پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۲
۷
۰
نسخه چاپی

فیلم جایگزین سریال مستوران چیست؟ + زمان پخش

فیلم جایگزین سریال مستوران چیست؟ + زمان پخش
آخرین قسمت سریال مستوران در 31 تیر پخش می شود.

تیتربرتر؛ شب 31 تیر با پخش بیست و ششمین قسمت سریال «مستوران» در شبکه یک، پرونده فصل اول آن بسته می‌شود.

فیلم جایگزین سریال مستوران چیست؟ 

فیلم جایگزین سریال مستوران چیست؟ 
فیلم جایگزین سریال مستوران چیست؟ 

 

آخرین قسمت سریال مستوران از 31 تیر پخش می شود و تاکنون از سریال جایگزین آن خبری منتشر نشده است. «مستوران» به کارگردانی سید جمال حاتمی و مسعود آب‌پرور و تهیه‌کنندگی عطا پناهی، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که از پنجشنبه دوم تیرماه روی آنتن رفت.

فائزه یارمحمدی و یزدان کاظمی فیلمنامه این سریال را بر اساس کتاب «مستوران» اثر محمد حنیف نوشته‌اند و داستان آن برگرفته از حکایت‌های کهن ایرانی مبتنی بر مولفه‌های اسلامی است.   

مطالب مرتبط:

معرفی سریال مستوران

معرفی سریال مستوران
معرفی سریال مستوران

 

 "مستوران" نام سریال تاریخی است که به روزهای پایانی فیلمبرداری رسیده است.، مسعود آب‌پرور به عنوان کارگردان و عطا پناهی تهیه‌کننده، این مجموعه را برای پخش برای رسانه ملّی آماده می‌کنند.

"مستوران" دست روی موضوعاتی گذاشته که جزو دغدغه‌های بسیاری از اساتید حوزه ادب و فرهنگ است. قصه‌های کهن ایرانی را در بسترِ تاریخی روایت می‌کند که در 26 قسمت تولید می‌شود.

رابعه اسکویی بازیگر این سریال تلویزیونی در صفحه مجازی‌اش، تصویری از گریمِ متفاوت خودش منتشر کرده و توضیح آن اعلام کرده که این سریال تاریخی از شبکه یک پخش خواهد شد. 

 در پیگیریِ زمان پخش و جزئیات دیگر این سریال به سراغ عطا پناهی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی رفت. او به این نکته اشاره کرد که هنوز زمان و شبکه پخش‌کننده این سریال مشخص نیست. دو هفته از تصویربرداری باقی‌مانده و همزمان با پس‌تولید، کار پیش می‌رود. 

پناهی خاطرنشان کرد: زمان و شبکه پخش‌کننده «مستوران» به توافق صدا و سیما و سازمان اوج برمی‌گردد. الان پس‌تولید منظم با تولید پیش می‌رود و در هفته‌های آتی پس‌تولید هم به پایان خواهد رسید. 

وی افزود: «مستوران» تاریخ انقضاء ندارد و واقعاً در هر موقعیتی قابل دیده شدن است. 

البته پیش از این پیگیری‌ها نشان می‌داد «مستوران» احتمالاً جزو مجموعه‌های شبکه یک سیما باشد. از حیثِ اینکه، مجموعه تاریخی «سازمان اوج» در قالبِ الف ویژه رسانه ملّی تعریف می‌شود و معمولاً این‌گونه سریال‌ها معمولاً از شبکه یک سیما روی آنتن رفت است. 

وجه تمایزِ "مستوران" نسبت به کارهای تاریخی این چند سال اخیر حداقل بعد از "نردبام آسمان" محمدحسین لطیفی، پرداختن به موضوع ایران کهن است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. فضایِ دکورهای سریال در شهرک نور و لوکیشن‌های دیگر خصوصاً چهاردانگه دکور و فضای کاملاً ایرانی است. 

اسامی بازیگران سریال مستوران

معرفی سریال مستوران
معرفی سریال مستوران

 

در این سریال بیش از 200 بازیگر اصلی، فرعی و هنرور فعالیت دارند. در میانِ بازیگران اصلی، شاید نقشِ بیژن بنفشه‌خواه متفاوت‌تر از دیگر بازیگران این مجموعه باشد که در این چند سال، بیشتر او را در نقش‌ها و کاراکترهای کاملاً کمدی و طنز دیده‌ایم. او در این سریال با چهره و نقشِ متفاوتی حضور دارد. حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه خواه، علی دهکردی، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی و جواد انصافی از جمله بازیگرانی‌اند که مقابل دوربین «مستوران» قرار گرفته‌اند.

اما به صورت رسمی حمیدرضا آذرنگ، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، بیژن بنفشه‌خواه، الهام جعفرنژاد، عیسی یوسفی‌پور، رابعه اسکویی، صفا آقاجانی، مزدک رستمی، رسول نقوی، حامد محمودی، یدالله شادمانی، جواد انصافی، قربان نجفی، محمد اشکانفر، حمیدرضا معدنکن، الهه خادمی، عبدالرضا نصاری، ناصر علی پاشا و علی دهکردی از جمله بازیگران فصل نخست «مستوران» هستند.

عطا پناهی همچنین از ادامه ساخت این سریال خبر داد که هنوز زمانِ‌شروع تصویربرداری‌اش مشخص نیست و احتمالاً به تناسب داستان، بازیگرها کم و زیاد می‌شوند. 

گفتنی است که کارگردانی 7 قسمت اول این سریال تاریخی را سیدجمال سیدحاتمی برعهده داشت و در ادامه کار به مسعود آب‌پرور واگذار شد.

این سریال محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در استودیو بادبان است که فصل نخست آن در 26 قسمت و با نگاهی به داستان‌های کهن ایرانی، به زودی روی آنتن تلویزیون خواهد رفت.

فهرست عوامل اصلی «مستوران» عبارتند از تهیه‌کننده: عطا پناهی، کارگردان: مسعود آب‌پرور و سید جمال سید حاتمی، نویسندگان: فائزه یارمحمدی و یزدان کاظمی، مدیر تولید: اکبر کاظمی، مدیر تصویربرداری: مسلم تهرانی، مدیر صدابرداری: میثم یاردیلو، مدیر برنامه‌ریزی: علی جودی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، اصلاح نور و رنگ: فربد جلالی، آهنگساز: علی سینا رضانیا، گروه تدوین: حسن حسندوست و عماد خدابخش، طراح لباس: ژاله زکی زاده، طراح گریم: احسان روناسی، طراح صحنه: مرتضی پورحیدری، منشی صحنه: سحر غمخوار، دستیار اول کارگردان: محمدرضا اصلی، حمیده مقدسی، سرپرست جلوه‌های ویژه بصری: محمد برادران، مدیر تدارکات: مهدی شهرباف، عکاسان: مریم سعیدپور و محمد نبی خانی، کارگردان پشت صحنه: آیدا آب‌پرور، سردبیر کتاب هنری: سارا بلبلی، مشاور رسانه‌‌ای: مهرداد معظمی، روابط عمومی: بهنام توفیقی، مجری طرح: استودیو فیلم و سریال بادبان، محصول: سازمان هنری رسانه‌ای اوج.

آنچه دیگران می خوانند:

گردآورنده: مریم بالوی فیلی



+ 7
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری