پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۲۶
۳
۰
نسخه چاپی

معرفی فیلم آینه از محمود کلاری

معرفی فیلم آینه از محمود کلاری
مجوز فیلم سینمایی فیلمبردار معروف صادر شد.

تیتربرتر؛ فیلم‌نامه‌های «آینه» به تهیه‌کنندگی علی اوجی و کارگردانی و نویسندگی محمود کلاری، «در آغوش درخت» به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و کارگردانی و نویسندگی قاسم لطفی خواجه پاشا و «انتهای باغ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

معرفی فیلم آینه محمود کلاری

معرفی فیلم آینه محمود کلاری
معرفی فیلم آینه محمود کلاری

 

محمود کلاری برای ساخت فیلم «آینه» پروانه ساخت گرفت.

شورای صدور پروانه ساخت سینمایی در جلسه اخیر با سه فیلم‌نامه موافقت کرد.

براین اساس فیلم‌نامه‌های «آینه» به تهیه‌کنندگی علی اوجی و کارگردانی و نویسندگی محود کلاری، «در آغوش درخت» به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و کارگردانی و نویسندگی قاسم لطفی خواجه پاشا و «انتهای باغ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدابراهیم عامریان و نویسندگی حمزه صالحی پروانه ساخت گرفته‌اند.

محمود کلاری فیلمبردار باسابقه سینمای ایران در سال 75، فیلم «ابر و آفتاب» را به نویسندگی خودش و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته کارگردانی کرده بود.

محمود کلاری در شانزدهمین دوره حراج تهران هشتم

محمود کلاری که این روزها با یک اثر در شانزدهمین دوره حراج تهران حضور دارد. این اثر با عنوان پادگان عشرت آباد و در اندازه 130*300 سانتیمتر و چاپ اثر روی بوم است که به قیمت 120 تا 160 میلیون تومان چکش میخورد. تاریخ خلق اثر مربوط به سال 1357 است.

محمود کلاری یکی از برجسته‌ترین فیلمبرداران سینمای ایران است. او کار خود را با عکاسی و همکاری با آژانس‌ها و مجلات مشهور آغاز کرد و همچون بسیاری از عکاسان دیگر در روزهای انقلاب به ثبت این رویداد بزرگ و استثنایی پرداخت. اثر حاضر، درست در روز پیروزی انقلاب، 22 بهمن 1357 گرفته شده؛ زمانی که به گفته خودش، نزدیکی غروب به میدان عشرت‌آباد و پادگان آن رسیده، دود غلیظی فضای پادگان را پرکرده و وی چند فریم از آخرین حلقه فیلم سیاه و سفید درون دوربینش را به ثبت این فضای غریب اختصاص داده است تا لحظه‌ای مهم از تاریخ ایران ثبت و ماندگار شود. عکس پیش‌رو ترکیب سه فریم از آخرین عکس‌های دوربین محمود کلاری در آن روز تاریخی است که با فرآیندی دیجیتال درهم‌آمیخته‌اند.

مطالب مرتبط:

بیوگرافی محمود کلاری

محمود کلاری متولد 24 فروردین 1330 در تهران، کارگردان است، دوره دیده تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی در نیویورک است، بجز کارگردانی، عکاس و مدیر فیلمبرداری می باشد موفقیت بی نظیر او تابحال چندین سیمرغ برایش به ارمغان آورده است حدودا ۱۸ ساله بودم که فیلم هشت میلیمتری می ساختم یعنی به عنوان کارگردان با سینما آشنا شده ام و حتی فیلم هایی هشت میلیمتری هم که ساخته ام خودم فیلمبرداری نکرده ام.

شروع حرفه ای از پاریس: بعد از پایان دوره تخصصی وی در پاریس با آژانس بین المللی عکس خبری سیگما در پاریس وارد عرصه هنری شد، و در 25 سالگی اولین نمایشگاه عکس خود بنام حمایت تنهایی آدم را در تهران برگزار کرد.

عکاس برتر و تدریس در دانشگاه: در سال 1359 وقتی 29 ساله بود توسط مجله آمریکایی تایم یکی از 15 عکاس برتر سال انتخاب شد و عکس های او در مجلات مختلف آلمانی، فرانسوی، و آمریکایی چاپ شده است، پس از بازگشت به ایرانی از سال 1363 تا 1365 بعنوان دبیر واحد عکاسی تلویزیون فعالت کرد و بعنوان استاد مهمان در دانشگاه تهران عکاسی خبری تدریس می کرد.

 عکاس فیلم: او سینمای حرفه ای را سال 1363 با عکاسی فیلم شهر موش ها به کارگردانی مرضیه برومند و محمد علی طالبی تجربه کرد.

  • آغاز حرفه ای فیلمبرداری

فعالیت حرفه‌ ای سینمایی اش را در سال ۱۳۶۳ با فیلمبرداری فیلم جاده‌ های سرد آغاز کرد،از میان آثاری که محمود کلاری مدیریت فیلمبرداری آنها را بر عهده داشته است میتوان به فیلم نامزد اسکار بچه‌ های آسمان اثر مجید مجیدی و همچنین فیلم برنده اسکار جدایی نادر از سیمین اثر اصغر فرهادی اشاره کرد،ساعت 5 عصر، بادیگارد، آتش بس، مرگ ماهی، بادیگارد و صداها فیلم دیگر با هنر فیلمبرداری او به موفقیت های بی نظیر دست یافتند.

کارگردانی : محمود کلاری تجربه ساختن فیلم سینمایی ابر و آفتاب در سال ۱۳۷۵ را نیز در مقام کارگردان در کارنامه هنری خود دارد.

  • ازدواج محمود کلاری

محمود کلاری سالهاست ازدواج کرده و پسر 36 ساله اش کوهیار کلاری جا پای پدر گذاشته و بعنوان تصویر بردار و مدیر فیلم بردار تجربه های موفقی را پشت سر گذاشته است.

موفقیت های آقای کلاری: او در مسیر کاری‌ اش تا امروز ٢٠ بار کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلمبردار در جشنواره فیلم فجر شد که درنهایت توانست پنج سیمرغ و یک جایزه از بخش بین‌ الملل جشنواره را از آنِ خود کند.دریافت تندیس «جشن خانه سینما» برای فیلم‌برداری فیلم «ماهی‌ ها عاشق م ی‌شوند» به کارگردانی دکتر علی رفیعی هم از دیگر موفقیت‌ های اوست.

تاثیر عکاسی در موفقیت ها: به‌طور قطع تجربیات چندین‌ساله من در عکاسی تأثیر غیرقابل‌ انکاری بر فیلم‌ برداری من داشته است. به عقیده من عکاسی به هر شکل و با هر سبکی می‌ تواند در دراز مدت اندیشه زیبایی‌ شناختی شما را تقویت کند و درنهایت ذهنیت تصویری‌تان را شکل دهد و تربیت کند.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 3
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری