پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۰
۵
۰
نسخه چاپی

واکنش بازار ارزهای دیجیتال به حذف کارمزد معاملات بیت کوین توسط بایننس آمریکا

واکنش بازار ارزهای دیجیتال به حذف کارمزد معاملات بیت کوین توسط بایننس آمریکا
بایننس آمریکا کارمزد معاملات بیت کوین را حذف کرد.

به گزارش تیتربرتر؛ بیت کوین دیروز به روند صعودی سه روزه قیمت خود پایان داد و مجددا به زیر مرز ۲۰هزار دلاری رفت و بعد از ظهر دوباره این قیمت را به دست آورد.

بزرگترین رمزارز اخیراً با حدود قیمت 20هزار و 100 دلار معامله شد که طی 24 ساعت گذشته بیش از 2 درصد کاهش ارزش داشت. 

واکنش بازار ارزهای دیجیتال به حذف کارمزد معاملات بیت کوین توسط بایننس آمریکا

واکنش بازار ارزهای دیجیتال به حذف کارمزد معاملات بیت کوین توسط بایننس آمریکا
واکنش بازار ارزهای دیجیتال به حذف کارمزد معاملات بیت کوین توسط بایننس آمریکا

 

همزمان با نوسانات بیت کوین در بازار، صرافی بایننس آمریکا (Binance US) اعلام کرد برای خرید و فروش بیت کوین با دلار، هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند.

بر این اساس برای معاملات بیت‌کوین با جفت ارزهای USDT (تتر)، USDC و BUSD هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود. با این رویکرد این صرافی به اولین صرافی آمریکایی تبدیل می‌شود که معاملات بیت کوین با برخی جفت ارزها را حذف می‌‌کند.

برایان شرودر، مدیرعامل بایننس آمریکا در رشته توییت جدید خود اعلام کرد که با این وجود، BinanceUS به اولین صرافی کریپتو در ایالات متحده تبدیل خواهد شد که کارمزد معاملات بیت کوین را برای تمام کاربران حذف می‌کند. او همچنین اضافه کرد که در انجام معاملات هیچ سودی کسب نخواهد می‌کنند.

همچنین در پست جدید بلاگ این شرکت آمده است:

«ما از این تغییر به عنوان فرصتی برای متحول کردن روش پرداخت هزینه‌ها در صنعت، افزایش دسترسی به ارزهای دیجیتال و حمایت بهتر از بازار و مشتریان خود یاد می‌کنیم.»

در حالی که بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان است، کوین‌بین (Coinbase) در ایالات متحده محبوبیت خود را از دست داده است.

همچنین این صرافی اخیرا با وجود بازار کم رونق کریپتو، بیش از 2000 فرصت شغلی جدید را اعلام کرد و ظاهرا قصد دارد برخی استعدادهای برتر صنعت که از رقبایی مانند Coinbase خارج شده‌اند را جذب کند.

در حالی که بیت کوین روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و بزرگترین ضرر در تاریخ آن به ثبت رسید، باید دید سایر صرافی‌ها نیز کارمزد دریافتی خود را کاهش می‌دهند یا خیر.

بازار NFT رریبل (Rarible) نیز اخیرا با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود اعلام کرده بود که برای حمایت از کاربران خود، کارمزد دریافتی‌اش از معاملات را کاهش می‌دهد. طبق توضیحاتی که در ادامه این پست آمده، ظاهرا کارمزد خرید یا فروش NFT برای خریدار و فروشنده به یک درصد کاهش پیدا کرده. در گذشته، این میزان برای هر دو 2.5 درصد بوده است.

اپلیکیشن پرداخت بیت کوین Strike هم سال گذشته با کاهش کمیسیون خرید بیت کوین خود تا 0.3 درصد، رویکرد مشابهی را پیش گرفت. جک مالرز، مدیرعامل شرکت آن گفته بود که اعتقاد دارد این بهترین رویکرد در بلندمدت خواهد بود.

مطالب مرتبط:

واکنش رئیس‌جمهور السالوادوربه افت بیت کوین: به زودی به شدت رشد خواهد کرد

واکنش رئیس‌جمهور السالوادوربه افت بیت کوین: به زودی به شدت رشد خواهد کرد
واکنش رئیس‌جمهور السالوادوربه افت بیت کوین: به زودی به شدت رشد خواهد کرد

 

رئیس جمهور السالوادور توصیه هایی به سرمایه گذاران بیت کوین دارد. او معتقد است سرمایه گذاری در بزرگترین ارز دیجیتال امن است و بیت کوین پس از روند نزولی "بسیار رشد خواهد کرد".

رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله، در مورد سرمایه گذاری بیت کوین در بحبوحه فروش سنگین بیت کوین صحبت کرده است.

السالوادور از زمانی که این کشور بیت کوین را در کنار دلار آمریکا در سپتامبر سال گذشته ارز قانونی اعلام کرده است، ۲۳۰۱ بیت کوین خریداری کرده است. با کاهش قیمت بیت کوین، سرمایه گذاران بیت کوین السالوادور طبق گزارش ها ۵۰ درصد از ارزش خود یا بیش از ۵۰ میلیون دلار را از دست داده اند.

نایب بوکله روز شنبه در توییتی نوشت:" من می بینم که برخی از مردم نگران قیمت بیت کوین در بازار هستند. توصیه من: از نگاه کردن به نمودار دست بردارید و از زندگی لذت ببرید. اگر در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اید، سرمایه گذاری شما امن است و ارزش آن پس از اتمام روند نزولی بازار به شدت افزایش خواهد یافت. صبر کلید است."

بسیاری از مردم در مورد سلامت مالی السالوادور به دلیل جایگاه بزرگ بیت کوین در ترازنامه این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور، هفته گذشته نگرانی ها را رد کرد و گفت که "ریسک مالی بسیار کم است." وی افزود: وقتی به من می گویند که ریسک مالی السالوادور به دلیل بیت کوین واقعاً بالا است، تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که لبخند بزنم.

بیت کوین در اوایل این آخر هفته به سطحی سقوط کرد که از سال ۲۰۲۰ مشاهده نشده بود.

علت افت بیت کوین
علت افت بیت کوین

 

برخی از تحلیلگران با صحبت‌های رئیس جمهور السالوادور موافق هستند و در این بین برخی دیگر نسبت به اینکه  بیت کوین به کجا می رود خوش بین نیستند. جیم کرامر، مجری Mad Money، انتظار دارد که بیت کوین به ۱۲ هزار دلار کاهش یابد. جفری گانلچ گفت که اگر بیت کوین به ۱۰ هزار دلار کاهش یابد اصلا تعجب نخواهد کرد. رابرت کیوساکی، نویسنده و کارشناس اقتصادی نیز اظهار داشته است که بیت کوین می تواند به ۹ هزار دلار برسد. اسکات ماینرد، متحلیلگر اقتصادی نیز گفت که بیت کوین می تواند تا ۸ هزار دلار سقوط کند.

آنچه دیگران میخوانند:

نویسنده: علی اکبر رضایی



+ 5
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری