پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۵۵
۳
۰
نسخه چاپی

تاثیر افزایش بودجه ایلان ماسک بر بازار ارز دیجیتال

تاثیر افزایش بودجه ایلان ماسک بر بازار ارز دیجیتال
ایلان ماسک برای را‌ه‌اندازی رستوران ۲۴ ساعته‌ تسلا را در فضایی به مساحت 863 متر مربع در هالیوود برنامه‌ریزی می‌کند. این فضا مجهز به سینمایی با قابلیت نمایش از داخل خودرو (In drive) و ایستگاه شارژ خواهد بود.

به گزارش تیتربرتر؛ مکان در نظر گرفته شده غول خودروسازی، هم اکنون توسط یکی از شعب پیتزافروشی Shakey's Pizza اشغال شده است. تسلا‌ قصد دارد پس از تخریب این مکان، یک غذاخوری دو طبقه جدید به جای آن بسازد. همچنین این ملک هم اکنون دارای یک پارکینگ بزرگ است و تسلا برای اضافه کردن سوپرشارژر خود، باید آن را بازسازی کند. این شرکت هم اکنون به دنبال مجوزهای لازم برای فعالیت 24 ساعته این مرکز (از جمله رستوران آن) است.

تاثیر افزایش بودجه ایلان ماسک بر بازار سهام

تاثیر افزایش بودجه ایلان ماسک بر بازار سهام
تاثیر افزایش بودجه ایلان ماسک بر بازار سهام

 

سهام تسلا در ماه گذشته، بیش از یک سوم ارزش خود را از دست داده و از حدود 1000 دلار به حدود 645 دلار کاهش یافته است. البته در چند وقت گذشته، سهام اکثر شرکت‌های فناوری، به میزان قابل توجهی سقوط کرده است. از سویی دیگر، ماسک علاوه بر خرید توییتر، درگیر پرونده رسوایی جنسی خود بوده است.

تحلیل بیت کوین تاریخ 4 خرداد نشان می‌دهد که قیمت در زیر محدوده حمایتی 29500 دلاری به ریزش خود ادامه داد اما در نهایت خریداران در 28500 دلاری به بازار بازگشتند. کف تازه ای در محدوده 28600 دلار ایجاد شد و پس از آن شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودیم. در این حرکت صعودی سطوح 29200 و 29500 دلاری شکسته شدند و بیت کوین از سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی نیز عبور کرد.

علاوه بر آن قیمت موفق شد از خط روند نزولی تشکیل شده در نمودار یک ساعته بیت کوین نیز عبور کند. اکنون بیت کوین بالای محدوده حمایتی 29500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته در حال معامله است.

سهامداران توییتر در جلسه‌ای قصد دارند درباره خرید این شبکه اجتماعی توسط «ایلان ماسک»،بار دیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. همزمان با این موضوع، اسناد تازه‌ای از SEC فاش شده که نشان می‌دهد، مدیرعامل تسلا، سرمایه شخصی خود را برای خرید این شبکه اجتماعی از 27.3 میلیارد دلار به 33.5 میلیارد دلار افزایش داده است.

ماه گذشته، ایلان ماسک رقمی در حدود 46.5 میلیارد دلار را تامین کرده بود. مدیرعامل تسلا حالا با ثبت پرونده جدیدی در SEC اطلاع‌رسانی کرد که سرمایه شخصی خود را برای خرید این شبکه اجتماعی از 27.3 میلیارد دلار به 33.5 میلیارد دلار افزایش داده است. او در واقع میزان وام ارائه شده برای تضمین از طریق سهام تسلا (12.5 میلیارد دلار) را به نصف (6.25 میلیارد دلار) کاهش داده است که با این وجود، میزان بدهی او نیز در خرید 44 میلیارد دلاری توییتر کاهش پیدا می‌کند.

به عبارت دیگر، ماسک اکنون قصد دارد برای خرید توییتر 33.5 میلیارد دلار هزینه کند و طبق گزارش CNBC، همچنین در این پرونده اشاره شده که ثروتمندترین فرد جهان، در حال مذاکره با سهامداران توییتر از جمله جک دورسی است تا سهام خود را واگذار کنند یا به تامین مالی معامله کمک کنند.جزئیات این پرونده در حالی فاش شده است که ماسک هفته گذشته گفته بود، پیشنهاد او برای خرید توییتر تا زمان مشخص نشدن میزان دقیق کاربران فیک، ادامه پیدا نمی‌کند.

با وجود این خبر که نشن می‌دهد ایلان ماسک برای خرید توییتر همچنان تلاش می‌کند، سهام این شبکه اجتماعی، بار دیگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. در واقع، پس از این گزارش، قیمت سهام توییتر به مدت چند ساعت بیش از 5 درصد افزایش یافته است.

البته سهام آن اکنون به حدود 39 دلار برای هر سهم بازگشته است که این امر نشان می‌دهد همچنان تردیدهایی در بین عموم افراد درباره معامله بین ثروتمندترین فرد جهان و شبکه اجتماعی توییتر وجود دارد. در همین رابطه، جک دورسی صبح امروز از هیات مدیره توییتر به طور رسمی خارج شد تا ظاهرا دوره جدیدی برای این شرکت آغاز شده باشد!

خطر نابودی ژاپن از زبان ایلان ماسک

خطر نابودی ژاپن از زبان ایلان ماسک
خطر نابودی ژاپن از زبان ایلان ماسک

 

ژاپن از سال ۲۰۱۰با مشکل نابرابری در تعداد متولدین با فوت شدگان مواجه بوده است، ولی سال ۲۰۲۱ ماجرا به عمق فاجعه خود رسید تا جایی که نسبت متولدین به فوتی‌ها۶۴۴ هزار تن کاهش یافته بود که این بیشترین کاهش برای این کشور محسوب می‌شود.

 با ژاپن خداحافظی کنید. ژاپن دیگر هیچ وجود خارجی نخواهد داشت و کاملا از روی نقشه محو خواهد شد و جهان، سومین اقتصاد بزرگ خود را از دست خواهد داد. نسل فعلی، آخرین نسل از ژاپنی‌ها هستند که اگر مرگشان فرا برسد، باید فاتحه این کشور را کامل خواند.

مطالب مرتبط:

صحبت‌های جدید و عجیب ایلان ماسک کهزوال و نابودی را برای ژاپن پیش بینی می کند، قابل تامل است.

او طی گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: پیر‌ها می‌میرند و هیچ کسی متولد نخواهد شد تا جای آن‌ها را پر کند. او در توییتی یادآور شد اگر تعداد متولدین از تعدادفوت شدگان بیشتر نشود، در نهایت باید منتظر نابودی این کشور باشیم.

توصیه کاملا واضح است: مردم ژاپن قبل ازاینکه کشورتان نابود شودبه فرزندآوری اهمیت دهید.

ایلان ماسک پیشتر از این هم خاطرنشان کرده بود که بشریت اگر به فکر ازدیاد جمعیت نباشد،در خطر انقراض خواهد بود.

ژاپن از سال ۲۰۱۰با مشکل نابرابری در تعداد متولدین با فوت شدگان مواجه بوده است، ولی سال ۲۰۲۱ ماجرا به عمق فاجعه خودرسید تا جایی که نسبت متولدین به فوتی‌ها۶۴۴ هزار نفر کاهش یافته بود که این بیشترین کاهش برای این کشور محسوب می شود.

خطر نابودی ژاپن از زبان ایلان ماسک
خطر نابودی ژاپن از زبان ایلان ماسک

 

این مشکل ریشه در عوامل زیادی دارد که از آن جملهمیتوان به موارد زیر اشاره کرد: دوری از ازدواج به دلیل مشکلات اقتصادی و مسیولیت نگهداری فرزندان. افزلیش متوسط سن ازدواجکه باعث میشود زنان نتوانند فرزندان زیادی را به دنیا بیاورند. ناباروریو تقسیم غیر عادلانهکار‌های خانهمیان همسران که باعث شده زنان به ازدواج فکر نکنند.

ویروس کرونا هم بر این ماجرا تاثیرگذار بوده تا جایی که ورود کارگران به این کشور با محدودیت روبه رو شد که این امر باعث کاهش ساکنان شد.

ولی دولت ژاپن سعی می کند جوانان را به ازدواج تشویق کند و تسهیلات گوناگونی، چون مرخصی برای پدران و کمک‌های مالی را در نظر بگیرد، ولی اگر شرایط بهتر نشد و تعداد فوتی‌ها بر تولد‌ها پیشی بگیرد دیگر حتی شاهد یک ژاپنی بر کره زمین نخواهیم بود.

بزرگترین کارخانجات تعطیل خواهند شد و علاقه‌مندان انیمیشن‌های ژاپنی نیز باید از آخرین ساخته‌های آنان لذت ببرند و با آن‌ها خداحافظی کنند.

بیشتربخوانید:

گردآورنده: علیرضا یوسفی



+ 3
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری