پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۲
۸
۰
نسخه چاپی

خنک ترین مکان های دیدنی برای سفر در تیرماه 1401

خنک ترین مکان های دیدنی برای سفر در تیرماه 1401
این ارتفاعات بهترین و عالی ترین گزینه برای سفر در تیر هستند و می توانید بهترین و به یاد ماندنی ترین سفر های خود را در این مکان ها تجربه کنید.

تیتربرتر: تیر ماه، یکی از بهترین و مناسب ترین زمان ها برای سفر کردن می باشد. چرا که با پایان فصل بهار، کم کم هوای خنک از بین رفته و جای خود را به دمای بالای 30 درجه می دهد. و در نتیجه، این گرمای طاقت فرسا افراد بسیار زیادی را ترغیب می کند تا اقدام به سفر کنند و در یکی از بهترین و مناسب ترین مکان ها و مقاصد گردشگری خنک، ساعاتی را به بهترین شکل بگذرانند. جالب است بدانید که امروزه، جاهای دیدنی ایران برای فصول گرم بسیار متعدد و زیاد می باشد. در نتیجه انتخاب های بسیار زیادی برای شما وجود دارد که می توانید به راحتی اقدام به گشت و گذار و تفریح در این مکان ها کنید و تابستان خود را به بهترین شکل شروع کنید.

اگر قصد دارید تا تابستان خود را در مقاصدی خنک با چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی بگذارنید و خاطراتی بسیار عالی و خوب را در ذهن خود داشته باشید، توصیه می کنیم مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که می توانید با پر بازدید ترین و محبوب ترین مقاصد برای گردشگری آشنا شوید و در نهایت، خاطرات خوبی را در این مناطق به یادگار بگذرانید.

سفر در تیر، می تواند بسیار لذت بخش باشد. چرا که می توان از گرم ترین بخش های ایران، به خنک ترین و زیبا ترین آن ها سفر کرد و یکی از به یاد ماندنی ترین و عالی ترین سفر های گردشگری را تجربه کرد. البته باید اشاره کنیم که عموما تمامی افرادی که دوست دارند تا سفر در تابستان را تجربه کنند، بدون فوت وقت، خود را به شمال ایران، و شهر های ساحلی می رسانند. اما باید اشاره کنیم که امروزه، مکان ها و مقاصد گردشگری بسیار زیادی وجود دارد که می توان اوقات بسیار خوبی را در آن ها سپری کرد. در واقع حتی باید اشاره کنیم که می توانید از مقاصد تکراری شمال ایران فاصله بگیرید و در عوض، به مقاصد جدید و با چشم انداز های جدید و بی نظیر بروید و ساعاتی را به بهترین شکل در این مناطق بگذرانید. 

همچنین باید اشاره کنیم که بدون شک پس از شناخت این مقاصد گردشگری، در اولین فرصت اقدام به بازدید از آن ها می کنید و یکی از لذت بخش ترین و عالی ترین سفر های خود را در این مناطق تجربه خواهید کرد. پس توصیه می کنیم لیست زیر، که مجموعه ای از بهترین و خوش آب و هوا ترین مقاصد سفر در تیر می باشد را از دست ندهید.

اوپرت

اوپرت
اوپرت

در کشور ایران، عجایب بسیار زیادی وجود دارد. مقاصدی که حتی به فکرتان هم نمی رسد که می توانند وجود داشته باشند. جایی که بیابان به جنگل رسیده و مرز بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. در واقع باید اشاره کنیم که منطقه گردشگری اوپرت، یکی از خاص ترین، عجیب ترین و بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در تیر ماه است. چرا که با سفر به آن، می توانید بر ری مرز کویر و جنگل راه بروید و چشم اندازی بی نظیر از هر دو منطقه داشته باشید. منطقه اوپرت، یکی از بهترین مقاصد سفر در تیر است که در ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارد. 

در استان سمنان، در جایی که شاید هیچ شخصی حتی تصورش را هم نکند که بهترین و عالی ترین مقاصد گردشگری می تواند وجود داشته باشد، جایی وجود دارد که می توان بر قله ی کوه ایستاد و چشم انداز بسیار بسیار زیبا و بی نظیری را مشاهده کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که امروزه، مقاصد بسیار زیادی برای گردشگری وجود دارد. مقاصدی که هر کدام از آن ها جذابیت های خاص خود را دارند. اما باید اشاره کنیم که با سفر به اوپرت، در مکانی قدم خواهید زد که در هیچ کجای دیگر وجود ندارد. چرا که می توانید عجیب ترین و عالی ترین مناظر و چشم انداز ها را مشاهده کنید و اوقات بسیار خوبی را در این منطقه سپری کنید. 

اوپرت جزو جاذبه هایی است که در مرز بین دو استان مازندران و سمنان واقع شده است. و به همین علت، یک بخش آن بسیار سرسبز و سر پوشیده از جنگل بوده، و بخش دیگر، بسیار خشک و بدون هیچ گونه درخت و منظره زیبا است. لازم به ذکر است که با سفر به اوپرت، می توانید محلی که کوهستان و جنگل به یکدیگر می رسند را نیز تماشا کنید. یکی از بهترین و جذاب ترین بخش های سفر به اوپرت این است که اگر در زمانی به بازدید از منطقه ییلاقی اوپرت بروید که ابر ها در آسمان وجود نداشته باشند، می توانید به راحتی، مرز بین دریا و خشکی را نیز مشاهده کنید. دریای خزر به راحتی از این منطقه قابل مشاهده است و در نهایت می توانید یکی از بهترین و عالی ترین اوقات خود را در این مناطق سپری کنید.

اوپرت یکی از بهترین و عالی ترین مقاصد گردشگری و سفر در تیر است که توصیه می کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. بدون شک سفر به اوپرت بسیار لذت بخش و عالی است و می توانید به راحتی اقدام به گشت و گذار در طبیعت زیبای آن کنید و تا ساعت ها، از چشم انداز های اطراف در سکوت لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

کوهرنگ، بهترین انتخاب برای سفر در تیر

کوهرنگ، بهترین انتخاب برای سفر در تیر
کوهرنگ، بهترین انتخاب برای سفر در تیر

سفر در تیر نیاز به تحقیق زیاد دارد. چرا که در این ماه، عموم شهر ها و استان های ایران، دارای آب و هوای بسیار گرمی هستند. اما باید اشاره کنیم که یکی از بهترین و عالی ترین مقاصد گردشگری برای سفر در تیر، می توان از آب و هوای بسیار عالی و خوبی که در آن وجود دارد استفاده کرد، کوهرنگ می باشد. کوهرنگ، یکی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری ایران می باشد که به آن لقب بهشت سفید را داده اند. منطقه کوهرنگ، جایی است که بدون شک تا به حال نام آن را شنیده اید. آب معدنی کوهرنگ، یکی از شناخته شده ترین برند ها می باشد که از چشمه های این منطقه تامین می شود. 

جالب است بدانید که در این منطقه، در تمامی سال، جاذبه های دیدنی و جذاب وجود دارند. به عنوان مثال، از این جاذبه های دیدنی می توان به دشت لاله های واژگون که در فصل بهار می رویند اشاره کرد. اما علاوه بر این باید اشاره کنیم که در فصل تابستان نیز، چشم اندازی که در این منطقه ایجاد می شود، به قدری جذاب و دیدنی است که می توانید یکی از عالی ترین و به یاد ماندنی ترین سفر های خود را در این منطقه و در طول عمر خود تجربه کنید. لازم به ذکر است که برای دسترسی به کوهرنگ از شهر تهران، باید در حدود 8 ساعت در مسیر باشید. اما در نهایت می توانید از محیط بسیار زیبا و دیدنی ای که شاید نمونه آن در هیچ مکانی وجود نداشته باشد بازدید کنید. 

یکی از مهم ترین نکات در خصوص منطقه گردشگری کوهرنگ، این است که در روز های سرد سال، به ویژه در فصل زمستان و پاییز، تمامی بخش های این منطقه از شدت باش برف سفید پوش می شوند و چشم  انداز بسیار زیبا و دیدنی ای را به وجود می آورند. عجیب ترین نکته ای که باید در مورد منطقه کوهرنگ بدانید این است که بیش از 10 درصد آب کل ایران در این منطقه وجود دارد. به همین سبب، انتخاب نام  بهشت سفید بسیار هم مناسب و عالی است. اگر تا به حال به بازدید از کوهرنگ نرفته اید، توصیه می کنیم حتما، برای بازدید از آن برنامه ریزی کنید. چرا که یکی از بهترین و عالی ترین مقاصد سفر در تیر بوده و می توانید از آب و هوای خنک آن لذت ببرید.

سوباتان، طبیعتی بی نظیر برای سفر در تیر

سوباتان، طبیعتی بی نظیر برای سفر در تیر
سوباتان، طبیعتی بی نظیر برای سفر در تیر

سفر در تیر، باید به مناطقی باشد که دارای آب و هوای خنکی بوده، و همچنین چشم انداز های بی نظیر و بسیار زیبایی را به نمایش بگذارد. یکی از مهم ترین مسائلی که در سفر در تیر باید به آن توجه کنید، وجود فعالیت های مختلف تفریحی است. در واقع باید اشاره کنیم که سفر به مکان های خنکی که دارای چشم انداز ها و مناظر بی نظیری هستند بسیار لذت بخش است. اما هیجان سفر در جایی بیشتر می شود که فعالیت های تفریحی متعددی برای انجام دادن وجود داشته باشد. در واقع باید اشاره کنیم که ییلاق سوباتان، جایی است که می توانید با سفر به آن، نه تنها از آب و هوای بسیار خنکی که در منطقه وجود دارد بهره مند شوید، بلکه همچنین می توانید به راحتی، اقدام به گشت و گذار در طبیعت کنید و از محیط اطراف خود، نهایت لذت را ببرید. 

یکی از بهترین و عالی ترین نکات در خصوص سفر به سوباتان این است که دارای تعداد بسیار زیادی از پدیده های طبیعی می باشد. در واقع باید اشاره کنیم که امروزه، پدیده های طبیعی بسیار زیادی در ایران وجود دارد که برای بازدید از هر کدام از آن ها باید راهی یک شهر شوید. اما با سفر به منطقه ییلاقی سوباتان، نه تنها می توانید از محیط اطراف خود نهایت لذت را ببرید، بلکه همچنین می توانید از پدیده های طبیعی مختلفی بازدید کنید. از جمله این پدیده های طبیعی می توان به آبشار های مختلف، دشت ها، جنگل های انبوه، کوه های سرپوشیده از درختان، و .... اشاره کرد. 

اگر قصد دارید تا بهترین و عالی ترین سفر در تیر را تجربه کنید، و علاوه بر قرار گرفتن در منطقه ای با آب و هوای بسیار خنک، اقدام به بازدید از بی نظیر ترین و خاص ترین جاهای دیدنی در شمال ایران کنید، توصیه می کنیم بازدید از جنگل های سوباتان را از دست ندهید. سوباتان از جنوب و غرب با استان اردبیل همسایگی دارد و از همان مناطق می توانید سفری هیجان انگیز را تجربه کنید. اگر قصد دارید عالی ترین سفر عمر خود را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم به بازدید از دریاچه نئور بروید و در نهایت، پیاده روی طولانی خود را از دریاچه نئور به سوباتان و آبشار ورزان شروع کنید. بدون شک یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین سفر های شما خواهد شد.

 استان کردستان

 استان کردستان
 استان کردستان

استان کردستان، یکی از خنک ترین و سرسبز ترین استان های ایران می باشد که همه ساله، افراد بسیار زیادی اقدام به بازدید از آن می کنند، چرا که این منطقه، دارای آب و هوای بسیار عالی و خوبی بوده و هر فردی که به آن سفر کرده، یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین سفر های خود در تابستان را تجربه کرده است. جالب است بدانید که امروزه، در استان کردستان، به قدری مکان ها و جاذبه های گردشگری وجود دارد که می توانید عالی ترین و بی نظیر ترین اوقات خود را در آن ها سپری کنید. 

پس توصیه می کنیم حتما برای سفر به استان کردستان، و گشت و گذار در این استان و لذت بردن از انواع مختلف جاذبه های گردشگری آن، اقدام کنید. بدون شک این سفر در همان ابتدا تبدیل به یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین خاطرات شما می شود. از جمله مهم ترین و اصلی ترین جاهای دیدنی کردستان که نباید بازدید از آن را از دست بدهید، می توان به دریاچه زریوار است. این دریاچه دارای چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی ای بوده و می توانید سفری لذت بخش و عالی را در آن تجربه کنید. 

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: زهره شعبانی 



+ 8
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری