پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶
۹
۰
نسخه چاپی

جدایی فرهاد مجیدی از استقلال پس از قهرمانی حقیقت دارد؟ / مقصد فرهاد کجاست ؟

جدایی فرهاد مجیدی از استقلال پس از قهرمانی حقیقت دارد؟ / مقصد فرهاد کجاست ؟
برخی رسانه ها از شایعه جدایی فرهاد مجیدی از استقلال خبر می دهند.

به گزارش تیتربرتر؛ تیمی که عنوان قهرمانی فصل بیست و یکم لیگ برتر را با ثبت رکوردهای ماندگار به خود اختصاص داد برای فصل آینده با تغییراتی مواجه خواهد شد که مهمترین آن در راس کادر فنی آبی پوشان خواهد بود.

بررسی استقلال در لیک بیست و یکم

بررسی استقلال در لیک بیست و یکم
بررسی استقلال در لیک بیست و یکم

 

استقلال در فصل بیست و یکم با عملکرد و آمارهایی قهرمان لیگ برتر شد که هواداران این تیم ۹ سال ناکامی آن را در کسب عنوان قهرمانی به فراموشی بسپارند و بیشترین سهم را در این موفقیت تاریخی باید برای فرهاد مجیدی سرمربی این تیم در نظر گرفت.

در حالی که استقلالی‌ها در حال تدارک جشن قهرمانی بودند، خبری ابتدا در حد گمانه زنی در محافل فوتبالی پیچید که کام آبی‌ها را تلخ کرد. شایعه‌ای که تکذیب نشد تا نگرانی آبی‌ها را نسبت به تحقق آن افزایش دهد.

درست به فاصله چند ساعت مانده به آغاز دیدار پایانی استقلال در لیگ برتر خبری تحت عنوان خداحافظی احتمالی فرهاد مجیدی با استقلال بعد از این قهرمانی با سرعت فضای مجازی را در نوردید که این خبر بدون هیچ واکنشی از سوی خود مجیدی، نزدیکانش و مسئولان باشگاه استقلال همراه بوده و هست.

انتشار این خبر خاطرات فصل سیزدهم لیگ برتر و سال ۹۲ را برای استقلالی‌ها زنده کرد. وقتی ابتدا شایعه خداحافظی ناگهانی مجیدی از دنیای فوتبال دهان به دهان چرخید و این خبر تکذیب نشد تا بوسیدن چهارگوشه زمین در بازی مقابل مس و آویختن کفش‌ها برای همیشه.

ابهام در خصوص ادامه همکاری مجیدی با استقلال وقتی قوت می‌گیرد که مصطفی آجورلو مدیرعامل این باشگاه هم در حاشیه مراسم برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال یک روز پس از جشن قهرمانی تیمش حاضر به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران در این زمینه نشد و در مواجهه با این صحبت‌ها به سکوت اکتفا کرد.

با گذشت چند روز از جشن قهرمانی استقلالی ها حالا وضعیت کادر فنی این تیم پیچیده شده است. صالح مصطفوی دستیار فرهاد مجیدی تصمیم به جدایی قطعی از جمع آبی پوشان گرفت و قصد دارد برای اقامت راهی خارج از کشور شود.

فرهاد مجیدی از بازیکنان استقلال خداحافظی کرده و راهی امارات شده است و گفته می شود با یکی از تیم های این کشور به توافق هم رسیده اما هنوز خبر رسمی آن منتشر نشده است. با این حال عنوان شده که توافق نهایی وی با این تیم اماراتی صورت گرفته است.

به این اخبار غیررسمی باید اضافه کرد که از جواد نکونام به عنوان گزینه اصلی جانشینی وی نام برده می شود. این در حالی است که در واکنش به تمام این اخبار باشگاه استقلال سکوت کرده و هنوز پاسخ روشنی به ادامه همکاری با مجیدی یا انتخاب گزینه جدید نداده است.

مطالب مرتبط:

فرهاد مجیدی در لیگ بیست و دوم در استقلال می ماند؟

فرهاد مجیدی در لیگ بیست و دوم در استقلال می ماند؟
فرهاد مجیدی در لیگ بیست و دوم در استقلال می ماند؟

 

۴۸ساعت از قهرمانی مقتدرانه استقلال در لیگ برتر فوتبال آن هم پس از ۹سال انتظار می‌گذرد؛ اما هواداران و عاشقان این باشگاه که در همین فصل هم خبر ناگوار حذف از لیگ قهرمانان آسیا با حکم AFC را تحمل کردند، به جای لذت بردن از رکوردشکنی و سروسامان یافتن تیم‌شان، نگران جدایی ارکان این قهرمانی هستند.

شایعاتی که قبل از بازی نهایی لیگ و جشن قهرمانی در فضای مجازی پیچید و در جشن قهرمانی جدی شد؛ از احتمال حضور مصطفی آجورلو در راس فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس بعدی گرفته تا خداحافظی فرهاد مجیدی با استقلال، زمزمه پیوستن به تیم های اماراتی یا کنارنشستن به دلایل مختلف...

 شایعات از لحظه سوت پایان فصل در ورزشگاه آزادی شدت گرفته و کار به جایی کشید که برخی می‌گفتند در نشست خبری بعد از مسابقه با مسجدسلیمان، این خبر از زبان مجیدی اعلام می‌شود.

موبایل خاموش فرهاد و شائبه خداحافظی مجیدی و آجورلو از استقلال

باز هم گفته می‌شود عده‌ای از نزدیکان فرهاد جلوی اعلان جدایی قطعی اش را گرفتند و خواستار مراعات حال تماشاگران خوشحال در جشن قهرمانی شدند.

فرهاد خبر را اعلام نکرد اما در جشن اهدای جام و مدال قهرمانی به استقلال، اشک‌های بی‌امان او، بوسیدن زمین آزادی و سکوت سنگین این روزهایش باعث شده که زمزمه جدایی در آستانه انتشار رسمی است.

اقدامات و رفتارهای غیرمنتظره مجیدی طی سال‌های بازیگری و مربیگری در همین استقلال، کاملا نشان می‌دهد که نگرانی هواداران آبی اصلا بیراه نیست.

او در میانه لیگ یازدهم استقلال را رها کرد و به قطر رفت؛ کسی که حتی روز خداحافظی‌اش با فوتبال را هم به هواداران اطلاع نداد و وسط بازی با مس کرمان ناگهان کفش‌هایش را آویخت؛ در نتیجه اگر مجیدی امروز تصمیم به خداحافظی با استقلال گرفته باشد، در امتداد رفتارهای قبلی او هیچ چیز عجیبی نیست.

فرهاد در میدان عمل مچ قلعه‌نویی، منصوریان، نکونام و سایر همقطاران استقلالی‌اش را در لیگ امسال خواباند و حتی ترمز رقیب سرخ را بعد از پنج قهرمانی پیاپی کشید. 

او به رقبایش هیس نشان داد و حالا شاید بر سر دوراهی ماندن و رفتن به منافع و ابهت و اقتدار و محبوبیت خودش فکر می‌کند. شاید به این می‌اندیشد که لیگ برتر ۲۲ دیگر مثل پارسال نیست و در آستانه جام جهانی رقبا تا دندان مسلح می‌شوند و ستاره‌های لژیونر برای پیراهن تیم ملی برمی‌گردند، ولی فرهاد باید متوجه شود که دنیای مربیگری حرفه‌ای، یک فعالیت مستمر و بدون وقفه است و نمی‌شود در باد یک جام و قهرمانی به خواب رفت و برای رقیبان تا سال‌ها کری خواند.

لیگی به شدت دشوارتر که انتقام گل‌گهر، تقویت تراکتور و سپاهان، تکامل مس رفسنجان و فولاد خوزستان، و البته ترمیم پرسپولیس می‌گوید اصلا لیگ آسانی برای تکرار قهرمانی نیست و چه بسا با رفتن دستیاران یا مدیرعامل، کار سخت‌تر هم بشود و نتیجه بدی رقم بخورد و اقتدار فعلی را از او بگیرد.

همچنین حضور در لیگ قهرمانان آسیا و رقابت با تیم‌های قوی‌تر شاید اداره تیم و کسب موفقیت را دور از دسترس کند بنابراین کار به شدت دشوار است.

قرارداد مجیدی یک ساله است و ابتدای فصل، آجورلو آن را سه سال تمدید کرده است؛ پس بهانه‌ای ازین بابت نیست. در واقع حالا هیچ نکته مزاحم و مخالف علاقه فرهاد در استقلال نیست که آن را برای رفتن بهانه کند. هواداران سینه چاکش هم نمی‌توانند چیزی را گردن دولت و مجلس و حکومت و نفوذ رقیب و وزارت بیندازند.

آیا فرهاد مجیدی تصمیم می‌گیرد منافع خودش را انتخاب یا خود را برای استقلال خرج کند؟ گزینه داخلی جانشینی مجیدی قطعا از حالا حاضر است و تیمی مانند استقلال فصل آینده را روی تعلل سرمربی فعلی قمار نخواهد کرد.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 9
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری