پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۵۳
۴
۴
نسخه چاپی

شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بعد از رتبه بندی در سال 1401

شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بعد از رتبه بندی در سال 1401
شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بعد از رتبه بندی در سال 1401 اعلام شد.

به گزارش تیتربرتر؛ محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت و سایر کسورات آموزش و پرورش هیچ ارتباطی به اجرای قانون رتبه بندی معلمان ندارد؛ در طول سنوات گذشته هم، کسورات نام برده از اعتبارات خود وزارتخانه مربوطه پرداخت شده است.

شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان 

شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان 
شرایط پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان 

 

محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای اجرای این قانون در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد و برای سال ۱۴۰۱ نیز رقمی معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است. موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت و سایر کسورات آموزش و پرورش هیچ ارتباطی به اجرای قانون رتبه بندی معلمان ندارد؛ در طول سنوات گذشته هم، کسورات نام برده از اعتبارات خود وزارتخانه مربوطه پرداخت شده است.»

عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان تأکید کرد: «رئیس جمهور بار‌ها دستور تسریع در اجرای قانون رتبه بندی را صادر کرده است لذا باید تلاش کنیم این آیین نامه به زودی ابلاغ شود.»

وحیدی افزود: «وقتی رتبه بندی به تأیید هیات دولت برسد پس از این مرحله می‌توان احکام معلمان را بر اساس رتبه بندی صادر کرد. معلمان طبق رتبه‌هایی که بر اساس آیین‌نامه تنظیمی دریافت می‌کنند، رتبه‌هایشان تغییرات حقوق را نشان می‌دهد.»

ویرایش آیین نامه رتبه بندی معلمان «بدون حضور ناظران مجلس»

ویرایش آیین نامه رتبه بندی معلمان «بدون حضور ناظران مجلس»
ویرایش آیین نامه رتبه بندی معلمان «بدون حضور ناظران مجلس»

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان بارها ویرایش شده اما مشخص نیست چرا بدون حضور ناظران مجلس این اتفاق میفتد.

آقای محمد وحیدی گفت: تعلل در تصویب آیین نامه اجرایی حتی با دستور رئیس جمهور هم سرعت نمی‌گیرد؛ با اینکه رئیس جمهور بار‌ها دستور تسریع در اجرای قانون رتبه بندی را صادر کرده، اما برخی افراد در بدنه دولت کارشکنی می‌کنند.

۲۳ اسفند ماه قانون رتبه بندی معلمان با تأیید شورای نگهبان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد اما آیین نامه اجرایی آن هنوز به تصویب هیئت وزیران نرسیده است.

بر اساس «قانون نظام رتبه بندی معلمان» آیین نامه اجرایی آن باید حداکثر تا یک ماه پس از ابلاغ قانون تهیه می‌شد تا به تصویب برسد.

مجلس در این قانون گفته آیین نامه اجرایی باید با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی و ۲ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تدوین شود.

قانون رتبه بندی، معلمان را از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۴ شاخص «شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی، شایستگی حرفه‌‍ای و  تجربه» صلاحیت سنجی می‌کند.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش در رتبه بندی پنجگانه‌ای که این قانون پیش بینی کرده، «مربی معلم» ۵۵ درصد، «استادیار معلم» ۶۵ درصد، «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و در بالاترین سطح یعنی «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق دارند.

در حالیکه مجلس برای رتبه بندی در ۶ ماهه دوم پارسال، ۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده، آقای وحیدی عضو این کمیسیون گفته «دولت به جای ابلاغ این قانون برای اجرا از ۳۱ شهریورماه پارسال، به دنبال محاسبه کسورات است؛ در حالیکه می‌توان این کسورات را با یک قانون متمم جبران کرد، ولی معتقدیم حتی در صورت اجرا کسوراتی هم ایجاد نخواهد شد.»

به گفته این عضو کمیسیون آموزش، «پرداخت پاداش پایان خدمت و سایر کسورات آموزش و پرورش هیچ ارتباطی به اجرای قانون رتبه بندی معلمان ندارد؛ در سال‌های پیش هم، این کسورات از اعتبارات خود وزارتخانه پرداخت شده است.»

مطالب مرتبط:

 آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تا هفته آینده به دولت می‌رود؟

 آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تا هفته آینده به دولت می‌رود؟
 آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تا هفته آینده به دولت می‌رود؟

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان برای بررسی تا هفته آینده در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا دغدغه‌های این قشر زحمتکش برطرف شود.

یوسف نوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: آیین نامه رتبه بندی معلمان به صورت مستمر در حال بررسی است و در این خصوص جلسه‌های زیادی نیز گذاشته می‌شود که تلاش خواهیم کرد تا آن را اجرایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت و توجه به استان‌هایی که جمعیت دانش آموزی روستایی زیادی دارند تاکید کرد و افزود: گستردگی سرزمینی خراسان شمالی مشکلاتی در پوشش تحصیلی خراسان ایجاد کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علیرغم گستردگی سرزمینی خراسان شمالی اقدامات خوبی در حوزه آموزش و پرورش استان انجام شده است افزود: پراکندگی روستا‌ها بعضا باعث کمبود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات می‌شود که در این استان برای رفع آن تلاش‌های زیادی شده است.

نوری وضعیت پوشش تحصیلی در خراسان شمالی را مطلوب دانست و افزود: هم اکنون وضعیت استان از نظر نیروی انسانی و زیر ساخت‌ها مناسب است و از ظرفیت و پتانسیل‌های این خطه در حوزه آموزش و پرورش باید استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش به طرح هوشمند سازی مدارس به خصوص اتوبوس هوشمند در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: چنین اقدامات و ظرفیت‌هایی باید به عنوان الگو به سایر استان‌ها نیز معرفی شود، علاوه بر این الگو‌های مناسب دیگری نیز وجود  دارد که باید از آن‌ها بهره برداری کنیم.

نوری اظهار داشت: با وجود ظرفیت‌های مناسب در خصوص نیروی انسانی و زیر ساخت‌های آموزشی و تجهیزات مشکلاتی نیز در این استان دارد که در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آنچه دیگران می خوانند: 

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 4
مخالفم - 9
نظرات : 4
منتشر نشده : 0
 
nl
+0
unlike
-0
طە محمود نژاد74479 ۰۱/۰۹/۱۸ - ۰۱:۲۶
پاسخ
comments اگر پادش هزارو سال هزارو چهاسدویک رامثل هزارو چهارصد پرداخت کنند دیگر امیدی نیست چون بااین تورم افسار گسیختە این مبلغ سال آیندە هیچ میشود
 
 
ir
+0
unlike
-0
اسدینژاد ۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۳:۴۳
پاسخ
comments باسلام.لطفا کل سنوات معلمان بازنشسته که ۳۰ سال با جون ودل برای نسل آینده تلاش کردن .ودر ۳۰ سال با بخور نمیر وشرمنگی نزد خانواده ووووووووپیش خود فکرکردیم که بعد بازنشستگی چندر غازی بهحساب ما میرزند که از صد چاله ای داریم یکی پر میشود.اما شانس بعد ما همه چیز۲۰۰ برابرشده. این آرزو بگور رفت.دولت محترم.......... جدید بسیار ارزشمنتر از که دا ی خونه ماشین وووووولی ما که درزمان چنگ درسرمای کردستان برای دفاع ازکشور بودیم )داوطب..ووووووو ۲۰ سال هرروز رتبه بنی شده بهانه دل خوشی ما...حق با اقزاده هاست.این امور مملکت ............... ....⁉️????
 
 
ir
+0
unlike
-0
مامن خوجه ۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۳:۵۳
پاسخ
comments نباید با آنها همکاری کرد چقدر با روح وروان معلمان بازی می‌کنند مبلغ ۲۵۰ میلیون نمی‌شود وان را تاکنون پرداخت نکردند /2
 
 
ir
+0
unlike
-0
مامن خوجه ۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۳:۵۲
پاسخ
comments لعنت به آنها که با روح وروان معلمان بازی می‌کنند تقصیر معلمان است که مفت با اینها همکاری می‌کردند از این به بعد نباید در انتخابات همکاری کنند تا قدر معلمان را بدانند /2
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری