پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰
۵
۰
نسخه چاپی

واکنش کانادا به لغو دیدار ایران و کانادا در 16 خرداد 1401

واکنش کانادا به لغو دیدار ایران و کانادا در 16 خرداد 1401
دیدار دوستانه ایران و کانادا لغو شد.

به گزارش تیتربرتر؛ بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال کانادا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و کانادا لغو شد.

دیدار دوستانه ایران و کانادا لغو شد

دیدار دوستانه ایران و کانادا لغو شد
دیدار دوستانه ایران و کانادا لغو شد

بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال کانادا، دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و کانادا لغو شد.

این دیدار قرار بود در تاریخ ۱۶ خرداد در کانادا برگزار شود و فدراسیون فوتبال ایران نیز اقدامات لازم جهت اخذ ویزای کانادا را آغاز کرده بود.

فدراسیون فوتبال کانادا با انتشار خبر لغو شدن دیدار دوستانه این کشور با ایران اعلام کرد که به خریداران بلیت این بازی به زودی درباره جزییات اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

بعد از تفاهم دو کشور برای برگزاری این دیدار دوستانه، برخی سیاستمداران کانادایی انتقادهایی به ایده برگزاری این بازی وارد کردند.

با لغو این مسابقه، تیم ملی ایران هیچ دیدار دوستانه ای برای پنجره بازی‌های ملی ندارد.

حمید استیلی روز گذشته گفته بود اگر کانادا در مسیر برگزاری این بازی سنگ اندازی کند، باید جریمه هنگفتی را پرداخت کند و به هر نحو ممکن باید این دیدار برگزار شود اما به نظر می رسد کانادایی‌ها نهایتا برای لغو این بازی به جمع بندی رسیده‌اند و باید دید جریمه ای شامل حال فدراسیون فوتبال این کشور می شود یا نه.

اسکوچیچ اخیرا اسامی ۲۵ بازیکن را برای حضور در تیم ملی ایران اعلام کرده که قرار بود راهی ترکیه شوند تا مراحل اخذ ویزا کانادا را سپری کنند.

هرچند این اقدام سیاسی و غیر ورزشی  کانادایی‌ها و بر هم زدن بازی با ایران برخلاف توافق اولیه و امضای قرارداد مسابقه شرایط سختی را برای تیم ملی ایجاد خواهد کرد اما مسئولان فدراسیون درصدد هستند طبق برنامه ریزی های از پیش طراحی شده، اردوی خرداد شاگردان دراگان اسکوچیچ را در دوحه قطعی کنند.

بر این اساس تیم ملی دیگر به ترکیه نخواهد رفت و تلاش‌ها برای انتخاب حریفان تدارکاتی در صورت قطعی شدن سفر تیم ملی به قطر ادامه دارد.

اردوی تیم ملی از ۹ خرداد در تهران آغاز می‌شود.

اعتراف کانادایی‌ها درباره لغو بازی با ایران 

اعتراف کانادایی‌ها درباره لغو بازی با ایران 
اعتراف کانادایی‌ها درباره لغو بازی با ایران 

نیک بونتیس، رئیس فدراسیون فوتبال کانادا پس از لغو دیدار دوستانه با ایران گفت: ایران به عنوان حریف کانادا انتخاب شد زیرا این تیم سبک مشابهی با مراکش داشت، تیمی که کانادا در جام جهانی با آن روبه‌رو خواهد شد. موضوع ژئوپلیتیک (جغرافیای سیاسی) نیز مورد توجه قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: فوتبال کانادا با حرکت رو به جلو می‌تواند در ارزیابی سیاسی ما از حریف کمی جامع‌تر عمل کند. فقط می‌خواهم تکرار کنم که ما یک سازمان فوتبال هستیم و در نهایت جنبه سیاسی تیم‌هایی که مقابل آنها بازی می‌کنیم، توسط سیاستمداران وضع می‌شود نه مدیران فوتبال.

رئیس فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرد که نمی‌تواند در مورد توافق با همتای ایرانی خود خود با استناد به یک بند محرمانه اظهار نظر کند. بونتیس گفت:‌ آنچه می توانیم به شما بگوییم این است که هیچ پولی به ایران پرداخت نشده است.

مطالب مرتبط:

شکایت ایران از کانادا به فیفا

پس از این اتفاق یک طرفه، ناگهانی و سیاسی کانادایی ها مسئولان فدراسیون کشورمان قرار است با بررسی های لازم، موضع رسمی فدراسیون را به طرف کانادایی اعلام کنند‌.

هرچند طبق اعلام مدیر رسانه ای تیم ملی در گفت و گو با شبکه خبر در فسخ ها به این دلیل که ممکن است ضرر و زیان طرفین متفاوت باشد، عدد و رقمی نوشته نخواهد شد اما فدراسیون فوتبال قصد دارد به دلیل این اقدام کانادایی ها شکایت کند تا هزینه ها، درآمدها و همه مسائلی که به واسطه این فسخ مانع از دسترسی کشورمان به آنها شده است را از طریق پیگیری حقوقی در فیفا دنبال خواهد کرد.

هرچند حمید استیلی، مدیر تیم ملی کشورمان پیش از این اعلام کرده بود اگر فدراسیون فوتبال ایران قرارداد را فسخ کند باید غرامت سنگینی بدهد اما طبق اعلام مدیر رسانه ای تیم ملی اکنون که کانادا بازی را لغو کرده به این دلیل که عدد و رقمی بابت فسخ قرارداد وجود ندارد باید از طریق فیفا پیگیری کرد. 

ظاهراً فدراسیون فوتبال برای سفر تیم ملی به ترکیه برای دریافت ویزا کانادا هزینه هایی داشته و حتی برخی مسئولان فدراسیون مثل میرشاد ماجدی، حسن کامرانی فر، بهرام رضاییان، حامد مومنی برای هماهنگی امور مربوط به دریافت ویزا و هتل محل اقامت یک روزه ملی پوشان در استانبول به این شهر سفر کرده اند. 

برهمین اساس فدراسیون فوتبال قرار است در شکایت خود به فیفا دریافت مواردی مثل درآمد ۴۰۰ هزار دلاری که قرار بود از طریق این بازی دریافت کند، هزینه اقامت در این کشور، مسائل تبلیغات محیطی، پول بلیت سفر به ترکیه و اجاره هتل در استانبول و هرگونه خسارت مادی و معنوی دیگر را پیگیری کند.

واکنش فیفا نسبت به اقدام سیاسی کانادا 

واکنش فیفا نسبت به اقدام سیاسی کانادا 
واکنش فیفا نسبت به اقدام سیاسی کانادا 

ستار همدانی در گفت‌وگویی درباره لغو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کانادا و اینکه مسائل سیاسی نقش پررنگی در این موضوع داشته است، اظهار داشت: قبل از این گفته بودم شرایط برای انتخاب حریفان دوستانه تیم ملی معمولی و آسان نیست. تحریم‌ها شرایط سختی را برای ما به وجود آورده و متاسفانه سیاست وارد ورزش شده است. با تمام این تفاسیر باید قوی‌تر رایزنی کرده و فقط به مذاکره با ۴-۳ کشور اکتفا نمی‌کردیم اما اکنون باید با لغو این بازی چاره‌ای اندیشید.

وی ادامه داد: برای حضور مقتدرانه در جام جهانی تیم ملی به بازی‌های خوب تدارکاتی نیاز دارد تا بازیکنان ما به آمادگی ذهنی، جسمی، روحی و روانی بهتری در بازی‌های بزرگ حضور پیدا کنند. قطعاً فدراسیون فوتبال هم برای برگزاری بازی با کانادا رایزنی‌های زیادی انجام داده و می‌دانم دوستان ما در فدراسیون برای این بازی تلاش زیادی کرده‌اند اما باید بپذیریم شرایط برای ما معمولی نیست. البته دوستان باید پیش‌بینی این اتفاق را می‌کردند زیرا احتمال دارد با این اتفاق بهترین فرصت فیفادی را برای آماده‌سازی تیم ملی از دست بدهیم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه مسئولان مدعی هستند تیم ملی به جای کانادا راهی قطر خواهد شد اما با وجود این ادعا پیدا کردن حریف مناسب در این برهه زمانی خیلی سخت است، توضیح داد: باید پیش‌بینی‌های لازم سریع‌تر انجام می‌شد. البته من شنیدم کانادا قصد داشت بابت برگزاری این بازی پولی به ایران پرداخت کند. وضعیت اقتصادی فدراسیون فوتبال زیاد خوب نیست و مشکلات زیادی در این زمینه داریم. طبق آنچه شنیدم دولت و وزارت ورزش می‌خواهند از فدراسیون حمایت مالی کنند اما باید این حمایت‌ها سریع‌تر عملی شود تا بتوانیم در این فیفادی بازی‌های دوستانه برگزار کنیم.

همدانی در مورد اینکه فیفا و فدراسیون‌های عضو آن بارها دم از جدایی فوتبال از سیاست زده‌اند اما در لغو بازی کانادا و ایران، موارد سیاسی نقش ویژه‌ای داشت، پاسخ داد: این موضوع فقط برای ما رخ نداده و دیدیم پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، تمام تیم‌های روسیه را از رشته‌های ورزشی مختلف حذف کرده و تیم ملی این کشور را هم از مقدماتی جام جهانی کنار گذاشتند. نگاه فیفا انسان‌دوستانه و ایجاد سلامت اجتماعی برای همه جهانیان است. می‌خواهد همه از فوتبال لذت ببرند اما وقتی چنین نابسامانی‌هایی مثل لغو بازی ایران و کانادا رخ می‌دهد، باید به موقع ورود کند.

وی درباره اینکه با این شرایط آماده‌سازی تیم ملی، می‌توانیم به نتیجه‌گیری شاگردان دراگان اسکوچیچ در جام جهانی امیدوار بمانیم، گفت: پیش از این امیدوار بودیم که تیم ملی به جام جهانی برسد که خوشبختانه این اتفاق رخ داد. انتظار داریم با توجه به شرایط فعلی تیم ملی و بازیکنان بزرگی که در اختیار داریم که در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند، برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کنیم ولی رقم زدن این اتفاق برنامه تدارکاتی خوب و مدون می‌خواهد. باید تیم ملی با برگزاری دیدارهای دوستانه خوب به آمادگی برسد اما قطعاً مشکلات فعلی روی این انتظار ما تاثیر منفی می‌گذارد.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: شایان صفرزاده



+ 5
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری