پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۲۸
۷
۰
نسخه چاپی
با تکیه بر توان داخلی صورت گرفت؛

دست‌یابی به بیشترین تعداد تعویض پاتیل سرباره با کمترین توقف کوره‌های قوس الکتریکی

با تکیه بر توان داخلی صورت گرفت؛
طی فروردین‌ماه سال جاری درمجموع4 هزار و 162 پاتیل سرباره، تعویض و در حوضچه‌های سرباره تخلیه گردید و تنها 0.03 دقیقه بر ذوب، توقف ناشی از تعویض پاتیل سرباره به کوره‌های قوس وارد آمد. این در حالی بود که رکورد قبلی تعویض پاتیل در مهرماه سال 1400 و به تعداد 3 هزار و 988 پاتیل به ثبت رسیده بود.

به گزارش تیتربرتر؛ واحد حمل و فراوری سرباره شرکت فولاد مبارکه، این واحد توانست در فروردین‌ماه 1401 در لبیک به پیام مقام معظم رهبری در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و شرایط دشوار تحریم‌های ظالمانه، بیشترین تعداد تعویض پاتیل سرباره با وارد شدن کمترین توقف به کوره‌های قوس الکتریکی را با عزم راسخ و تلاش خستگی‌ناپذیر ثبت کند.

رحیم خلقی، رئیس واحد حمل و فراوری ســـرباره با اعلام این خبر افزود: طی فروردین‌ماه سال جاری درمجموع4 هزار و 162 پاتیل سرباره، تعویض و با یاری خداوند بدون هیچ حادثه‌ای در حوضچه‌های سرباره تخلیه گردید و تنها 0.03 دقیقه بر ذوب، توقف ناشی از تعویض پاتیل سرباره به کوره‌های قوس وارد آمد. این در حالی بود که رکورد قبلی تعویض پاتیل در مهرماه سال 1400 و به تعداد 3 هزار و 988 پاتیل به ثبت رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه رکورد حمل روزانه پاتیل سرباره به تعداد 160 پاتیل و بدون وارد شدن هیچ‌گونه توقف به کوره‌های قوس نیز ثبت گردید. این موفقیت ارزشمند در شرایطی محقق شد که واحد حمل و فراوری سرباره با مشکلاتی ازجمله عدم تناسب حجم حوضچه‌های سرباره با میزان سرباره تولیدی و مستهلک شدن مکانیسم‌های پاتیل‌بر و کمبود نیرو و تأمین قطعات مصرفی و یدکی مکانیسم‌ها روبه‌رو بود.

رئیس واحد حمل و فراوری ســـرباره در ادامه به نتایج دست‌یابی به این رکورد اشاره کرد و افزود: رسیدن به تولید مطابق با اهداف تعریف شده و ثبت رکورد تولید روزانه و ماهانه در فولادسازی همچنین افزایش اعتمادبه‌نفس کارکنان واحد سرباره ازجمله مهم‌ترین نتایج دست‌یابی به این رکورد بود.

وی حمایت‌های بی‌دریغ مدیر عامل و معاون بهره‌برداری و همچنین مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، مدیران حمل‌ونقل و پشتیبانی و فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و حضور مستمر و گرم آنان در بین کارکنان، تلاش بی‌وقفه کارکنان کارشناسی و راهبری و تعمیرات واحد سرباره، انجام به‌موقع تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده و افزایش 19 درصدی آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های پاتیل‌بر، استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های موجود و تلاش در جهت بومی‌سازی و استفاده از پتانسیل‌های درون‌واحدی و همچنین ایجاد فضای کاری صمیمانه بین کارکنان واحد سرباره و کوره‌های قوس الکتریکی را از عوامل مؤثر در دست‌یابی به این رکوردها برشمرد.

خلقی در پایان از حمایت‌های مدیر ارشد خدمات و فنی و پشتیبانی، مدیریت ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ومدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی در دست‌یابی به این رکوردها قدردانی کرد.

حمید خلجی سرپرست تعمیرات حمل و فراوری سرباره در خصوص این خبر افزود: عوامل مؤثر در کسب رکورد 160 ذوب در روز و سه روز رکورد متوالی، بازرسی‌های به‌موقع و تعمیرات پیشگیرانه است که منجر به کاهش هزینه‌ها و کاهش نفرساعت تعمیراتی شد و همچنین آماده‌به‌کاری بیش از 95 درصد پاتیل‌برها را به همراه داشت که بیشترین درصد آماده‌به‌کاری و کمترین توقفات در سوابق این واحد است.

رضا رفیعی مسئول شیفت حمل و فراوری سرباره نیز در این خصوص افزود: از مهم‌ترین عوامل تحقق موفقیت‌ها و ثبت رکورد در بخش‌های مختلف شرکت فولاد مبارکه، به‌خصوص ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، استفاده بهینه از دانش و تجارب قبلی است. این تجارب طی سال‌های گذشته و با پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلفی مانند انرژی و مواد اولیه و شرایط بازار و... به وجود آمده و تیم‌های کاری مختلف با ثبت دانش و تجارب، این چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌اند. واحد سرباره نیز هم‌راستا با سایر واحدهای شرکت با بهره‌گیری از تجارب قبلی در رشد و ارائه سرویس مطلوب، بر تولید تأثیرگذار بود.

مصطفی ملکی، اپراتور پاتیل‌بر نیز یادآور شد: تلاش بی‌وقفه کارکنان راهبری و تعمیرات واحد سرباره حتی در ایام تعطیلات نوروز در جبهه تولید نمایان بود و آنان نیز با هم‌دلی و صمیمیت، بدون بروز حادثه در این موفقیت‌ها نقش‌آفرینی کردند.

افشین یوسفی، اپراتور هماهنگ‌کننده پاتیل‌برها نیز در این خصوص گفت: ارتباط تنگاتنگ بین کوره‌های قوس الکتریکی و دفتر شیفت سرباره در اولویت‌دهی به تولید کوره‌های قوس و همکاری بین تیم‌های تعمیراتی و پیمانکاران مربوط در واحد سرباره که در نوع خود مثال‌زدنی است و می‌تواند ما را به تحقق اهداف بعدی و بهره‌وری بیشتر امیدوار کند، از عوامل دست‌یابی به این موفقیت‌هاست.

سعید صفری، تعمیرکار تجهیزات مکانیک اضطراری نیز در ادامه خاطرنشان کرد: علی‌رغم چالش‌ها و نواقص در بخش قطعات و مواد مصرفی تعمیرات سرباره و همچنین موضوع استهلاک مکانیسم‌های پاتیل‌بر، تیم تعمیرات سرباره با پشتیبانی تمام‌وقت با ظرفیت کامل، به‌خصوص در تعطیلات، اجازه توقف و ایجاد کوچک‌ترین اختلالی در تولید را نداد که در این زمینه از تلاش گروهی همه همکاران قدردانی می‌کنم.



+ 7
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری