پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۰۹
۵
۰
نسخه چاپی

جزئیات افزایش حقوق کارمندان از تیر 1401

جزئیات افزایش حقوق کارمندان از تیر 1401
براساس مصوبه دولت، کارمندان و شاغلین پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه، به میزان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش تیتربرتر؛ سازمان اداری و استخدامی کشور برای اصلاح ر حقوق و مزایای کارمندان دولت لایحه‌ای را تدوین و به هیئت دولت ارسال کرده است.

جزئیات افزایش حقوق کارمندان از تیر 1401

 جزئیات افزایش حقوق کارمندان از تیر 1401
جزئیات افزایش حقوق کارمندان از تیر 1401

 

اواخر اردیبهشت ماه امسال سازمان اداری و استخدامی کشور، لایحه اصلاح تبصره 12 قانون بودجه سال 1401 کل کشور موضوع اصلاح برخی احکام مربوط به حقوق و دستمزد را به دفتر هیئت دولت ارسال کرده است.

بر این اساس در هفته نخست خرداد ماه نیز دفتر هیئت دولت در خصوص لایحه مذکور از وزیر کار، وزیر اقتصاد، وزیر بهداشت، وزیر دادگستری و معاون حقوقی و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست بررسی و اعلام نظر فوری داشته است.

بر مبنای  مکاتبه زیر، در صورتی که وزرا و معاونین مربوطه ظرف یک هفته نسبت به لایحه پیشنهادی نظری ارائه نکنند به‌معنای موافقت با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی تلقی خواهد شد.

گفتنی است، منعطف نمودن نحوه تعیین حقوق کارمندان  شرکت نفت، ایجاد کد یکتای پرداخت  به کارکنان و دسترسی برخط امور استخدامی به آنها، اصلاح منابع درآمدی متناسب با مصارف اصلاحی و همچنین اختیار افزایش 100درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله محورهای این لایحه پیشنهادی مهم است.

میزان افزایش حقوق کارمندان

میزان افزایش حقوق کارمندان
میزان افزایش حقوق کارمندان

 

قبل از اعلام شورای عالی کار، صحبت‌های مبنی بر افزایش پلکانی حقوق و دستمزد وجود داشت که در این صحبت‌ها عنوان می‌شد که درصد افزایش حقوق بین ده تا سی درصد متغیر خواهد بود.

اما در نهایت بر اساس تصمیم شورای عالی کار، حداقل حقوق کارمندان و کارگران با ۵۷.۴ درصد افزایش، به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. این در حالی است که در سال گذشته میزان پایه حقوق کارمندان و کارگران ماهانه ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان بود. علاوه بر این، حداقل دستمزد روزانه از ۸۸ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۹ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

میزان ۵۷ درصدی افزایش حقوق باعث شد که برخی افراد نسبت به این درصد واکنش نشان دهند. اما شورای عالی کار اعلام کرده است که مطابق ماده ۴۱ قانون کار، دستمزد کارگران باید بر پایه نرخ تورم و سبد هزینه زندگی خانوار کارگری تعیین شود.

طبق جدول منتشر شده در بلاگ ایران تلنت برای حقوق ۱۴۰۱، مؤلفه‌های حقوق وزارت کار مانند سنوات، حق اولاد و حق مسکن از ۴۰ درصد افزایش تا ۵۷ درصد افزایش خواهند شد.

در جدول حقوق و مزایا سال ۱۴۰۱، تمامی اعداد به ریال می‌باشد و اطلاعات آن توسط شورای عالی کار اعلام شده است.

بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ چه میزان افزایش حقوق دارند؟

بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ چه میزان افزایش حقوق دارند؟
بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ چه میزان افزایش حقوق دارند؟

 

بر اساس مصوبه مجلس حداقل حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱، ۵ میلیون تومان تعیین شده است که میزان افزایش آن ده درصد خواهد بود. حقوق بازنشستگی و میزان افزایش آن در سال ۱۴۰۱ به تمام وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی تعلق می‌گیرد. طبق مصوبه مجلس، حقوق بازنشستگان نباید از پنجاه میلیون ریال کمتر باشد.

معافیت مالیاتی برای میزان حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

بر اساس مصوبه شورای عالی کار و مجلس، مشخص شد که میزان ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق در سال و کمتر مشمول پرداخت مالیات نشود. اما برای دریافتی سالانه بیشتر از این مبلغ، میزان پرداخت مالیات به شرح زیر می‌باشد:

  • تا ۱۵۰ میلیون تومان مالیات سالانه %۱۰
  • از ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان مشمول مالیات سالانه %۱۵
  • از ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان مشمول مالیات سالانه %۲۰
  • از ۳۵۰ میلیون تومان بیشتر مشمول مالیات سالانه %۳۰

نظر شما در مورد میزان حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان در سال ۱۴۰۱ چیست و آیا به نظر شما این میزان افزایش برای کارگران و کارمندان مناسب است؟

افزایش ۱۰ درصدی حقوق سال ۱۴۰۱ 

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری، ضمن اشاره به همکاری مناسب سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور،  از اعمال افزایش ده درصدی سال ۱۴۰۱ حقوق  بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق در اردیبهشت همراه با پرداخت معوقه فروردین ماه خبر داد.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی اظهار داشت: براساس تخصیص صادر شده برای ماه جاری، و با عنایت به ابلاغ تمامی مصوبات مربوط به تعیین حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری برای سال ۱۴۰۱، طبق وعده مدیرعامل صندوق در جلسه با کانونهای بازنشستگان، حقوق اردیبهشت و معوقه فروردین ماه بازنشستگان عزیز به همراه افزایش مذکور پرداخت شده است.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 5
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری