پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۲۵
۷
۰
نسخه چاپی

شاه کلید مذاکرات احیای برجام چیست؟

خبر آنلاین : رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی تضمین یا عدم تضمین آمریکا «شاه کلید» برجام است.

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، اغلب خبرهای منتشر شده درباره برجام را «انحرافی» می داند و تاکید دارد :«احیای برجام در شرایط کنونی دارای یک شاه کلید است؛ آن هم تضمین یا عدم تضمین آمریکا است. اگر آمریکا تضمین کند با توافق روی برجام، تحریم ها برداشته شده، فروش نفت و دیگر مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران با مانع مواجه نمی شود، به طور طبیعی برجام قابلیت امضاء دارد » .

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اخبار بیرون آمده بیشتر انحرافی است. زیرا احیای برجام در شرایط کنونی دارای یک شاه کلید است؛ آن هم تضمین یا عدم تضمین آمریکا است. اگر آمریکا تضمین کند با توافق روی برجام، تحریم ها برداشته شده، فروش نفت و دیگر مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران با مانع مواجه نمی شود، به طور طبیعی برجام قابلیت امضاء دارد. در غیر این صورت ممکن است به سازوکارهای دیگری برای توافق متوسل بشویم.

 

*کلیدی ترین مطالباتی که ایران باید بر آن پافشاری کند چیست؟

در تهران ، اراده ملی قابل دفاعی وجود دارد که بنده هم از آن دفاع می کنم؛ اگر تضمین معناداری از سوی آمریکا داده نشود، ایران نمی تواند دستاوردهای هسته ای خودش را محدود کند که شامل سوخت هسته ای ۶۰ و ۲۰ درصد و بخش عمده ای از سوخت زیر ۵ درصد است که باید صادر شود.




+ 7
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری