پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۵۰
۵
۰
نسخه چاپی

بلینکن به آفریقای جنوبی رفت

ايسنا : آفریقای جنوبی یکی از بسیاری از کشورهای آفریقایی است که موضع بی طرف در قبال جنگ اوکراین اتخاذ کرده و علناً از روسیه به خاطر این جنگ انتقاد نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه با ورود به آفریقای جنوبی، تور سفرهایش به سه کشور قاره آفریقا را آغاز کرد.

این سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به آفریقا در چارچوب رقابت بین روسیه و قدرت‌های غربی بر سر کسب حمایت کشورهای آفریقا در قبال جنگ اوکراین تلقی می‌شود. این سفر بلینکن به آفریقا در پی سفرهای اخیر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به این حوزه صورت می‌گیرد.

آفریقای جنوبی یکی از بسیاری از کشورهای آفریقایی است که موضع بی طرف در قبال جنگ اوکراین اتخاذ کرده و علناً از روسیه به خاطر این جنگ انتقاد نکرده‌اند.

بلینکن امروز یکشنبه پس از ورود صبح زودش به آفریقای جنوبی به بازدید بنای یادبود هکتور پیترسون در منطقه سووتوی این کشور رفته است؛ بنایی در یادبود دانشجویی کشته شده در سال ۱۹۷۶ در اعتراض به رژیم سرکوب نژادی آفریقای جنوبی( آپارتاید) که در سال ۱۹۹۴ پایان یافت.

بلینکن فردا دوشنبه استراتژی‌های آمریکا در قبال کشورهای جنوب صحرای آفریقا را در یک سخنرانی سیاسی مهم در دانشگاه پرتوریا شرح خواهد داد. آفریقا شدیدا تحت تأثیر همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ و افزایش قیمت مواد غذایی و نفت ناشی از جنگ اوکراین قرار گرفته است.

بلینکن و نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی همچنین فردا دوشنبه یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهند کرد که انتظار می‌رود در آن مواضع متفاوت دو کشور در مورد جنگ اوکراین عیان شود.

بلینکن طی روزهای آینده همچنین به کنگو و رواندا سفر خواهد کرد؛ مجموع تور فعلی سفرهای خارجی او با عزیمتش به کامبوج و فیلیپین به پایان می‌رسد.




+ 5
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری