پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۴۵
۸
۰
نسخه چاپی
استاندار خوزستان:

13 نفر در رابطه حادثه متروپل آبادان دستگیر شدند

استاندار خوزستان:
صادق خلیلیان چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود : در جریان پرونده این حادثه برخی از افراد از مسئولان شهرستان و مسئولین دولت سابق به طور کامل توسط قوه قضاییه و دادستان رسیدگی می شود و الان 13 نفر در این رابطه دستگیر شدند و با این افراد برخورد قاطع می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ وی به آخرین وضعیت عملیات آواربرداری و آمار جان باختگان حادثه متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: تاکنون 37 نفر از جان باختگان حادثه متروپل از زیر آور کشیده شده و عملیات آوربرداری به مراحل پایانی نزدیک می شود و ما قسمت های مربوط به دفتر کار و برخی از مغازه های بر خیابان امیری و بخشی گوشه مجاور و طبقه زیرین به طبقه کف رسیدیم و آنجا هر گونه جسد خارج شده است.

خلیلیان بیان کرد: در حال حاضر عملیات آوربرداری در محل این ساختمان فروشگاه ها و مغازه ها را  ادامه دارد و تا به انتها برسیم و این بخش از کار تمام شده هر 10 طبقه فروریخته شده تا طبقه زیر زمین پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه یک حیطه مرکزی مانده و اگر تمام شود بخش عمده ای از عملیات انجام می‌شود گفت:  بعد از این مرحل تعیین و تکلیف ساختمان است که دوپنجم آن فروریخته و مابقی آن مانده و بسیار ناپایدار است و باید از قسمت فوقانی آرام آرام آن را تخریب کرد.

خلیلیان افزود: در حال حاضر تمام اجساد از زیر زمین خارج شده و حواشی کار از همین حالا با آن مواجه هستیم و مغازه هایی که از این ساختمان را خریداری کرده بودند و الان عملا فعالیتی ندارند و ساختمان های مجاور و خانه های اطراف را تخلیه کردیم چرا که احتمال ریزش این برج بر روی آنها وجود دارد.

وی با اشاره به خسارت های وارد شده به حادثه دیدگان متروپل آبادان گفت: در حین حال دیه کارگرانی که برای صاحب ملک کار می کردند و افرادی که فوت و یا مجروح شدند و مجموعه خسارت هایی که وجود دارد اینها همه این اموال از صاحب ملک دریافت می شود و سایر اموال فرد تا تعیین تکلیف قانونی و روابط توقیف است.

استاندار خوزستان در ادامه بیان کرد: یک مرحله کاری دیگری داریم عقب ماندگی تاریخی شهرستان های آبادان و خرمشهر است طی بعد از 33 سال بعد از پایان جنگ مردم این شهرستان خیلی از این موضوع ناراحت هستند و رئیس جمهوری در سفری که به این دو شهر داشتند از نزدیک این وضعیت دیدند.

خلیلیان افزود: در این راستا رئیس جمهوری دستور دادند که طرح همه جانبه توسعه این شهرستان تهیه شود خوشبختانه این طرح تهیه و برای تصمیم گیری به دولت تقدیم شده که بتوانیم ظرف پنج سال محرومیت ها وعقب ماندگی ها و ظلم تاریخی به این مردم را برطرف کنیم و امید است شاهد پیشرفت و آبادانی همه جانبه در این شهرستان ها باشیم.

خبرنگار: سمیه اریس



+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری