پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۲:۴۵
۴
۰
نسخه چاپی

شرایط دریافت وام ۸ میلیونی خرید بلیت پرواز عتبات

شرایط دریافت وام ۸ میلیونی خرید بلیت پرواز عتبات
شرایط دریافت وام ۸ میلیونی کاهش نرخ بلیت پرواز عتبات اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ معاون امور عتبات عالیات و امور مجلس سازمان حج و زیارت در دیدار با معاون اجرایی رییس‌جمهور و نایب رییس مجلس برای تسهیل سفر ایرانی‌ها به عتبات عراق، پرداخت وام قرض‌الحسنۀ هشت میلیون تومانی و همچنین کاهش نرخ بلیت پروازها مطابق با نظر رییس‌جمهور را پیگیری کرد.

پیگیری وام ۸ میلیونی و کاهش نرخ بلیت پرواز عتبات

پیگیری وام ۸ میلیونی و کاهش نرخ بلیت پرواز عتبات
پیگیری وام ۸ میلیونی و کاهش نرخ بلیت پرواز عتبات

 

به نقل از روابط عمومی سازمان حج وزیارت، حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی در دیدارهایی با سیدصولت مرتضوی ـ معاون اجرایی رییس‌جمهور ـ و علی نیکزاد ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی ـ دیدار و درباره تسهیل و تسریع امور زائران عتبات عالیات رایزنی کرد.

او با ارائه گزارشی درباره اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، موضوع نامه دکتر سید صادق حسینی ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ درباره تسهیلات قرض‌الحسنه ۸ میلیون تومانی برای زائران عتبات عالیات را پیگیری کرد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی حج و زیارت و نظر  رییس‌جمهور مبنی بر زیارت آسان و ارزان، موضوعات مربوط به پروازهای عتبات را که بیشترین هزینه سفر زائران در بردارد، مورد توجه قرار داد و گفت: بنابر اهتمام رییس‌جمهور و رییس سازمان حج و زیارت درباره رفع دغدغه‌های متقاضیان سفر عتبات عالیات، تقاضا داریم که پروازها با نرخ مصوب در اختیار شرکت‌های زیارتی قرار گیرد.

هزینه سفر عتبات عالیات از جمله موضوعاتی است که سازمان حج و زیارت از سال گذشته رایزنی‌هایی را در ایران و عراق برای کاهش آن آغاز کرده، اما همچنان بی‌نتیجه مانده است.

مطالب مرتبط:

پرداخت وام کم‌بهره برای سفر عتبات

پرداخت وام کم‌بهره برای سفر عتبات
پرداخت وام کم‌بهره برای سفر عتبات

 

رییس سازمان حج و زیارت از عقد تفاهم‌نامه‌ای با یکی از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان زیارت عتبات عالیات خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سیدصادق حسینی، رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با اعضای فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، درباره اقداماتی که برای کاهش هزینه سفرهای عتبات عالیات باید انجام شود، گفت: بیشترین مشکل ما در اعزام‌های عتبات عالیات هزینه بلیت هواپیما است که در صورت حل این مسأله، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

او افزود: به دنبال بازگرداندن چارتر در اعزام‌های هوایی با همکاری دستگاه‌های مرتبط هستیم که در صورت مهیا شدن، قیمت سفر به عتبات کاهش می‌یابد.

رییس سازمان حج و زیارت درباره روند سفرهای زیارتی عتبات عالیات سال گذشته توضیح داد: اعزام زائران عتبات طبق روال تا چهارشنبه چهارم اسفندماه بیش از ۳۰هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که ۶۹ درصد متقاضی اعزام از طریق مرزهای هوایی و ۳۱ درصد متقاضی اعزام از طریق مرزهای زمینی هستند. بدیهی است در صورت بازگشایی مرزهای زمینی، میزان تقاضا برای اعزام زمینی افزایش خواهد یافت.

حسینی درباره سفرهای زمینی به عراق که هم‌اکنون انجام آن متوقف است و سفیر ایران در بغداد از وعده عراق برای بازگشایی مرزهای خاکی از ۱۳ اسفندماه خبر داده است، گفت: درباره بازگشایی مرزهای زمینی مطالبی از سوی مسؤولان ذی‌ربط مبنی بر بازگشایی احتمالی از ماه شعبان (اسفندماه) بیان شده و ما نیز برای این منظور برنامه‌ریزی کرده و با وزیر بهداشت مکاتباتی را درباره چگونگی رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و دقت نظر در این زمینه داشته‌ایم که به محض بازگشایی مرزهای زمینی اطلاع‌رسانی درباره نحوه اعزام‌ها و پروتکل‌های مربوطه را خواهیم داشت.

او همچنین درباره سفرهای زیارتی سوریه که از چندی قبل آغاز شده و با استقبال متقاضیان مواجه شده است، گفت:  پنج‌هزار و ۳۴۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و اعزام‌ها در حال انجام است که اوج اعزام‌ها را در نوروز پیش‌بینی می‌کنیم و در حال پیگیری و برنامه‌ریزی برای اعزام تمام متقاضیان هستیم.

معاون وزارت ارشاد سپس با اشاره به انتظار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای حج تمتع، یادآور شد: با احتساب اعزام حداکثری ۸۵ هزار نفر در هر سال به سرزمین وحی، نزدیک ۱۵ سال طول می‌کشد تا این تعداد ودیعه‌گذاران اعزام شوند.

حسینی با اشاره به موضوع حج تمتع ۱۴۰۱ و میزان آمادگی سازمان حج و زیارت، گفت: این سازمان برای سناریوهای مختلف کشور میزبان در پذیرش تعداد حجاج برنامه‌ریزی کرده و در این برنامه‌ریزی‌ها شرایط مختلف موضوعات اجرایی را مدنظر قرار داده و هر لحظه کشور میزبان اعلام کند، آمادگی کامل برای اجرای هر نوع سناریویی را داریم.

رییس سازمان حج و زیارت درباره عمره نیز اظهار کرد: حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دارای فیش عمره هستند که این سفر زیارتی نیز از سال ۹۴ تعطیل شد و هنوز بازگشایی نشده که در صورت رفع موانع اعزام سپرده‌گذارانِ در نوبت، انجام می‌شود.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی



+ 4
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری