پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۸
۵
۰
نسخه چاپی

مدل ماشین امین حیایی چیست؟ + فیلم

مدل ماشین امین حیایی چیست؟ + فیلم
امین حیایی از خودرو خود رونمایی کرد.

تیتربرتر؛ ماشین لاکچری امین حیایی برایش حاشیه های زیادی بوجود آورد.

بیوگرافی امین حیایی

 بیوگرافی امین حیایی
بیوگرافی امین حیایی

 

 امین حیایی (زادۀ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران) بازیگر و خواننده سینما و تلویزیون ایرانی است.

خانواده امین حیایی

امین حیایی فرزند بزرگ خانواده است، برادر کوچکتر او امید نام دارد که در کار های مربوط به موسیقی فعالیت می‌کند .همسرش نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون است و آنها دارای یک پسر به نام دارا حیایی می‌باشند، که فارغ التحصیل کامپیوتر است.

تحصیلات امین حیایی

در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد.

شروع فعالیت بازیگری امین حیایی

در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم «براده‌های خورشید» شد. خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند و در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم «سیب سرخ حوا» (۱۳۷۸) چندان موفق نبود.

او در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورددار بود. حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله از ساخته‌های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته‌است.

وی در سال ۱۳۸۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد. همسر وی نیلوفر خوش خلق از بازیگران سینمای ایران است وهمچنین تنها فرزند وی «دارا حیایی» است. دارا حیایی متولد سال ۱۳۷۵ است.

مطالب مرتبط:

مصاحبه با امین حیایی و همسرش

مصاحبه با امین حیایی و همسرش
مصاحبه با امین حیایی و همسرش

 

خیلی‌ها تصور می‌کنند که پیوند من و امین به خاطر سینما بود، اما معرفت و منش و اخلاق امین مرا جذب کرد. امین انسان بسیار باگذشتی است و طی این سال‌ها، بارها این ویژگی‌اش را به من ثابت کرد. ما سال‌ها روزگار خوشی را کنار هم می‌گذرانیم و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد، چرا که اصولا من و امین چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری به آینده خوشبین هستیم و دلمان می‌خواهد زندگی با آرامش را تجربه کنیم.زندگی که یاد خدا محور اصلی آن باشد، من و امین همیشه به یاد خدا هستیم و می‌دانیم اگر موفقیتی تاکنون نصیب ما شده به‌خاطر لطف خداوند و پس از آن مردم بوده است.

گفته‌های امین حیایی هم در مورد همسرش نیلوفر

 نیلوفر ستاره عشق من است تمام زندگی من است، به بودن در کنار او افتخار می‌کنم، بارها گفتم که اگر او نبود، این موفقیت‌ها هم نبود، برای نیلوفر هم آرزو می‌کنم که در سینما به موفقیت برسد. گرچه او طی سال‌های اخیر در تئاتر رشد خوبی داشت و من از این بابت خرسندم، اگر من در زمینه سینمای گیشه فعالیت می‌کنم. نیلوفر هم سعی می‌کند در زمینه هنر کلاسیک و تخصصی رشد بیشتری داشته باشد.

 امین حیایی: من به ورزش کردن خیلی علاقه دارم برخی مواقع به خاطر مسائل کاری نمی توانم به صورت روزانه ورزش کنم، و لی خب ورزش را در برنامه های خودم قرار می دهم و از بین ورزش ها سوار کاری و اسکی را خیلی دوست دارم. 

نیلوفر خوش خلق: من و امین عاشق سفر و تفریح هستیم البته اگر وقت داشته باشیم.در ایران اگر فرصتی پیش بیاید به شمال کشور می رویم و یک منطقه خوش آب و هوا به نام مازی چال هستش که بیشتر به آنجا می رویم.به بیشتر کشورهای اروپایی هم سفر کرده ایم و بیشتر فرانسه را می پسندیم. 

هر دوی ما خردادی هستیم. اصلا یکنواختی را دوست نداریم، مثل الاکلنگیم. وقت‌هایی که من بالایم، نیلوفر پایین است. وقتی نیلوفر بالاست، من پایینم. گاهی هم هر دو وسط ایستاده‌ایم. به همین راحتی زندگی‌مان الاکلنگی است (می‌خندد). انرژی که بینمان هست، هیچ وقت قفل نمی‌شود. 

آنچه دیگران میخوانند:

گردآورنده: علیرضا یوسفی




+ 5
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری