پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ۰۴:۳۵
۹
۰
نسخه چاپی

ریسک بزرگ طلا در هفته آینده

اکوایران : طلا در هفته ای که گذشت علی رغم افت بالای قیمت در روز آخر، بازدهی هفتگی مثبت را به ثبت رساند.

 هفته گذشته قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیم درصد رشد داشت تا کار خود را در قیمت ۱۷۷۴ دلاری به پایان برساند. این در حالی بود که روز جمعه و پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا، قیمت طلا طی یک روز نزدیک به یک درصد افت کرده بود.

با این وجود ناکامی طلا در عبور از مرز ۱۸۰۰ دلاری سبب ناامیدی صعودی ها در بازار شده است. علاوه بر این موضوع داده های قدرتمند در بازار کار آمریکا، در کوتاه مدت فشاری نزولی بر طلا وارد خواهد کرد. افزایش ۵۲۸ هزار شغل در ماه جولای در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، بسیار بالاتر از پیش بینی ۲۵۰ هزار نفری اقتصاددانان بود.

همچنین کارشناسان بازار بر این باورند که داده های تورم آمریکا که هفته بعد منتشر می شود می تواند ریسک بزرگی برای طلا باشد. اگر اقدامات فدرال رزرو توانسته باشد سرعت افزایش قیمت ها را کاهش دهد، احتمال ریزش بالای قیمت طلا وجود دارد.

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد، در حالی که تحلیل‌گران در بازه زمانی کوتاه مدت طلا را نزولی می بینند، معامله گران خرد همچنان صعودی هستند.

در بخش وال استریت این نظرسنجی که از تحلیل گران بازار به عمل می آید، فقط ۲۴ درصد از ۱۶ نفر طلا را صعودی می دانند در حالی که ۴۱ درصد بر سقوط قیمت طلا رای داده اند.

همچنین از میان ۵۷۹ معامله گر خرد شرکت کننده در بخش مین استریت این نظرسنجی، ۶۵ درصد اعتقاد دارند طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد، در حالی که فقط ۲۱ درصد بر این باور بودند که طلا هفته آینده وارد روند نزولی خواهد شد.

 




+ 9
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری