزریق بوتاکس به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از آن‌ها را در فهرست زیر مطرح کرده‌ایم:

  • برند بوتاکس: با توجه به نوسانات ارزی، قیمت فرآورده‌های بوتاکس متغیر است. به طور کلی برند دیسپورت گران‌ترین و برندهای نورونوکس و مسپورت در رده‌های بعدی از نظر قیمت جای می‌گیرند. بسته به این که کدام از برند برای تزریق استفاده کنید، قیمت درمان هم تغییر می‌کند.
  • محل تحت درمان: دوز درمانی در محل‌های مختلف بدن متفاوت است. مثلاً برای رفع افتادگی گوشه‌های لب به ۲ تا ۸ واحد بوتاکس (۱ تا ۲ تزریق) و برای رفع خط اخم به ۲۰ تا ۴۰ واحد دارویی (۵ تا ۸ تزریق) نیاز است. هرچه نیاز به دوز دارویی بیشتر باشد، قاعدتاً هزینه بوتاکس هم بیشتر می‌شود.
  • عمق خطوط: عامل دیگری که در میزان دوز درمانی موثر است، عمق خطوط یا شدت چین و چروک‌های صورت است. مثلاً برای چین‌های پنجه کلاغی ممکن است ۲ تا ۵ تزریق برای هر طرف نیاز باشد. هرچه دوز داروی مورد نیاز کمتر باشد، هزینه‌ی بوتاکس هم کاهش می‌یابد.

بوتاکس یک روش درمان موثر برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک است. برای اینکه اثر بوتاکس را آن طور که انتظار دارید ببینید، باید به مراکز و افراد قابل اطمینان مراجعه کنید. در این صورت لازم نیست به فکر از بین بردن اثر بوتاکس بیوفتید.

*این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما می‌باشد و به هیچ وجه به منظور توصیه پزشکی یا درمانی نیست، لطفا برای دریافت اطلاعات دقیق به پزشکتان مراجعه کنید.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: زهرا فرامرزی 



+ 5
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری