پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۰۸
۵
۰
نسخه چاپی
«ال کا ایران» گزارش می‌دهد:

تکذیب رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی توسط وزارت صمت/ نجات برند با رپورتاژ آگهی به جای خدمات‌دهی؟!

«ال کا ایران» گزارش می‌دهد:
انتشار رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی با عنوان وزارت صمت از گسترش هایپرمارکت‌ها استقبال می‌کند/نقش مثبت «شهر لوازم خانگی» در توزیع و انتشار گسترده این رپورتاژ آگهی در بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های خبری کشور، شائبه های زیادی را به همراه داشت.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از ال کا ایران: خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز گذشته موضوع رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی که با نام وزارت صمت و معاون صنایع عمومی وزارت صمت منتشر شده بود، باعث ایجاد شائبه های فراوانی شد چرا که در محتوای غیر استاندارد منتشر شده، نام وزارت صمت و معاون صنایع عمومی وزارت صمت آورده شده بود. به نظر می‌رسید  رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی (گزارشی که به واسطه دریافت هزینه در بخش تبلیغات رسانه منتشر می‌شود) با هدف القای این پیام به مخاطب منتشر شده که وزارت صمت و معاون وزیر صمت از این بنگاه اقتصادی بخش خصوصی حمایت کرده اند که در نهایت معاون صنایع عمومی وزارت صمت رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی را تکذیب کرد.

انتشار رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی با عنوان وزارت صمت از گسترش هایپرمارکت‌ها استقبال می‌کند/نقش مثبت «شهر لوازم خانگی» در توزیع و انتشار گسترده این رپورتاژ آگهی در بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های خبری کشور، شائبه های زیادی را به همراه داشت.

بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه چه به صورت مستقیم از وزارت صمت و چه در شبکه های اجتماعی این موضوع را مورد بحث قرار دادند که چرا معاون وزیر صمت در یک رپورتاژ آگهی از یک بنگاه اقتصادی بخش خصوصی حمایت کرده و به صورت مصداقی نام برده است؟

تکذیب رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی
تکذیب رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی

 

بخش مهمی از پرسش ها بر این محور بود که جایگاه  و منزلت وزارت صمت حضور در یک رپورتاژ آگهی برای حمایت از یک فروشگاه لوازم خانگی است؟ آیا واقعا وزارت صمت در یک رپورتاژ آگهی از شهر لوازم خانگی حمایت کرده؟ چگونه یک بنگاه اقتصادی بخش خصوصی به خود این اجازه را داده که با آبروی وزارت صمت و معاون وزیر بازی کند؟

تکذیب رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی
تکذیب رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی

 

رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی رسما تکذیب شد
در پی پرسش های مطرح شده از وزارت صمت و البته معاونت صنایع عمومی وزارت صمت، این معاونت به صورت رسمی و طی بیانیه ای رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی را تکذیب کرد. در این بیانیه آمده است :

تکذیب خبر در خصوص حمایت از فروشگاه شهر لوازم خانگی
معاونت صنایع عمومی هیچ مصاحبه ای با مجموعه ایسنا و مجموعه های دیگر در خصوص شهر لوازم خانگی نداشته و صرفا در جلسه ای با حضور اتحادیه لوازم یدکی خودرو، ایده راه اندازی شهر قطعات یدکی خودرو مانند سایر فروشگاه‌های بزرگ مطرح شده را، یکی از راه های رونق بازار دانسته و این به معنای حمایت از فروشگاه خاصی در این حوزه نمی‌باشد.

تکذیب رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی
تکذیب رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی

 

تکاپوی شهر لوازم خانگی برای فرار از نظرات مشتریان ناراضی؟
آنطور که از محتوای این رپورتاژ آگهی مشخص است مدیران این مجموعه و در راس آن بخش روابط عمومی شهر لوازم خانگی در تلاش بودند تا هدفی را با آوردن نام وزارت صمت و معاون صنایع عمومی وزارت صمت دنبال کنند. حال چند پرسش مطرح می‌شود که نیت شهر لوازم خانگی از انتشار گسترده این رپورتاژ آگهی که مشخصا هزینه زیادی برای آن شده، چه بود؟

بر اساس گزارشاتی که طی ماه های گذشته از عملکرد شهر لوازم خانگی منتشر شده، برخی از مشتریان ناراضی این فروشگاه سطح عرضه از خلف وعده در ارسال کالا، گرانی برخی از کالاها نسبت به بازار و سایت های فروشگاهی، برخورد نا مناسب برخی از مدیران و فروشندگان شهر لوازم خانگی، حذف نظرات مشتریان ناراضی از صفحه اینستاگرام شهر لوازم خانگی، عدم عودت پول پس از واریز به حساب شهر لوازم خانگی و انصراف از خرید و … ناراضی بوده و به دنبال احقاق حقوق خود بودند.

آیا شهر لوازم خانگی با آوردن نام وزارت صمت و معاون وزیر صمت به دنبال تایید و تطهیر عملکرد خود بود؟  شهر لوازم خانگی قصد داشت تا با انتشار این رپورتاژ آگهی غیر استاندارد از نظرات مشتریان ناراضی خود فرار کند؟

چند توصیه برادرانه به برادران در روابط عمومی شهر لوازم خانگی
انتقاداتی که رسانه ها از عملکرد شهر لوازم خانگی منتشر کردند شامل چند دسته بندی بود. اول خلف وعده در ارسال کالا پس از دریافت پول از مشتری که باعث ایجاد نارضایتی مردم شده بود. آقای روابط عمومی خلف وعده شهر لوازم خانگی دروغ است؟ در برخی مواقع کالا را دیر ارسال نمی کنید و صدای مشتریانتان در نیامده است؟

موضوع دوم گرانی برخی از محصولات موجود در شهر لوازم خانگی نسبت به بازار و سایت های فروشگاهی است. آقای روابط عمومی دروغ است؟ قیمت برخی از کالاهای شما از بازار گران تر نیست؟! موضوع سوم حذف نظرات مشتریان ناراضی و بلاک کردن برخی از این مشتریان از اینستاگرام شهر لوازم خانگی بود. این موضوع چطور؟ دروغ است؟!! و سایر موضوعاتی که قطعا به آن اشراف دارید، البته اگر این اشراف شما مانند اشراف به حوزه رسانه و فعالیت رسانه ای نباشد!

انتقاد سازنده به توسعه کسب و کار شما و رضایتمندی مشتریانتان کمک خواهد کرد. هیچکسی دشمن شما نیست و قصد تخریب شمارا ندارد. اگر نمی توانید در نقش یک روابط عمومی کاربلد ظاهر شوید، بیشتر از این به مجموعه شهر لوازم خانگی آسیب نزنید. عملکرد شما و رفتاز غیر حرفه ای دیروز در انتشار رپورتاژ اگهی نشان می دهد که نیاز به آموزش در حوزه رسانه دارید. مخاطب امروز را با مخاطبان 10 سال پیش اشتباه گرفته اید.

برای نجات برند دست به انتشار گسترده یک رپورتاژ آگهی غیر استاندارد زدید که اگر به حوزه رسانه اشراف داشتید می‌دانستید که انتشار رپورتاژ آگهی برای مصارف دیگری است، نه تطهیر و تایید.

برای نجات یک برند بزرگ باید از انتقادات سازنده رسانه ها استقبال کنید، پاسخگو باشید. همانطور که حذف نظرات مشتریان ناراضی شهر لوازم خانگی به ایجاد رضایتمندی مشتری ختم نمی‌شود، انتشار رپورتاژ آگهی و قرار گرفتن نام مدیر روابط عمومی شهر لوازم خانگی در کنار نام وزارت صمت، باعث پوشش ضعف های شما نخواهد شد. مخاطب امروز آگاه است.

وزارت صمت با این تخلف شهر لوازم خانگی برخورد کند
فارغ از همه موضوعات یک پرسش بسیار مهم مطرح است و آن هم این است که چگونه یک بنگاه اقتصادی بخش خصوصی به خود این اجازه را می‌دهد که برای اعتبار بخشیدن به برند خود از نام وزارت صمت و معاون وزیر صمت سوء استفاده کند؟ حال که معاون وزیر این موضوع را تکذیب کرده و مشخص شده که شهر لوازم خانگی در انتشار این رپورتاژ آگهی تخلف کرده و به مردم دروغ گفته، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت چیست؟ آیا نباید با این بنگاه اقتصادی برخورد قاطع شود؟

پرسش اینجاست که اگر این بدعت پا بگیرد، هر بنگاه اقتصادی که مورد انتقاد قرار گرفت این اجازه را دارد که با آوردن نام یک وزیر، یک نماینده مجلس و … یک رپورتاژ آگهی تنظیم و با هزینه بسیار زیاد در رسانه های کشور منتشر کند؟

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که بر عملکرد این فروشگاه‌ها نظارت بیشتری صورت بگیرد. قطعا تشدید نظارت‌ها پیش از وقوع جرم و تخلف کمک می کند تا فروشگاه های لوازم خانگی مسیر درستی را برای توسعه برند خود طی کنند و به مردم و مشتریان خود دروغ نگویند. برخورد قاطع وزارت صمت با یک بنگاه متخلف باعث می‌شود تا این شائبه ایجاد نشود که برخوردهای قانونی تنها با فروشگاه های کوچک صورت می‌گیرد و نهادهای نظارتی از تخلف های فروشگاه های بزرگ چشم پوشی می کنند.

در این شرایط انتظار می‌رود تا وزارت صمت به صورت جدی با بنگاه متخلف برخورد قانونی و قاطع کند. تبلیغات دروغ به هر نحوی و در هر فضایی جرم است و اگر این تخلف محرز شود باید جلوی تبلیغات شهر لوازم خانگی گرفته شده، تمامی رپورتاژ های منتشر شده حذف و این مجموعه در عملکرد خود بازنگری کند.

بر اساس کسب اطلاع خبرنگار «ال کا ایران» موضوع انتشار رپورتاژ آگهی شهر لوازم خانگی با استفاده از نام وزارت صمت در معاونت صنایع عمومی وزارت صمت به صورت جدی در حال پیگیری بوده و به نظر می‌رسد وزارت صمت عزم جدی برای برخورد با اینگونه تخلفات خواهد داشت.



+ 5
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری