پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۵۱
۷
۰
نسخه چاپی

مهاجم مد نظر پرسپولیس برای فصل جدید کیست؟

مهاجم مد نظر پرسپولیس برای فصل جدید کیست؟
به نظر می‌رسد پافشاری یحیی گل‌محمدی روی جذب مهاجم خارجی با کیفیت جواب داده و به زودی شاهد حضور یک مهاجم اروپایی در تهران خواهیم بود.

تیتربرتر: پس از نزدیک شدن چندباره اسم کاسیانو مهاجم برزیلی شاغل در تیم ویزلا پرتغال به باشگاه پرسپولیس، در نهایت مصدومیت و بالارفتن چندباره قیمت این بازیکن باعث شد تا حضور او در جمع قرمزها منتفی شود.

بعد از این اتفاق یحیی گل‌محمدی در گفتگو با خبرنگاران از ضرورت جذب یک مهاجم خارجی صحبت کرد و به نوعی موفقیت تیمش در نقل و انتقالات را در گرو خرید یک مهاجم بین المللی دانست تا درویش، مدیرعامل پرسپولیس برای خرید مهاجم به صرافت بیفتد.

اکنون، نام گزینه مدنظر پرسپولیس مشخص شده و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، به زودی مقدمات حضور این بازیکن در تهران و عقد قرارداد فراهم می‌شود. ستاره‌ای که در صورت حضور در جمع شاگردان گل‌محمدی، پرسپولیس را به فاتح اصلی نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران تبدیل می‌کند.

یورگن لئوناردو لوکادیا، مهاجم 28 ساله‌ی اهل هلند بازیکنی است که صحبت‌های اولیه را با باشگاه پرسپولیس انجام داده و در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای تقویت خط حمله پرسپولیس به شمار می‌رود.

فوروارد 186 سانتی‌متری فصل گذشته بوخوم که عمده دوران فوتبالش را در پی‌اس‌وی آیندهوون پشت سر گذاشته، پس از انجام 175 بازی و به ثمر رساندن 63 گل برای آیندهوون، در قراردادی 17 میلیون یورویی در سال 2018 به برایتون پیوست تا در کنار علیرضا جهانبخش، دومین خرید آن فصل برایتون از لیگ اردیویسه باشد.

با این حال، این بازیکن بعد از یک فصل حضور در برایتون و گلزنی برابر آرسنال و اورتون، به تیم‌های هافنهایم آلمان و اف سی سینسیناتی امریکا قرض داده شد.

او در دوازده بازی برای هافنهایم، چهار گل و یک پاس گل ثبت کرد و در لیگ MLS هم طی 27 بازی، سه گل برای اف سی سینسیناتی به ثمر رساند و سرانجام با پایان قراردادش با برایتون، بعد از ثبت شش گل و سه پاس گل در مجموع 46 بازی برای این تیم، به عنوان بازیکن آزاد به بوخوم پیوست تا این تیم را در بوندسلیگا همراهی کند.

هرچند حضور لوکادیا در بوخوم در یک نیم‌فصل خلاصه شد، اما این مهاجم باکیفیت هلندی در 13 بازی برای این تیم دو گل زد و یک پاس گل داد. نکته جالب در خصوص این بازیکن اما، گلزنی برابر دورتموند و بایرن مونیخ، دو غول فوتبال آلمان در فصل گذشته بود که با پیروزی‌های چهار بر دو برابر بایرن و چهار بر سه برابر زنبورها همراه شد.

مطالب مرتبط:

لوکادیا هلندی که سابقه حضور در رده‌های جوانان و نوجوانان و دعوت به اردوی تیم ملی بزرگسالان هلند را هم در کارنامه دارد، در صورت حضور در پرسپولیس می‌تواند دغدغه‌های سرمربی را در خط حمله به طور کامل برطرف کند و از طرفی دیگر، بعد از مانوئل فرناندز خرید سپاهان، یکی دیگر از بمب‌های نقل و انتقالات فوتبال ایران لقب بگیرد.

آمار و سوابق گلزنی لوکادیا در تیم های قبلی

آمار گلزنی های لوکادیا
آمار گلزنی های لوکادیا

 

آخرین تیم او بوخوم در فصل ۲۰۲۱/۲۰۲۲ بوندس لیگا بوده که در ۱۰ بازی که برای این تیم به میدان رفت ۲ گل به ثمر رساند و یک پاس گل برای هم تیمی هایش صادر کرد. او در حد فاصل سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در تیمهای سینیسناتی در لیگ MLS آمریکا و هوفنهایم حضور داشته که در ۲۷ بازی که برای تیمهایش به میدان رفته تنها ۳  گل به ثمر رسانده بود. پیشتر نیز او به همراه علیرضا جهانبخش در تیم برایتون حضور داشت که در ۴۶ بازی تنها ۶ گل به ثمر رسانده بود.

اما دوران طلایی او به حضور طولانی مدتش در آیندهوون باز می گردد که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در ۱۷۶ بازی برای این تیم به میدان رفت و در مجموع ۶۲ گل به ثمر رساند.

در مجموع روند فوتبالی این بازیکن از زمان درخشش در سال ۲۰۱۱ نزولی بوده و هر فصل ضعیف تر از فصل قبل عمل کرده و شاید یکی از دلایل کاهش شدید قیمت او در مارکت نیز همین مسئله بوده باشد اما در مجموع او مهاجم با کیفیتی بوده و این هنر مربی است که این بازیکن را مجدداً احیا کند. مثل کاری که استراماچونی با شیخ دیاباته انجام داد.

ارزش فعلی این بازیکن در سایت ترانسفرمارکت ۲ میلیون دلار درج شده است اما گفته می شود، او حاضر شده با مبلغی حدود ۱ میلیون دلار به پرسپولیس بپیوندد. حضور لوکادیا در جمع بازیکنان پرسپولیس این تیم را به کهکشانی ترین تیم حال حاضر لیگ برتر تبدیل خواهد کرد.

آنچه دیگران می خوانند:



+ 7
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری