پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴
۱۷
۳۲
نسخه چاپی

زمان برداشت مرحله دوم یارانه خرداد 1401

زمان برداشت مرحله دوم یارانه خرداد 1401
زمان برداشت مرحله دوم یارانه خرداد 1401 مشخص شد.

به گزارش تیتربرتر؛ نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حذف ارز ترجیحی یا به‌عبارتی بازتوزیع یارانه‌ها هنر بزرگی از سوی دولت سیزدهم است، گفت: اقدام بعدی دولت باید شناور کردن نرخ ارز باشد.

زمان احتمالی واریز یارانه مرحله دوم

طبق پیگیری های خبرنگار ما احتمالا یارانه مرحله دوم تا بیست خرداد قابل برداشت شود.

آخرین وضعیت یارانه ها

آخرین وضعیت یارانه ها
آخرین وضعیت یارانه ها

 

سید محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه‌ فوق العاده‌ با فعالان اقتصادی بخش خصوصی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه پیشرفت کشور در مسائل اقتصادی در گرو حمایت همه جانبه از بخش خصوصی است، اظهار کرد: این حمایت با محدودیت بخش خصوصی از طریق اعمال سیاست‌ها و بخشنامه‌های متعدد امکان پذیر نیست.

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: اولین راه حمایت از بخش خصوصی بازکردن درهای بانک‌ها بر روی تولید کنندگان و گشاده رویی با آنان است و راه‌حل آن رفع تعهد ارزی از ۷۰ به ۶۰ درصد و افزایش زمان از سه ماه به پنج ماه است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تقویت منابع استانی از طریق بودجه سال ۱۴۰۱ را راهکار مناسب حمایت از تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: اصلاح و باز توزیع یارانه‌ها اقدام بعدی حمایت از تولیدکنندگان است که باید از طریق ارز نیمایی سرمایه‌ در گردش تقویت شود.

 در این جلسه تعدادی از فعالان بخش خصوصی به بیان نقطه‌ نظرات خود در خصوص مشکلات و چالش‌های بخش تولید پرداخته و خواستار حل مشکلات بانکی واحدهای تولیدی استان شدند.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از واریز اولین مرحله یارانه‌ جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، مرحله دوم این یارانه هم به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد. اما هر دو یارانه واریز شده فعلا قابل برداشت نیست.

ساعتی قبل دومین نوبت یارانه جدید هم واریز شد.

در پیامک ارسال شده آمده: «بسته حمایتی طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، نوبت دوم به مبلغ …. ریال امشب به حساب شما واریز می‌شود و پس از اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها قابل برداشت است.»

مرحله دوم یارانه‌های جدید در حالی واریز شده که رئیس جمهور شب گذشته اعلام کرد یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تنها برای دو ماه واریز می‌شود و بعد از آن به سمت پرداخت کالابرگ حرکت می‌کنیم. با این حساب دو یارانه جدیدی که دولت وعده واریزش را داده بود ظرف۲۴ ساعت واریز شده اما هردو یارانه فعلا قابل برداشت نیست.

مطالب مرتبط:

اما چرا یارانه‌های واریزشده قابل برداشت نیست؟

اما چرا یارانه‌های واریزشده قابل برداشت نیست؟
اما چرا یارانه‌های واریزشده قابل برداشت نیست؟

 

در پیامک ارسالی تاکید شده که یارانه واریزی زمانی قابل برداشت است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کند. این سازمان هم تا این لحظه هیچ توضیحی در خصوص زمان برداشت یارانه و علت قابل برداشت نبودن آن ارائه نکرده است.

بانک مرکزی در توضیح علت واریز نشدن یارانه‌ها به تجارت‌نیوز گفت: مسئولیت تصمیم‌گیری در رابطه با زمان خرج کردن یارانه جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌‌هاست، بانک مرکزی در این رابطه هیچ مسئولیتی برعهده ندارد. اصولا از نظر بانکی نمی‌توان مبلغی را واریز و بعد تامین اعتبار کرد.

حالا علاوه بر یارانه مرحله اول، یارانه مرحله دوم هم به حساب برخی واریز شده و باید منتظر زمان قابل برداشت بودن آن ماند.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، جزئیات واریز یارانه جدید دولت برای دو ماه اردیبهشت و خرداد در دو نوبت، طبق لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب بیش از ۲۳ میلیون سرپرست خانوار را تشریح کرد.

محمدبیگی گفت: در این مرحله و طی دو نوبت مبالغ مربوط به اردیبهشت و خرداد ماه به حساب ۲۳ میلیون و ۶۸۰ هزار سرپرست خانوار واریز شد. به عبارت دیگر از شب گذشته ۴۷ میلیون و ۳۶۰ هزار فقره پرداخت یارانه برای دو ماه اردیبهشت و خرداد انجام شده است.

مدیر اداره نظام های پرداخت ادامه داد: مجموع مبلغ واریزی برای دو نوبت حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره با اینکه چه زمانی یارانه واریزی قابل برداشت خواهد بود، گفت که فعلا توزیع کالاهای ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد. بنابراین با شروع اصلاح نرخ ارز و مشخص شدن سقف قیمتی کالاها و اصلاحاتی که صورت می‌گیرد برداشت یارانه واریزی آزاد خواهد شد که مرحله اول برای ماه جاری قابل برداشت شده است و یارانه دوم نیز در ماه بعد در دسترس قرار خواهد گرفت.

میرکاظمی اشاره‌ای هم به موضوع کالابرگ الکترونیک که در قانون بودجه برای توزیع یارانه تکلیف شده است، داشت و افزود: فعلا پرداخت یارانه به صورت نقدی انجام می‌شود تا زیرساخت‌های لازم برای کالابرگ راآماده کنیم، کالابرگ چیز عجیبی نیست، کارت بانکی یارانه شارژ خواهد شد و کالای اساسی خاصی را می تواند طبق سازوکار تعیین شده خریداری کرد.

دو روز بعد از واریز یارانه جدید،‌ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که «مبلغ کمک معیشتی واریزی برای ماه‌ اول از ساعات پایانی امشب قابل برداشت است.»

این در حالی است که برخی از خانوارها دو مرحله یارانه نقدی دریافت کرده‌اند. اما بر اساس این اطلاعیه، تنها یک مرحله از یارانه جدید قابل برداشت است. یعنی نفری ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان.

بر این اساس یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا سوم درآمدی قرار دارد،‌امشب می‌تواند یارانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را برداشت کند.

اما چرا یارانه‌های واریزشده قابل برداشت نیست؟
اما چرا یارانه‌های واریزشده قابل برداشت نیست؟

 

مبلغ این یارانه برای خانواده‌هایی که در دهک درآمدی چهار تا ۹ قرار دارند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

البته از مبلغ اعلام شده،‌ قسط وام کرونا کسر شده است.

خانوارهایی که یارانه مرحله اول به حساب آنها واریز شده است در ساعات پایانی همان 26اردیبهشت ، یعنی حوالی ساعت ۲۴ قابل برداشت می‌شود.

آنچه دیگران می خوانند:

گزارش از علی اکبر رضایی



+ 17
مخالفم - 3
نظرات : 32
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
ح ۷۶۹ ۰۱/۰۳/۲۱ - ۱۲:۵۹
پاسخ
comments چرا با مردم بازی در می آرید !؟ کارو یکسره کنید بخدا نظام خانواده ها در خطر هست !؟؟؟ اگر حذف و اضافه ای هست انجام شود مردم برنامه ریزی شان دچار آسیب جدی شده است . تو را به هر کس و هر چی اعتقاد دارید دست از اذیت و آزار مردم بر دارید !!!!؟؟؟؟/2
 
 
us
+0
unlike
-0
Ali ۰۱/۰۳/۱۹ - ۱۵:۱۰
پاسخ
comments سوالم اینه واقعا شما خوشحالین که دست مردم مدام پیشتون دراز باشه ها... /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
مهدی کیربلند ۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۲:۵۵
پاسخ
comments نظرم اینه د روغگوهستید.تاری خشومعلوم کنیدایابیستم قابل برداشته یابشینیم دروغای شمارابپاییم/2
 
 
za
+0
unlike
-0
مهدی فرزام ۰۱/۰۳/۱۶ - ۱۹:۵۶
پاسخ
comments اقا این همه نوشتن و نوشتیم چه شد مارو میخواهن عادت به گدایی دهند و اینچ بحق ناشناسی و......بماند اقا بده در راه خدا واریز کن یارانه را/1
 
 
za
+0
unlike
-0
مهدی فرزام ۰۱/۰۳/۱۶ - ۱۹:۴۷
پاسخ
comments سلام خدا وکیلی۰همه کم آوردند اگه میخواهید بدید چرا مردم رابه گدایی میندازید هر چند که حق ما است کنارمان را به گدایی بخوربیماین ها چوب حق ناشناسیو کفران نعمت تست بگذریم.امروز ۱۶ ماه هست که هنوز یارانه پرداخت نشده. تمام./1
 
 
ir
+0
unlike
-0
یخ بنده خدا ۰۱/۰۳/۱۶ - ۰۱:۳۱
پاسخ
comments باتشکر ازجناب رئیسی حداقل زمان روحانی میشد ی چیزی خرید آخه بابا شما مگر انصاف ندارید آقای رئیسی مگه این همه وعد ندادی بابا تاقبل شماخیلی گرانی کمتر بود من نمیدونم شمادولت مردها به اصطلاح داریدچیکارمیکنی د چرا انقدر ظلم میکنید مگه مردم چی میخوان فقط یه ثبات ویه زندگی نرمال شما۴قلم اصلی را۴برابر کردید این بود وعدهای ارزانیتون مگه شما ایرانی نیستید تا ازتون سوال میکنن میگید نهار خوردید بابامشکل مانهاروشام نیست مشکل ماگرانی وبی صاحبی ک هرثانیه قیمتها بیشتر میشه بسه دیگه خجالت داره بخدا /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
فردین ۰۱/۰۳/۱۵ - ۲۰:۲۱
پاسخ
comments آیا یارانه جدید خرداد قابل برداشت هست ../1
 
 
us
+0
unlike
-0
سید کامبیز فخرنبی ۰۱/۰۳/۰۸ - ۰۲:۱۹
پاسخ
comments اخه اینم تاریخ که احتمالا۲۰ خرداد به بعد ../1
 
 
ir
+0
unlike
-0
احمد ۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۱:۳۰
پاسخ
comments به خدا از روزی که یارانه جدید دادن نتونستم برسونم خرج هفت نفر را میدم با کارگری حالا صاحب خانه هم گفته پول پیش اجاره خونه زیاد میشه.. همه ما را راحت کن چرا زجر کش میکنید/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
کاربر ۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۵:۰۸
پاسخ
comments من یارانمو میخام/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
کاربر ۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۵۹
پاسخ
comments ما دنبال پولییم /1
 
 
ir
+0
unlike
-0
کاربر ۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۵۷
پاسخ
comments کاش واریز کنن /1
 
 
ir
+0
unlike
-0
کاربر ۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۴۸
پاسخ
comments چرا واریز نمی کنید/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
کاربر ۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۳
پاسخ
comments بالاخره کی زمان برداشت یارانه میشه /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
کاربر ۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۴:۲۸
پاسخ
comments کاش زودتر زمان برداشت مشخص میشد /2
 
 
ro
+0
unlike
-0
مسعود ۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۴:۰۲
پاسخ
comments بر پدر تون لعنت با این با این یارانه دادنتون /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
رضا شه بخش ۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۱:۴۱
پاسخ
comments باسلام من چهار نفر هست از سیستان وبلوچستان موزاحم میشم اردیبهشت ماه سهام عدالت واریز نشده برای این پول باقی مونده برای آزاد نمیشه بیکار بیکار هستم چکار کنم شما بزرگان بگید آن باتشکر /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
#### ۰۱/۰۳/۰۲ - ۰۴:۰۳
پاسخ
comments تورو خدا یارانه ها رو آزاد کنید مردیم بابا قابل برداشت کنید دیگه /2
 
 
de
+0
unlike
-0
سمیه ۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۹:۱۳
پاسخ
comments عجب روزگاری شده/1
 
 
de
+0
unlike
-0
محمد افا ۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۸:۰۷
پاسخ
comments آقا حاالا که پول تو حساب واریز شده لازم دارم خدا شاهد دارای من با نفر زن به ۵۰توامان است .. بابا شما جنس گران کردین نمیشه جیزی بخریم روگدایی ندارم رحم کنید/1
پاسخ ها:
  • بابا یارانه بزار ید ۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۴:۴۴ ir country
    commentsبزارید یارانه برداشت کنیم خسته شدیم/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
فاطمه ۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۵:۰۷
پاسخ
comments یارانه‌نقدی‌بهت ره‌نه‌کالا‌برگ‌ ‌‌‌ /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
ع ن ۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۴:۱۴
پاسخ
comments متاسفانه اعتیاد یارانه تحمیلی بر مردم وعدم اگاهی خود جامعه دردی بی درمان بوده وهست چرا؟/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
امیر ۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۳:۳۸
پاسخ
comments من که همین الان بخاطر اجاره عقب افتاده و گرانی و سفره خالی بیکاری ووووووخداشاهده با زنم دعوا کردم که همسایه ها اومدن وگرنه حتما یه اتفاقی میافتاد چهارتا دختر دارم واقعا اگه خدا هست چرا نمیبینه /2
 
 
+0
unlike
-0
بینام ۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۱:۲۲
پاسخ
comments بابا چرا دیگه دارین شورش رو درمیارین چرا مردم رو به گدایی انداختین یعنی که چی اگه نمیشد برداشت کرد چرا اصلا واریز کردین باز معلوم نیست چه نقشه ای برا ملت بدبخت کشیدین/2
 
 
ir
+0
unlike
-0
حمید ۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۷:۵۳
پاسخ
comments خردادماه بگید برداشت کنیم بیکاروبدبخت شدیم خدابه دادمون برس/1
 
 
ru
+0
unlike
-0
حمید رضا ۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۵:۳۱
پاسخ
comments سلام یه یارانه دولت ریخته پدره آدمو در میاره تا ازش بتونیم استفاده کنیم همه چی ۱۰ برابر شده اونوقت جلو یارانه خرداد رو بستن که چی بشه دولت که این همه داره آزادش کنن ملت بتونن نون شبش رو بگیره جلو زن و بچش شرمنده نشه خیلی ها نون شب هم ندارن بخرن/1
 
 
ir
+0
unlike
-0
مرجان ۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۲:۴۸
پاسخ
comments خجالت خوب چیزیه ! /3
 
 
ir
+0
unlike
-0
منصور بهمنی چاهستانی ۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۰:۴۶
پاسخ
comments این همه توضیح و کش دادن موضوع یعنی بگید فلان روز برداشته /2
 
 
de
+0
unlike
-0
دربه در ۰۱/۰۲/۳۱ - ۰۲:۳۸
پاسخ
comments این سازمان پیش مانیست که بیکاریم تاریخ اجاره خونه سراومده بدبخت شدم چرااینجوری به سرمون میدیدبیایند بکشیدمون راحت بشیم اواره شدم کی میخوادجواب بده ازادش کنید خردادرا /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
عادل ۰۱/۰۲/۳۱ - ۰۱:۱۲
پاسخ
comments پاسخ دهید /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
عادل ۰۱/۰۲/۳۱ - ۰۱:۱۱
پاسخ
comments سلام من که کارت ندارم و از طریق برگه برداشت معیشعتی رو دریافت میکنم چیکار باید بکنم/2
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری