پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۰۸
۶
۰
نسخه چاپی

چگونه از میزان امنیت در سفرهای داخلی و خارجی مطمئن شویم؟

چگونه از میزان امنیت در سفرهای داخلی و خارجی مطمئن شویم؟
چگونه می‌توانیم از ایمن بودن مقصد خود اطمینان پیدا کنیم و در چه زمان باید آن را کنسل کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

تیتربرتر: امنیت در سفر یکی از بخش‌های قابل توجه و مهم شناخته می‌شود که می‌بایست قبل از هر اقدامی آن را بررسی کنید. چرا که وجود جنگ، آشوب، حوادث طبیعی و... می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد و مسافران را دچار مشکل کند. به همین علت توصیه می‌شود قبل از هر سفر از میزان امنیت در مقصد موردنظر خود باخبر شوید. همچنین خوب است بدانید در صورت وقوع اتفاق‌های غیرمنتظره بهترین و عاقلانه ترین تصمیم، استرداد بلیط هواپیما و لغو سفر شناخته می‌شود. حال چگونه می‌توانیم از ایمن بودن مقصد خود اطمینان پیدا کنیم و در چه زمان باید آن را کنسل کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

اطلاع از امنیت در مقاصد داخلی سفر

اگر یکی از شهرهای داخلی ایران را برای سفر کردن انتخاب کرده‌اید، می‌توانید به راحتی از طریق اخبار یا شبکه‌های اجتماعی خبرهای مربوط به این شهر را پیگیری نمایید. به طور مثال حتی اگر اخبار را به صورت روزانه نیز پیگیری نمی‌کنید تنها کافی است تا قبل از خرید بلیط هواپیما مشهد شیراز، بلیط هواپیما تهران کیش یا اصفهان، گشتی در شبکه‌های اجتماعی بزنید و به طور ویژه خبرهای مربوط به مقصد خود را جستجو کنید. این استآن‌ها از محبوب‌ترین مناطق توریستی ایران هستند و می‌توانید قبل از سفر وضعیت هرکدام را بررسی کنید.

البته شاید بگویید که خبرهای داخلی معمولاً زودتر دست به دست می‌شوند و به طور معمول امکان ندارد که خبری در یکی شهرهای ایران باشد که از آن مطلع نشوید. البته که باید بگوییم بله، این موضوع تا حد زیادی درست است؛ همانطور که گفتیم معمولاً اگر در کشوری جنگ یا آشوب نباشد تقریباً تمامی شهرهای آن از نظر امنیتی در یک سطح قرار دارند. اما در برخی از فصول مثلاً فصل زمستان، ممکن است که در یک شهر به طور ویژه خطر وقوع سیل هشدار داده شود و آب و هوا به گونه‌ای باشد که سفر هوایی به این مقصد عملاً خطرناک باشد. از این رو بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما داخلی به این مسائل توجه نمایید و با اطمینان خاطر بیشتری مقدمات سفر خود را فراهم سازید.

معتبرترین راهکار در اطلاع از امنیت مقاصد خارجی

همانطور که گفتیم در سفرهای داخلی برای پیگیری اخبار تنها کافی است تا سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید. اما بد نیست بدانید سوشال مدیا در سفرهای خارجی چندان قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان بر اساس اخبار مندرج در آن‌ها تصمیم به انجام یا لغو یک سفر گرفت. بنابراین بهتر است این موضوع را از وزارت امور خارجه ایران استعلام نمایید. بر این اساس، شما تنها کافی است مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با تماس با این وزارتخانه، از آخرین اطلاعیه‌های احتمالی این ارگان دولتی در خصوص سفر به سایر کشورها مطلع شوید و یا اینکه وضعیت امنیتی مقصد خود را از آن‌ها پیگیری نمایید. مثلاً اگر خاطرتان باشد در سال 96 به خاطر شرایط امنیتی ترکیه، تورهای استانبول با قیمت‌های بسیار پایینی به مسافران عرضه می‌شد در حالی که شرایط برای سفر به این شهر، اساساً مهیا نبود. وزارت امور خارجه ایران نیز در همین راستا از شهروندان ایرانی تقاضا کرده بود تا به تبلیغات دفاتر مسافرتی و قیمت‌های پایین تورها توجه نکنند و از سفر به استانبول صرف نظر نمایند.

وزارت-امور-خارجه-ایران
وزارت امور-خارجه ایران

البته این تنها راه برای اطلاع از وضعیتی امنیت مقاصد خارجی نیست. همانطور که می‌دانید کشورهای مختلفی در تهران، سفارتخانه دارند که از طریق آن‌ها و به نمایندگی از کشور خود، وضعیت سفر گردشگران ایرانی را سر و سامان می‌دهند. بر این اساس این سفارتخانه‌ها با بررسی شرایط، مجوز ورود هر مسافر ایرانی به خاک خود یا همان ویزا را صادر می‌کنند و او را از شرایط موجود در کشور خود مطلع می‌سازند. بنابراین اگر پس از تهیه بلیط اتوبوس (ghasedak24.com/bus-ticket) یا هواپیمای خود، نیازمند دریافت ویزای کشور مورد نظرتان نیز هستید، می‌توانید از طریق سفارتخانه ها، از شرایط امنیتی مقصد سفر خود اطلاع یابید.

لغو مسافرت و نحوه استرداد بلیط

به طور کلی از آنجایی که پروسه دریافت ویزا برای بسیاری از ایرانیان دشوار است، تصمیم به لغو سفر و استرداد بلیط هواپیما خارجی نیز تصمیم راحتی نخواهد بود و حتی ممکن است خسارات مالی سنگینی را نیز برای مسافر به دنبال داشته باشد. چرا که بسیاری از کشورها برای صدور ویزا، ارائه تائیدیه رزرو هتل یا همان واچر هتل را نیز به عنوان یکی از مدارک سفر تقاضا می‌کنند که همین امر خود، هزینه‌های سفر را افزایش و کنسل کردن آن را دشوارتر می‌کند. اما بدیهی است که به هیچ عنوان هم نمی‌توان مسائل امنیتی را نادیده گرفت و به کشوری سفر کرد که دچار جنگ، سیل، زلزله و حتی بیماریهای ویروسی نظیر کرونا شده است. بنابراین برای جبران خسارات احتمالی بهتر است از قبل چاره اندیشی نمایید و با تهیه بیمه مسافرتی ضرر و زیان خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

حفظ-امنیت-در-سفر-با-بیمه-مسافرتی
حفظ امنیت در سفر با بیمه مسافرتی

این نوع بیمه نامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا در صورتی که مجبور به لغو سفر خود شدید، بتوانید خسارات مالی را جبران نمایید و یا حتی اگر بعد از سفر با شرایط نا ایمنی مواجه گشتید، قادر به مدیریت بهتر شرایط بدون نگرانی در خصوص مسائل مالی باشید. البته نا گفته نماند که میزان و نحوه جبران این خسارات تا حدودی زیادی به سقف تعهدات و نوع پوشش های بیمه نامه سفر مرتبط است.

بنابراین بهتر است قبل از تهیه این نوع بیمه نامه‌ها، اطلاعات لازم را در این خصوص کسب نمایید. به عنوان مثال می‌توانید از آژانس های مسافرتی آنلاین که از این خدمات پشتیبانی می‌کنند؛ استفاده کنید و پس از دریافت اطلاعات لازم اقدام به خرید کنید. در این میان توصیه‌ی ما استفاده از قاصدک24 می‌باشد که تمامی خدمات سفر را ارائه می‌کند. در این مجموعه علاوه‌بر خرید بیمه مسافرتی برای سفرهای خود، می‌توانید انواع بلیط سفر را مانند بلیط اتوبوس، قطار و بلیط هواپیما داخلی و خارجی رزرو کنید. در صورت نیاز به لغو سفر نیز، قاصدک24 این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید بلیط خود را کنسل کرده و در کمترین زمان هزینه‌ی خود را دریافت کنید. البته فراموش نکنید که در سایت قاصدک24 امکان رزرو هتل و خرید تورهای مسافرتی خارجی و داخلی نیز وجود دارد و با تنوع بالای خود شما را در داشتن بهترین تجربه در سفر یاری می‌کند.

 



+ 6
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری