پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۱۱
۷
۰
نسخه چاپی

آغاز تولید انبوه دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته اتومات/مشخصات دنا پلاس با گیربکس شش دنده

آغاز تولید انبوه دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته اتومات/مشخصات دنا پلاس با گیربکس شش دنده
براساس اجرای رویکرد گروه صنعتی ایران خودرو در توسعه و بهبود محصولات فعلی و با توجه به درخواست مشتریان، دناپلاس مجهز به گیربکس شش دنده دستی به تولید انبوه رسید و آماده ورود به بازار شد.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از ایکوپرس- قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت کیفیت محصول، نظارت‌های دقیقی در فرآیند طراحی، انطباق و تولید محصول صورت گرفته است.

کیانوش پورمجیب افزود: پس از عرضه محصول راناپلاس مجهز به گیربکس شش سرعته و استقبال مشتریان به خصوص قشر جوان، ارتقای تکنولوژی محصول پرطرفدار دناپلاس و افزایش تعداد دنده از پنج به شش در دستور کار قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی، تا پایان سال ۱۵ هزار دستگاه از این محصول روانه بازار خواهد شد. 

وی مهم‌ترین مزیت خودروی دنا پلاس با گیربکس شش سرعته را افزایش شتاب خودرو و کاهش پنج درصدی مصرف سوخت در سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دانست و گفت: ارتقای گیربکس محصولات تاثیر قابل توجهی در کاهش آلایندگی‌ها خواهد داشت.
پورمجیب با بیان این که گیربکس شش سرعته در شرکت دانش پایه نیرومحرکه طراحی و داخلی سازی شده، ادامه داد: ارتقا و پیشرفت این شرکت در کنار ارتقای سازندگان و تامین کنندگان بخشی از دستاوردهای این محصول است. 

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو افزود: تولید این گیربکس چه در اجزای داخلی و چه در اجزای خارجی و انطباق آن با موتور توربو شارژ،  به صورت کامل بر مبنای دانش بومی داخلی‌سازی شده است که از دانش به وجود آمده، در حوزه‌های دیگری از قوای محرکه نیز استفاده خواهد شد.

وی از تولید دو موتور EF۷NA+ و EF۷TC+ در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این موتورها به همراه گیربکس شش دنده داخلی‌سازی شده در محصولاتی نظیر دنا و سورن به کار خواهد رفت.

استفاده از این گیربکس پیشرفته سبب حصول بهترین عملکرد در هنگام شروع به حرکت و شتاب بالا همراه با کاهش مصرف سوخت می شود. منطق کنترلی این گیربکس برای رسیدن به کیفیت مطلوب در هنگام تعویض دنده، با توجه به شرایط مختلف رانندگی توسعه داده شده است.

این گیربکس مدرن در خودروی دناپلاس مجهز به سیستم های کنترلی و انتقال قدرت به روز، سبب کاهش وزن و ابعاد، ضمن حفظ عملکرد بالا شده است.

آن طور که مسئولان ایران خودرو عنوان کرده اند محاسبات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد، به‌کارگیری این گیربکس شتاب خودرو و دستیابی به صفر تا 100 را در زمان کم تر از 10 ثانیه امکانپذیر می کند.

کاهش مصرف سوخت به دلیل شش سرعته بودن و همچنین نسبت دنده‌های بهینه و دیفرانسیل انتخاب شده از دیگر مزایای عنوان شده برای بهره گیری از این نوع گیربکس است.

مشخصات دنا پلاس با گیربکس شش دنده

دنا پلاس با گیربکس 6 دنده
دنا پلاس با گیربکس 6 دنده

 

استفاده از این گیربکس پیشرفته سبب حصول بهترین عملکرد در هنگام شروع به حرکت و شتاب بالا همراه با کاهش مصرف سوخت می شود. منطق کنترلی این گیربکس برای رسیدن به کیفیت مطلوب در هنگام تعویض دنده، با توجه به شرایط مختلف رانندگی توسعه داده شده است.

مطالب مرتبط:

این گیربکس مدرن در خودروی دناپلاس مجهز به سیستم های کنترلی و انتقال قدرت به روز، سبب کاهش وزن و ابعاد، ضمن حفظ عملکرد بالا شده است.

به منظور انطباق این گیربکس با موقعیت جغرافیایی ایران، از مبدل انتقال حرارت روغن به آب گیربکس­های 8 سرعته با ظرفیت بالاتر‌‌‌‌‌‌‌‌ بهره گرفته شده است. علاوه بر این، روغن قابل تعویض برای این نوع گیربکس موجب کیفیت بهتر و دوام بیشتر قطعات می شود.

طراحی مناسب سیستم تعویض دنده و استفاده از سردسته دنده زیبا به منظور افزایش جذابیت ظاهری کابین این خودرو از دیگر ویژگی­های این محصول است.

دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی از همان پیشرانه ۱.۷ لیتری با نام TC7 استفاده می‌کند که در مدل‌های ۵ دنده دستی وجود داشت که مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی (CVVT) است. تنها مزیت این خودرو استفاده از جعبه دنده دستی ۶ سرعته است که عملکرد خودرو را بهتر خواهد کرد. همچنین استاندارد آلایندگی دنا پلاس جدید از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است.

ایران خودرو در نظر دارد در آینده موتور TC7 پلاس را زیر کاپوت دنا پلاس توربو قرار دهد که به فناوری‌های پمپ روغن متغیر و DVVT مجهز خواهد بود. حداکثر قدرت پیشرانه توربو جدید به ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور آن ۲۴۵ نیوتن متر می‌رسد و ۱۳ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر بیشتر از موتور دنا پلاس توربو فعلی است.

محصول جدید ایران خودرو مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک به فرمان برقی مجهز شده و سانروف که به دلیل کاهش هزینه‌های تولیدکننده در مدل‌های قبلی حذف شده بود، به دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی اضافه شده است.

دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی از نظر ظاهر و بدنه هیچ تفاوتی با مدلی که در حال حاضر تولید و عرضه می‌شود، ندارد. این سدان از همان المان‌های اسپرت و جسورانه دنا پلاس معمولی بهره می‌برد که شامل چراغ‌های مستطیل شکل جلو به همراه دیلایت، جلوپنجره مشبک سیاه رنگ، خط کج روی بدنه که از کنار گلگیر جلو شروع شده و تا بالای گلگیر عقب امتداد دارد و برآمدگی‌های گلگیرها می‌شود.

ه جز دسته دنده جدید، هیچ چیزی در کابین دنا پلاس تغییر نخواهد کرد. طراحی داخلی دنا پلاس ۶ دنده دستی همچنان شبیه هیوندای سوناتا YF است.

این خودرو مثل دیگر اعضای خانواده سمند، کابین جادار و راحتی دارد و ۵ نفر به آسانی می‌توانند سوار شوند. صندوق عقب ۵۰۰ لیتری دنا پلاس، فضای کافی برای یک سفر خانوادگی را فراهم می‌کند.

دنا پلاس در مقایسه با رقبا طراحی ظاهری زیباتر و امکانات و تجهیزات بیشتری دارد و استفاده از جعبه دنده ۶ سرعته دستی، به مزیت‌های این سدان خانوادگی اضافه می‌کند.

آنچه دیگران می خوانند:



+ 7
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری