پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۵۷
۳
۰
نسخه چاپی

راه های  غلبه بر مشکلات با قانون جذب

راه های  غلبه بر مشکلات با قانون جذب
 در این مقاله به شما اموزش می‌دهیم که با استفاده از قانون جذب، بر مشکلاتتان غلبه کنید.

تیتربرتر: همه‌ی ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم و گاهی فکرمی‌کنیم که این روزها هیچ وقت تمام نمی‌شود، ممکن است ناامید و خسته شوید و دیگر به توانایی‌های‌تان ایمان نداشته باشید.

به آسانی، می‌توان حدس زد که خودتان را مقصر مشکلاتتان می‌دانید، درحالی که در واقع همه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و مواجه شدن با آنها ضروری است.

 اما وقتی با بدترین مشکلات زندگی روبرو می‌شوید،  چه باید کرد؟ چگونه ذهنیت مثبت اندیش و فعال خود را حفظ می‌کنید و چه اقداماتی باید انجام دهید؟

 چه در شغلتان به مشکل خوردید یا در یک رابطه ی ناسازگارید و دارید تمامش می‌کنید و یا به طور کلی یک مشکلی را دارید پشت سر می‌گذرانید، می توانید شرایط را تغییر دهید. با گذشت زمان، تلاش و انرژی خوب می توانید زندگی شادتر و موفق‌تری بسازید.

سختی یعنی چه و چگونه بر شما تاثیر می‌گذارد؟

سختی یعنی چه و چگونه بر شما تاثیر می‌گذارد؟
سختی یعنی چه و چگونه بر شما تاثیر می‌گذارد؟

ابتدا، بگذارید معلوم کنیم که اصلا راجع به چه چیزی  صحبت می‌کنیم. سختی چیست؟ مواجه شدن با  سختی، به معنای مواجه شدن با چالش‌هایی در زندگی است که به نظر می‌رسد هیچ شانسی در برابر آن ندارید.

 گاهی اوقات، می‌توان بر این چالش‌ها پیروز شد.

برای مثال قبول شدن در یک امتحان سخت یا بدست اوردن تناسب اندام، زمانی که اضافه وزن دارید، یعنی  بر مشکلتان غلبه کردید.

با این وجود، گاهی اوقات حل مشکلات می‌تواند بسیار دشوار باشد. اگر در سختی هستید، در واقع دارید چیز وحشتناکی را تجربه می‌کنید.

طلاق‌های تلخ، بیکاری و بیماری‌های جدی، مثال های رایجی از این مشکلات هستند.

سختی ها از راه‌های زیادی می‌توانند بر شما تاثیر بگذارند، که بسیاری از آنها مثبت هستند. اگرچه با چالش های دردناک زیادی روبه‌رو هستید، می‌توانید ناامید شوید.

به عبارتی، می‌توانید فکر کنید که زندگی دردناک برای شما «اتفاق» می‌افتد و حتی خود را یک فرد بدشانس و قربانی ببینید.

بخش کلیدی برای غلبه بر سختی‌ها، این است که خود را قربانی نبینید، بلکه فردی قدرتمند و مستقل بدانید.

اولین قدم برای تغییر این تفکر این است که بدانید سختی‌ها، توانایی شما را برای رسیدن به موفقیت افزایش می دهند.

دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی، طبیعی است

سختی‌ها، بخش مهمی از زندگی هستند. زمانی که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم، رشد پیدا می کنیم. به دوران سخت زندگیتان که پشت سر گذاشته اید فکر کنید و ببینید چطور شما را به شخص بهتری تبدیل کرده است.

به احتمال زیاد انعطاف پذیریتان بیشتر می‌شود. به عبارتی، شما قوی تر از مشکلات هستید و در نتیجه مواقعی پیش می‌آید که به جای در پیش گرفتن راه آسانتر به مبارزه ادامه می دهید.

و این پشتکار است که شما را به همه‌ی چیزهایی  که برایتان با ارزش است، می‌رساند: عشق، موفقیت، ثروت و اعتماد به نفس.

تحقیقات روانشناسی تایید کرده است که سختی‌ها چگونه به ما کمک می‌کند. به دلیل انعطاف پذیری، مردم پس از مواجه شدن با مشکلات اساسی در زندگیشان با پشتکار بیشتر، قاطع‌تر، کنجکاوتر و وظیفه‌شناس‌تر هستند.

علاوه بر این، مطالعات بر زندگی انسان های موفق نشان می‌دهد، ویژگی شخصیتی مهمتر از ضریب هوشی است.

چگونه بر سختی ها غلبه کنیم

چگونه بر سختی ها غلبه کنیم
چگونه بر سختی ها غلبه کنیم

در این مرحله، شما منظور ما از سختی را فهمیده‌اید و متوجه شده‌اید که چرا سختی‌ها باعث موفقیت شما می‌شوند.

با اینحال، اثرات مثبت ناملایمات بستگی به این دارد که بر آنها غلبه کنید‌، بنابراین وقتی با یک چالش بزرگ روبه رو می شوید چه باید بکنید؟ در ادامه چهار مرحله برای انجام دادن را می بینیم

مشکل را بیابید

غلبه بر سختی‌ها می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و شما را وارد چرخه‌ی افکار منفی کند، اگر احساس کردید دارد این اتفاق می‌افتد یک نفس عمیق بکشید و تلاش کنید مشکل را تجزیه و تحلیل کنید.

نوشتن این تحلیل‌ها می‌تواند مفید باشد. اینجا چند سوال هست که می‌تواند به فهمیدن اینکه چه اتفاقی دارد می‌افتد، کمک می‌کند.

هدف از پاسخ دادن به سوالات یک و دو، این است که نظر قلبیتان راجع به این موضوع را بیان کنید.

مشکل من چیست؟

من چه گزینه هایی دارم؟

چه احساسی دارم؟

نگران چه هستم؟

این فرایند باعث می‌شود بفهمید بیشتر از یک مشکل دارید، در این صورت سه مرحله ی بعدی را برای هر مشکل جداگانه، انجام دهید.

این کار باعث می‌شود احساس کنید که اوضاع را تحت کنترل دارید و مطمئن می‌شوید که به جای اینکه به همه‌ی مشکلات باهم بپردازید و گیج شوید، به هر مشکل به صورت جداگانه می‌پردازید.

و اگر دیدید نوشتن به کار شما نمی‌آید، از یک دوست دلسوز بخواهید که به شما برای پاسخ دادن به این سوالات کمک کند.

بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد، چیست؟

بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد، چیست؟
بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد، چیست؟

اغلب اوقات، مشکلات را بیش از حد بزرگ می‌کنیم و از آنها هیولا می‌سازیم، هوشمندانه‌ترین کاری که می‌توانید انجام بدهید این است که عمدا به بدترین نتیجه ای که ممکن است رخ بدهد، فکر کنید.

از خودتان بپرسید «بدترین اتفاقی که در این شرایط ممکن است اتفاق بیفتد، چیست» به عنوان مثال، اگر در مورد ارتقا در کارتان استرس دارید بدترین نتیجه این است که ترفیع نمی‌گیرید، البته این به این معنا نیست که هیچ وقت ترفیع نخواهید گرفت، درست است؟

هدف از این مرحله این است که بتوانید سختی‌ها را مدیریت کنید، اگر بتوانید خودتان را متقاعد کنید که با بدترین اتفاق ممکن کنار می‌آیید، اضطرابتان کم می‌شود.

اگر مستعد اضطراب هستید، این ترفند بسیار مفید است تا دوباره با حقیقت کنار بیایید.

اگر فکر کردن به بدترین اتفاق ممکن نتیجه ای ندارد و باز هم مضطرب هستید، به گذشته فکر کنید که از یک مشکل جان سالم به در برده‌اید، پس دوباره می‌توانید نجات پیدا می‌کنید.

برای بدترین‌ها اماده شوید، و برای بهترین‌ها امیدوار باشید

اکنون که برای بدترین‌ها خود را آماده کرده‌اید، باید یک برنامه عملی برای خودتان تهیه کنید. برای پیشرفتتان چه خواهید کرد؟ چگونه به خودتان کمک می‌کنید احساس بهتری داشته باشید؟

با توجه به مثال قبل، اگر ترفیع نگرفتید می‌توانید تلاش کنید که دفعه‌ی بعد ارتقا پیدا کنید (یا یک شغل جدید پیدا کنید!)

در ضمن، برنامه‌ای برای مراقبت از خودتان ترتیب دهید، یک سفر یک روزه، یوگا و یا خواندن یک کتاب برای فرار از مشغله‌ها. به عبارتی، یک برنامه برای بازیابی و مدیریت احساساتتان بچینید.

اگرچه برنامه ریزی برای مواجه با مشکلات ضروری است، اما قانون جذب به ما می‌گوید که باید در انتظار بهترین‌ها باشیم، بنابراین با یک برنامه‌ی عملی مناسب، باور داشته باشید که به چیزی که می‌خواهید می‌رسید.

تجسم خلاق یک ابزار عالی است، ده تا پانزده دقیقه در روز را تصور کنید که به موفقیت رسیده‌اید.

مطالب مرتبط:

در بدترین شرایط پیشرفت کنید

به یاد داشته باشید شما قدرت این را دارید و تسلیم سرنوشت نیستید، تا حد زیادی زندگی همان چیزی است که خودتان می‌سازید.

با در نظر گرفتن این موضوع، ببینید چگونه می‌توانید پیامدهای منفی حاصل از سختی‌ها را کاهش دهید.

به عنوان مثالی در مورد روابط، فرض کنید با شریک عاطفیتان به مشکل بر خورده‌اید، و جدایی بدترین اتفاق ممکن است که می‌توانید تصور کنید، در این حال چه کاری می‌توانید انجام بدهید که این اتفاق نیفتد؟

اولین گامی که می‌توانید بردارید چیست؟ ممکن با شریک عاطفیتان صادق‌تر باشید، یا به مشاور مربوطه مراجعه کنید.

با تمام این گفته‌ها، اطمینان حاصل کنید که اگر همه چیز طبق میلتان پیش نرفت، خودتان را

 سرزنش نکنید. گاهی نتیجه‌های ناخوشایند به این معنا است که کائنات قبل از رسیدن ما به خواسته هایمان، درس مهمی را به ما می آموزد.

واقعیت: افراد موفق، سختی‌های رسیدن به خواسته‌هایشان را به جان می خرند

 ما بیشتر اوقات فکر می‌کنیم که افراد موفق با مشکلات دست و پنجه نرم نمی‌کنند، و همه چیز را همان بار اول به دست می‌آورند و در خوشبختی زندگی می‌کنند، در حالی که افراد موفق بدون مشکل نیستند.

آنها نیز باید با مشکلات مبارزه کنند و این نشان می‌دهد اگر با قاطعیت و مثبت اندیشی، با مشکلات مقابله کنید، شما نیز می‌توانید موفق باشید.

مطمئن شوید که حقیقت را به درستی می‌دانید

همه‌ی این توصیه‌ها، با فرض این است که واقعا با مشکلات درگیر هستید، در ضمن برای نتیجه گرفتن عجله نداشته باشید.

مشکلات می‌توانند ساخته‌ی ذهن ما باشند، گاهی اوقات تصور می‌کنیم که اتفاق بدی دارد می‌افتد و در نتیجه آن اتفاق واقعا رخ می‌دهد. برای مثال، فرض کنید شما فکر می‌کنید که شریک عاطفیتان دارد به شما خیانت می کند و می‌خواهد شما را ترک کند.

بسیار مهم است که مطمئن شوید دلایل دیگری برای این رفتار به ظاهر مشکوک نیست. اگر برای رفع نگرانیتان تلفن همراه همسرتان را چک کنید، ممکن است خودتان باعث پایان دادن به رابطه‌ی‌تان شوید.

درسی که اینجا می‌توانیم بگیریم این است که مشکلات گاهی اوقات به دلیل سوء تفاهم و اطلاعات نادرست است. اگر وقت بیشتری را برای فهمیدن حقیقت صرف کنید، ممکن است مشکلات کمتر از انچه که شما فکر می‌کردید باشند.

واکنش سریع و مثبت داشته باشید

زمانی که شما حقیقت را می‌دانید و می‌فهمید چه اتفاقی دارد می‌افتد، واکنش سریع برایتان سود می‌رساند. با استفاده از مراحل بالا یک برنامه ی جدی  سرنوشت ساز برای خود تعیین کنید و بلافاصله به آن عمل کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا قدرتمند باشید و قبل از این که گزینه‌هایی که دارید کم شوند، از بیشتر آنها استفاده کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید مثبت‌اندیشی باعث می شود خوبی‌ها وارد زندگیتان شود. اگر بتوانید ذهنیت مثبت و دلسوزانه‌ی خود را حفظ کنید، می‌توانید آینده‌ای شاد برای خود رقم بزنید.

 در نظر بگیرید که با عمل از روی عصبانیت و غرق شدن در بدبختی، چیزی بدست نمی‌آورید اما با اعتماد به کائنات و رفتار مؤدبانه و قدرشناس، چیزهای زیادی به دست می‌آورید.

 با این کار نه تنها به خواسته‌هایتان می‌رسید، بلکه  می‌تـوانید در لحظه‌ی حال احساس بهتری داشته باشید.

 غلبه بر مشکلات با قانون جذب

 غلبه بر مشکلات با قانون جذب
 غلبه بر مشکلات با قانون جذب

مثبت‌اندیشی سلاحی قدرتمند برای غلبه بر سختی‌ها است و به شما کمک می‌کند حتی در سخت‌ترین دوران زندگیتان نیمه‌ی پر لیوان را ببینید.

با استفاده از روش های قانون جذب، رسیدن به موفقیت آسان‌تر می شود و در نهایت به استفاده از این روش‌ها عادت می کنید.

علاوه بر تجسم کردن که قبلاً توضیح دادیم، عبارات تاکیدی نیز به شما کمک می‌کند تا مثبت‌اندیش بمانید. سعی کنید هر روز به خود بگویید «من قدرت این را دارم که از هر روزم، بهترین استفاده را ببرم».

استفاده از جملات و تصاویری که به تجسم و عبارات تاکیدیتان مربوط است، به شما کمک می‌کند تا در فرکانس بالا، ارتعاش بفرستید و چیزهای مثبت بیشتری را به زندگی خود جذب کنید.

ما منابع زیادی داریم که به شما کمک می‌کند تا بیشترین استفاده را از قانون جذب ببرید. ما به شما ابزارهایی می‌دهیم تا آن زندگی که همیشه می‌خواستید را داشته باشید.

با داشتن این ابزارها، دیگر مشکلات فاجعه نیستند بلکه فقط یک دست انداز بر سر راهتان هستند.

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: زهرا فرامرزی



+ 3
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری