پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۴۰
۶
۰
نسخه چاپی

کشورگشایی پوتین / روسیه دو کشور جدید را به جنگ تهدید کرد!

کشورگشایی پوتین / روسیه دو کشور جدید را به جنگ تهدید کرد!
نه روسیه و نه اوکراین هیچگاه آمار دقیقی از تعداد تلفات یا خسارات مادی خود را در جنگ ارائه نمی‌کنند اما آنچه مشخص است شدت تلفات در هر دو طرف بالا است.

به گزارش تیتربرتر؛ مدودف این دو کشور را "دولت‌های ساختگی" خوانده و گفته است که "تمام انسان‌هایی که زمانی در اتحاد جماهیر شوروی پرشکوه و قدرتمند زندگی می‌کردند، به زودی دوستانه در کنار یکدیگر خواهند زیست."

روسیه دو کشور جدید را به جنگ تهدید کرد!

کشورگشایی پوتین / روسیه دو کشور جدید را به جنگ تهدید کرد!
کشورگشایی پوتین / روسیه دو کشور جدید را به جنگ تهدید کرد!

 

"نکستا" می‌افزاید که مدودف به فاصله کوتاهی پس از انتشار این پیام، آن را از کانال تلگرامی خود حذف و ادعا کرده که اکانت تلگرام او هک شده است.

بر اساس ترجمه متن مدودف، او پیام خود را با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و جنبش استقلال‌طلبی کشورهای پیشین شوروی آغاز کرده است. او تهدید کرد: «خطای سهمگین سا‌ل‌های ۱۹۹۰ باید تصحیح شود.» مدودف می‌افزاید: «در این تردیدی نیست. ما از هیچ هزینه و تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.»

در این پیام تلگرامی مدودف می‌گوید که تجدید وحدت اتحاد جماهیر شوروی شروع شده است: «پس از آزادسازی کی‌یف و تمام مناطق روسیه کوچک از دست دار و دسته‌های ناسیونالیستی که فکر فرهنگ اوکراینی را در ذهن می‌پروراندند، روسیه دوباره یکپارچه، قدرتمند و پرشکوه خواهد شد. همانند ۱۰۰۰ سال پیش در عصر دولت باستانی روسیه.»

"قصد واگذاری این مناطق را نداریم"

مدودف می‌گوید: «لشکرکشی بعدی آغاز خواهد شد تا مرزهای سرزمین مادری خود را بار دیگر احیا کنیم. این مرزها، شما می‌دانید، نهایت ندارند.»

بر اساس این اظهارات مدودف، تمام مناطقی که به سرزمین مادری روسیه تعلق دارند "در خون نسل‌های پیشین روس غوطه‌ورند و در طول سده‌ها در پی جنگ‌های متعدد فتح شده‌اند." او به تأکید می‌گوید: «ما قصد نداریم این مناطق را واگذار کنیم.»

در ادامه، مدودف به عنوان نمونه به گرجستان امروز اشاره می‌کند که به نوشته او پیش از اشغال آن توسط روسیه در سده نوزدهم "وجود خارجی نداشته است"، بلکه در چارچوب امپراتوری روسیه خلق شد.

رئیس‌جمهوری پیشین روسیه در پایان پیام خود به قزاقستان می‌پردازد. او می‌گوید که اصولا این کشور آسیای مرکزی در سده هفدهم تنها با اسکان روس‌ها در آن منطقه به وجود آمد و این موضوع ۳۰۰ سال به طول انجامید: «قزاقستان یک دولت ساختگی است.»

مدودف ادعا می‌کند که امروز می‌خواهند اسکان جمعیت روس‌تبار را جا به جا کنند و آنها را پس برانند: «این را می‌توان نسل‌کشی علیه روس‌ها نامید و ما این را نخواهیم پذیرفت.»

کشورگشایی پوتین / روسیه دو کشور جدید را به جنگ تهدید کرد!
کشورگشایی پوتین / روسیه دو کشور جدید را به جنگ تهدید کرد!

 

دمیتری مدودف از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ رئیس‌جمهوری روسیه و تا سال ۲۰۲۰ نخست‌وزیر این کشور بود. مدودف ۵۶ ساله را زمانی یک چهره لیبرال در کرملین می‌شناختند. از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، این دنباله‌رو وفادار به پوتین هر چند وقت یک‌بار سخنان تهدیدآمیزی علیه کشورهای همسایه روسیه ابراز می‌کند. او دو هفته پیش اوکراین را تهدید به "خشم الهی آخرالزمانی" کرده بود. او همچنین بارها درباره ''نابودی کامل اوکراین'' سخن گفته است.

مطالب مرتبط:

آخرین وضعیت جنگ روسیه با اوکراین

آخرین وضعیت جنگ روسیه با اوکراین
آخرین وضعیت جنگ روسیه با اوکراین

 

صد و شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بین الملل تابناک: صد و شصتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

عقب‌نشینی اسپانیا از ارسال تانک به اوکراین

وزیر دفاع اسپانیا در یک پایگاه هوایی اعلام کرد، این کشور فعلاً قادر نیست تانک‌های لئوپارد خود را به اوکراین ارسال کند.

به گزارش راشا تودی، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اسپانیا نمی‌تواند تانک‌های لئوپارد ۲A۴ خود را به اوکراین بفرستد زیرا این تانک‌ها سال‌هاست که مورد استفاده قرار نگرفته‌ و ممکن است برای کاربران آنها خطرناک باشند.

روبلز پیش از این در ماه ژوئن گفته بود، دولت اسپانیا در نظر داشت این تانک‌ها را به اوکراین ارسال کند ولی در حال حاضر مقامات این کشور در حال بررسی ارسال ۴۰ تانک لئوپارد تولید آلمان هستند.

روبلز افزود: ما امروز در حال بررسی همه احتمالات هستیم، اما می‌توانم بگویم که تانک‌هایی که سال‌ها مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، نمی‌توانند به اوکراین ارسال شوند.

روزنامه اسپانیایی ال پائیس در گزارشی نوشته بود پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا ارسال این تانک‌ها را در جریان سفر به کی‌یف به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، پیشنهاد داده بود.

از آغاز جنگ روسیه و اوکراین دولت اسپانیا بارها به لحاظ سیاسی و نظامی از دولت اوکراین در مقابل روسیه حمایت و بزرگترین محموله‌های نظامی را به کی‌یف ارسال کرده است.

کوربین خواستار قطع ارسال سلاح به اوکراین شد

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با یک شبکه لبنانی خواستار توقف ارسال سلاح‌های غربی به اوکراین شد.

به گزارش گاردین، جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس که پیش از این به دلیل موضع‌گیری درباره حقوق مردم فلسطین از سوی گروه‌های افراطی یهودی مورد انتقاد قرار گرفته بود، در سخنانی از کشورهای غربی خواست تا ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند.

جرمی کوربین چند پیش از رهبری حزب کارگر بریتانیا کناره‌گیری کرد و کر استارمر با رای اعضای حزب و اتحادیه‌های کارگری و هواداران حزبی به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انتخاب شد.

کوربین در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین گفت: ارسال سلاح به اوکراین برای مقابله با روسیه راه‌حلی به همراه نخواهد داشت و تنها به طولانی کردن جنگ کمک می‌کند. ممکن است سال‌ها درگیری جنگ اوکراین شویم. چیزی که من را نا امید می‌کند این است که هیچ یک از رهبران دنیا از کلمه صلح استفاده نمی‌کنند و تنها از جنگ بیشتر استقبال می‌کنند.

وی افزود: این جنگ برای مردم اوکراین، روسیه و برای امنیت کل جهان فاجعه آمیز است و بنابراین باید تلاش بیشتر برای برقراری صلح شود. کوربین پیشنهاد کرد سازمان ملل نقش بیشتری در صلح ایفا کند و اگر قادر به انجام این کار نیست سازمان‌های دیگری مثل اتحادیه آفریقا یا اتحادیه کشورهای عربی دخالت کنند.

وزیر دفاع روسیه از نابودی تسلیحات آمریکایی در اوکراین خبر داد

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از نابودی شش سامانه آمریکایی «سیستم توپخانه موشکی با تحرک بالا» موسوم به هیمارس در اوکراین خبر داد.

شویگو طی نشست خبری در مسکو گفت: «ارسال کنترل‌نشده تسلیحات غربی به اوکراین، امنیت منطقه را به طور جدی تهدید می‌کند. مجموعاً در نتیجه حملات نیروهای روسی به تأسیسات نظامی نیروهای مسلح اوکراین، ۳۳ فروند توپخانه خودکششی هوویتزر آمریکایی و پنج آتش‌بار سامانه موشکی ضدکشتی هارپون منهدم شد».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی با ارائه آماری از خسارات ارتش اوکراین در جنگ با روسیه، توضیح داد: «شش آتش‌بار و بیش از ۲۰۰ موشک از سامانه‌های هیمارس نابود شدند. طی دو هفته گذشته نیز نیروهای اوکراینی، ۳۹۶ سامانه موشکی ضد تانک جاولین و ۱۲۵ سامانه موشکی ضد هوایی قابل حمل از نوع استینگر را از دست داده‌اند».

این مقام نظامی ارشد روسیه درباره عملیات نظامی ویژه کشورش در منطقه دونباس اظهار داشت که ارتش روسیه در برقراری یک زندگی مسالمت‌آمیز در دونباس و اوکراین مشارکت دارد.

شویگو در این‌باره تصریح کرد:‌«در مجموع، حدود ۱.۴ هزار عملیات بشردوستانه انجام شد که طی آن بیش از ۵۰.۵ هزار تن محموله [به ساکنان شرق اوکراین] تحویل داده شد. مهندسان ارتش به سرعت در حال بازسازی زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق آزاد شده هستند».

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «لوله‌کشی آب به طول حدود ۹۰ کیلومتر در کمترین زمان ممکن ساخته شد که تامین آب ۵۰ هزار متر مکعب را برای ساکنان دونتسک و مناطق مجاور فراهم می‌کند. اکنون دو کانال آب دیگر به طول ۶۰ کیلومتر برای ساکنان دونتسک و لوهانسک ساخته می‌شود. تاسیسات حیاتی به صورت برنامه‌ریزی شده در حال احداث و بازسازی هستند».

وزیر دفاع روسیه اضافه کرد: «در این میان ۱۲ ساختمان مسکونی با بیش از هزار آپارتمان، دو مرکز درمانی چند منظوره با مجموع ظرفیت ۲۶۰ تخت و همچنین یک مرکز اداری و امدادی وزارت اورژانس در این مناطق ساخته شده است».

شویگو در ادامه این نشست خبری از آزادسازی شش شهرک دیگر در جمهوری خودخوانده دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

وی در این‌باره توضیح داد: «پس از به دست گرفتن کنترل قلمرو جمهوری خلق لوهانسک، برنامه‌ریزی شده جمهوری خلق دونتسک نیز آزاد شود. اخیراً شهرک‌های گریگورووکا، برستوویه، استریاپوفکا، پوکروفسکویه، سمیگوریه و نوولوگانسکویه آزاد شده‌اند. نیروگاه حرارتی اوگلگورسک که با ظرفیت ۳۶۰۰ مگاوات بزرگترین در اروپا است، تحت کنترل ما قرار گرفت».

به نوشته ریانووستی، وزیر دفاع روسیه ادامه داد: «نیروهای پدافند هوایی روسیه تأسیسات غیرنظامی در مناطق آزاد شده را تحت پوشش قرار می‌دهند و در نتیجه جان هزاران غیرنظامی را نجات می‌دهند».

اعلام حضور مستقیم آمریکا در جنگ اوکراین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین و حضور نظامیان این کشور برای آموزش و هماهنگی نظامیان کی‌یف علیه روس‌ها متهم کرد.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت جاسوسان آمریکایی و نظامیان این کشور به طور مستقیم در جنگ اوکراین حضور دارند و به آموزش و هماهنگی نیروهای نظامی علیه روسیه می‌پردازند.

وادیم اسکیبیتسکی معاون اطلاعات ارتش اوکراین در گفتگو با روزنامه انگلیسی تلگراف به صراحت اعلام کرده است که نظامیان آمریکایی برای آموزش و راه‌اندازی موشک‌های هیمارس به نظامیان اوکراینی کمک می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود آورده است: همه این شواهد به طور غیرقابل انکاری ثابت می‌کند که پنتاگون بر خلاف ادعای مقامات واشنگتن مستقیماً در جنگ اوکراین دخالت دارد. جو بایدن بارها به صراحت اعلام کرده که می‌خواهد اوکراین در مقابل روسیه پیروز شود و به خاطر همین میلیاردها دلار سلاح به کی‌یف ارسال کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دولت بایدن است که مستقیماً مسئول تمام حملات راکتی کی‌یف به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی در مناطق پرجمعیت دونباس است که منجر به کشته شدن غیرنظامیان می‌شود.

اوکراین و واداشتن کی‌یف به توافقی به نفع مسکو متهم می‌کند.

آنچه دیگران می خوانند:



+ 6
مخالفم - 12
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری