پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۵۵
۶
۰
نسخه چاپی

کرونا می‌تواند خیز بیشتر از این بردارد

دنياي اقتصاد : ویروس کرونا همچنان درحال چرخش در کشور است. هرچند آمار تست‌های کرونا در کشور پایین است و به تبع آن اعلام موارد مثبت کرونایی رسمی نیز چندان بالا نیست، اما گزارش‌های میدانی حاکی از گرفتارشدن بسیاری از خانواده‌ها با زیر سویه جدید کرونا (BA۴ و BA۵) است. در واقع با توجه به ضعیف‌تر بودن این ویروس بسیاری از خانواده‌ها حتی به مراکز درمانی هم مراجعه نمی‌کنند و بدون رعایت دوران قرنطینه ۵روزه این بیماری با حضور در سطح شهر به چرخش بیشتر این ویروس کمک می‌کنند.

عدم هشدارهای لازم برای مهار این ویروس از سوی وزارت بهداشت و همچنین بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و عدم استقبال مردم از تزریق دزهای سوم و چهارم(دزیادآور) نیز به شیوع بیشتر این ویروس و ورود به پیک هفتم کرونا دامن زده است.  بر همین اساس روز پنج‌شنبه آمار مرگ‌های کرونایی یک بار دیگر رکورد ۵ماهه خود را شکست و به مرگ ۸۱بیمار جدید دیگر در کشور ثبت شد. همچنین در این روز ابتلای رسمی ۷هزار و ۴۱۵ بیمار کووید-۱۹ و بستری شدن ۱۲۶۸ نفر از آنها اعلام شد. البته روز گذشته آمار مرگ‌های کرونایی با کاهش نسبی به ۴۷نفر رسید. همچنین وزارت بهداشت از شناسایی ۵۴۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور و بستری شدن ۹۹۸ نفر خبر داد. با این حال آمار بستری‌شدگان در وضعیت حاد کرونایی همچنان بالاست و می‌تواند در روزهای آینده برمیزان مرگ‌های کرونایی تاثیر بگذارد. بنابر اعلام وزارت بهداشت درحال حاضر ۱۴۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

درهمین حال روز گذشته معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره وضعیت شیوع بیماری در پایتخت گفت: در صورت سهل‌انگاری در تزریق دزهای یادآور واکسن کرونا، طبیعتا شرایط فعلی شکننده خواهد بود؛ بنابراین بروز روند افزایشی بیماری کاملا محتمل است. نادر توکلی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با اشاره به اینکه بیشتر بیمارستان‌های استان تهران درگیر موارد سرپایی بیماری هستند، گفت: تعداد ابتلا بالا است اما خوشبختانه درصد بیمارانی که بستری می‌شوند خیلی کمتر است و عمدتا کسانی بستری می‌شوند که بیماری زمینه‌ای دارند. به گفته وی میزان مرگ‌و‌میر روزانه استان هم روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ مورد است. توکلی ادامه داد: با توجه به کاهش طول مدت دوره بیماری، بیشتر مواردی هم که تست مثبت دارند، بیماری زمینه‌ای دارند یا بیمار به دلایل دیگری بستری شده است و متوجه می‌شویم کرونا هم دارد. در این سویه جدید درگیری ریه بسیار کاهش یافته است و بیشتر علائم در دستگاه تنفس فوقانی، تب، آبریزش بینی، گرفتگی گلو، تغییر صدا، بی‌حالی و... است.




+ 6
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری