پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۴
۵
۰
نسخه چاپی

مانع اصلی اجرای قانون رتبه بندی معلمان چیست؟

مانع اصلی اجرای قانون رتبه بندی معلمان چیست؟
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان به تصویب نرسیده است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش تیتربرتر؛ نماینده مردم اهواز در مجلس خواستار اجرای قانون رتبه بندی معلمان و احقاق حقوق بازنشستگان بعد از ابطال مصوبه دولت در هیات تطبیق مصوبات شد.

چه زمانی قرار است رتبه بندی معلمان اجرا شود؟

چه زمانی قرار است رتبه بندی معلمان اجرا شود؟
چه زمانی قرار است رتبه بندی معلمان اجرا شود؟

 

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: سوال بنده این است چه زمانی قرار است رتبه بندی معلمان اجرا شود؟ چرا که مجلس قانون آن را تصویب کرده و باید الان اجرایی شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ خرداد) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی خطاب به وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: بسیاری از داروهای بیماری‌های خاص گران شده است و تعداد زیادی از مردم به ما مراجعه کردند و می‌گویند توان پرداخت هزینه‌های درمان را ندارند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: آقای ساداتی نژاد! به داد دامداران و مرغداران برسید. دامداران و مرغداران برای تأمین خوراک دام و طیور توان ندارند و اگر این مسیر ادامه پیدا کند حتماً تولید دچار آسیب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز صنایع آسیب‌های زیادی به دلیل قطعی برق دیده‌اند و وزیر صنعت، معدن و تجارت باید این موضوع را ساماندهی کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: چه زمانی قرار است رتبه بندی معلمان اجرا شود؟ چرا که مجلس قانون آن را تصویب کرده و باید الان اجرایی شود پرداختی بازنشستگان ایران دارد و رئیس سازمان برنامه و بودجه باید تدابیر لازم را برای حل این مشکل اتخاذ کند.

مطالب مرتبط:

قانون رتبه بندی معلمان چرا زودتر اجرایی نمی شود

قانون رتبه بندی معلمان زودتر اجرایی شود
قانون رتبه بندی معلمان زودتر اجرایی شود

 

سیدکریم حسینی در تذکر دیگری خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای قانون رتبه بندی معلمان شد و گفت: مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان در هیات بررسی و تطبیق مصوبات با قانون، ابطال شد که لازم است دولت هرچه سریع تر حقوق آن ها را احقاق کند.

وی در ادامه در تذکر به وزیر بهداشت، با انتقاد از اینکه دفترچه خدمات درمانی بیماران کم خونی مزمن خارج شده و اکثر آن ها از اقشار ضعیف هستند که نیاز به تعویض مفاصل دارند، گفت: همچنین خوزستان با دارا بودن 2 هزار و 200 بیمار تالاسمی، مقام دوم کشور را در این حوزه دارد اما آن ها از سهمیه استخدامی محروم بوده و گواهی رانندگی آن ها 2 ساله تبعیض می شود که این تبعیض است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان خواستار به روزرسانی طرح حادی روستایی شد که سال ها اجرا نشده و خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی از سال 95 تاکنون اجرا نشده که این موضوع در تخصیص سرانه ها و اعتبارات تاثیرگذار بوده است.

مانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان و همسان سازی

مانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان و همسان سازی
مانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان و همسان سازی

 

چه کسانی مانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان می شوند

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه مدافعان سند ۲۰۳۰ در سازمان برنامه و بودجه مانع اجرای قانون رتبه بندی معلمان می شوند، گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز به دلیل ممانعت افرادی در صندوق بازنشستگی کشور اجرا نمی شود.

محمد وحیدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر کشور، گفت: از نزدیک شاهد بودم سیلابی مخرب چند روستای بخش غلامان حوزه انتخابیه را آسیب جدی وارد کرد لذا لازم است برای رفع گرفتاری مردم دستور ویژه صادر کنید.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: از هیات  دولت تقاضا دارم که بنابر دستور صادره از سوی دکتر مخبر تسریع در انجام تقسیمات کشوری خراسان شمالی و اعلام شهرستان معارض صورت بگیرد.

وی افزود: عدم اجرای قانون رتبه بندی معلمان به دلیل تصمیمات مدافعان سند 2030 در سازمان برنامه و بودجه است لذا آن ها بانیان وضع موجود هستند و همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گیر تصمیمات کسانی است که در صندوق بازنشستگی کشوری هستند و آن ها مانعی مهم شده اند.

وحیدی افزود: نگاه سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران از نکات مبهمی است که اثرات آن در استعفای وزیر کار دیده شد لذا امیدوارم عبرت گرفته و این موضوع را برای همیشه حل کنند.

محمد صالح جوکار در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار داشت: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب شد و مجلس برای اجرای آن ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت.

وی بیان کرد: متأسفانه هنوز آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان به تصویب نرسید. این در حالی است که قرار بود تا ۲۳ خردادماه آئین نامه اجرایی این قانون در اختیار فرهنگیان قرار گیرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازنشستگان باسابقه و کسانی که حق بیمه بالایی پرداخت می‌کردند، الان دریافتی مناسبی ندارند و با عدالت با آنان رفتار نمی‌شود. باید نظام پرداخت حقوق بازنشستگان مبتنی بر عدالت باشد.

آنچه دیگران می خوانند: 

گردآورنده: علی اکبر رضایی



+ 5
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری