پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۲۱:۳۱
۵
۰
نسخه چاپی

علت درگذشت محمدرضا اسماعیلی نوازنده + بیوگرافی

علت درگذشت محمدرضا اسماعیلی نوازنده + بیوگرافی
درگذشت نوازنده جوان سنتور بر اثر ایست قلبی

تیتربرتر؛ احمدرضا اسماعیلی، نوازنده سنتور و مدرس دانشگاه بر اثر ایست قلبی در ۳۸ سالگی درگذشت.

علت درگذشت احمدرضا اسماعیلی

علت درگذشت احمدرضا اسماعیلی
علت درگذشت احمدرضا اسماعیلی

 

احمدرضا اسماعیلی، زاده سال ۱۳۶۳ اهل تهران بود و از محضر استادانی چون محمد علایی، مسعود شناسا، علیرضا مشایخی، مهران روحانی، شاهین فرهت، نصرالله ناصح پور، اردوان و پشنگ کامکار، بهره برده بود.

 وی تدریس در دانشگاه را از سال ۹۳ آغاز کرد و از آخرین فعالیت‌هایش می‌توان به آهنگسازی «از خون سیاوش» برای اکستر فیلارمونیک بلغارستان، «کنسرتو برای سنتور و ارکستر» و مجموعه‌ای بر روی اشعار شاعران معاصر برای ارکستر سازهای ملی اشاره کرد.

آلبوم «مجلس عاشق کشی» به عنوان آهنگساز، آلبوم «واپسین بدرود» به عنوان نوازنده، آلبوم «آرش کمانگیر» به عنوان نوازنده، آلبوم «یادگاری» به عنوان نوازنده و سرپرست کر و کتاب «جلس عاشق کشی» (پارتیتور) از دیگر آثار زنده یاد احمدرضا اسماعیلی هستند.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی احمد‌رضا اسماعیلی  آهنگساز، نوازنده سنتور و مدرس دانشگاه

سیزدهم تیرماه 1363 درتهران زاده شد. از ده سالگی و با نواختن سنتور نزد مصطفی طراحی، موسیقی را آغاز کرد و پس از آن در محضر استادانی چون محمد علایی،‌ مسعود شناسا، پشنگ کامکار، اردوان کامکار و نصرالله ناصح پور به تکمیل دانسته‌های خود در زمینه‌ی موسیقی ایرانی پرداخت، همزمان اصول و مقدمات موسیقی غربی و سپس آهنگسازی را درمحضر مهران روحانی فراگرفت. شاگردی این استاد فرزانه، تاثیرات فراوانی  بر نوع نگاه و برخورد تکنیکی او با آهنگسازی برجای گذاشت و روحانی را تاثیر گذارترین فرد در زندگی هنری وی ساخت. افزون بر آن در کنار دکتر شاهین فرهت و علیرضا مشایخی تجربیات آهنگسازی خود را ادامه داد و نزد دکتر آذین موحد نیز به فراگیری شیوه های آنالیز موسیقی کلاسیک و مدرن پرداخت.

از دیگر اساتید وی درحوزه‌ی موسیقی می‌توان از دکتر محمد‌رضا آزاده‌فر(روش تحیق)، کیاوش صاحب‌نسق(موسیقی الکترونیک)، پویان آزاده، علی حشمتی افشار، فهیم ممتازی(پیانو) و لوریس هویان(رهبری ارکستر) نام برد. او همچنین نزد دکتر حسین حیدری و بهزاد آقا‌جمالی به مطالعه‌ی تاریخ و فلسفه‌ی هنر، زیباشناسی و مکاتب ادبی پرداخت.

وی فارغ التحصیل کارشناسی موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر است و پس از آن با رتبه‌ی اول آزمون کارشناسی‌ارشد در رشته های نوازندگی موسیقی ایرانی و آهنگسازی وارد دانشگاه تهران شد و مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته ی آهنگسازی با نمره‌ی 20 و درجه‌ی ممتاز دریافت نمود. عضو کانون استعداهای درخشان دانشگاه تهران است و سابقه‌ی دستیاری تدریس دکتر شاهین  فرهت را نیز در کارنامه دارد. بعلاوه صاحب مقالاتی به فارسی و انگلیسی است و آثاری  را نیز در دست ترجمه دارد. پژوهش درحوزه های فلسفه ی هنر و  نقد جدید، دلمشغولی دیگر اوست.

از آخرین فعالیت‌های آهنگسازی احمد‌رضا اسماعیلی می‌توان به «از خون سیاوش» برای ارکستر فیلارمونیک بلغارستان، «کنسرتو برای سنتور و ارکستر» و مجموعه‌ای بر روی اشعار شاعران معاصر برای ارکستر سازهای ملی اشاره کرد.

وی از سال 1393 تدریس دانشگاهی را آغاز کرد و هم اکنون در دانشکده ی موسیقی دانشگاه هنر به تدریس دروس تخصصی آهنگسازی اشتغال دارد.

آثار منتشر شده

آلبوم مجلس عاشق کشی به عنوان آهنگساز

آلبوم واپسین بدرود به عنوان نوازنده

آلبوم آرش کمانگیر به عنوان نوازنده

آلبوم یادگاری به عنوان نوازنده و سرپرست کر

کتاب مجلس عاشق کشی(پارتیتور)

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 5
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری