پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۲۱
۵
۰
نسخه چاپی

ماجرای مرگ بوکسور ملایری تیم ملی

ماجرای مرگ بوکسور ملایری تیم ملی
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان :فدراسیون بوکس در خصوص علت فوت و پاسخگویی مبنی بر چرایی وقوع این حادثه برای بوکسور جوان اهل ملایری، مسئولیت دارد.

به گزارش تیتربرتر ؛ اردوی آماده سازی تیم ملی بوکس جوانان زیر نظر فدراسیون به میزبانی کردستان در شهر سنندج در حال برگزاری است اما مرگ بوکسور جوان ، این اردو را تحت تأثیر قرار داد.
محمد امین روستایی بوکسور همدانی که در این اردو حضور داشت، عصر دوشنبه و در پایان یکی از تمرینات از ناحیه سر دچار مشکل و به بیمارستان منتقل می‌شود . پس از تشخیص ضایعه مغزی مورد جراحی پزشکان قرار گرفته بود در نهایت در ساعت 3 بامداد روز چهارشنبه دار فانی را وداع گفت .

علت فوت از زبان مدیر کل ورزش و جوانان کردستان

مرحوم محمد امین روستایی بوکسور جوان همدانی
مرحوم محمد امین روستایی بوکسور تیم ملی جوانان

حامد جولایی مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: مرگ بوکسور نوجوان عضو تیم ملی هیچ ارتباطی به نحوه میزبانی استان نداشته و بر اثر عارضه قلبی و مغزی حین تمرین جان باخته است.

وی اظهار کرد: چندین روز است که شهرستان کامیاران میزبان اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان بوکس است. محمد امین روستایی بوکسور همدانی تیم ملی جوانان که در اردوی این تیم در استان کردستان حضور داشت، روز دوشنبه ۱۷ مردادماه حین یکی از تمرینات تیم ملی از هوش می‌رود و بلافاصله توسط اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

جولایی اضافه کرد : طبق ادعای سرپرست تیم ملی جوانان، محمد امین روستایی پس از پایان تمرینات تیم ملی، برای شستن دست و صورت خود به سمت سرویس بهداشتی می‌رود، اما پس از مدتی بی‌هوش روی زمین می‌افتد.پس از این اتفاق حاضرین در سالن تمرین سریعاً با اورژانس تماس گرفته و روستایی بلافاصله به بیمارستان منتقل می‌شود، اما متأسفانه در بیمارستان طبق تشخیص پزشکان مشخص می‌شود که او دچار ضایعه مغزی شده و با وجود جراحی و تلاش کادر پزشکی، متأسفانه روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه وی دار فانی را وداع کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان کردستان تصریح کرد: شهرستان کامیاران بهترین میزبانی را داشته و ما به عنوان استان میزبان تنها وظیفه تأمین امکانات سخت افزاری و خدمات خوابگاه را برعهده داریم و فدراسیون متولی و مسئول برگزاری اردوست.

آنچه دیگران می خوانند :

جولایی افزود: از روز دوشنبه و پس از وقوع این حادثه ناگوار در کنار خانواده این ورزشکار ۱۶ ساله همدانی بودیم و تمام رایزنی‌ها را برای حضور بهترین کادر پزشکی انجام دادیم اما متأسفانه این ورزشکار نوجوان در تمرینات ابتدا ایست قلبی و سپس ایست مغزی کرده بودند.

وی اعلام کرد: پزشکی قانونی اقدام به کالبد شکافی کرده و ظرف دو ماه آینده دلیل یا دلایل فوت این ورزشکار مشخص و از طریق فدراسیون بوکس اعلام خواهد شد.
جولایی با ابراز همدردی با خانواده این ورزشکار نوجوان خاطرنشان کرد: فدراسیون بوکس متولی تمرینات اعضای تیم ملی بوده و اطلاع رسانی در خصوص این حادثه و نتایج کالبد شکافی از طریق فدراسیون در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

سخنان مدیر کل ورزش و جوانان

اداره کل ورزش و جوانان همدان
اداره کل ورزش و جوانان همدان

پیش از این ، علی حقیقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : شامگاه دوشنبه بعد از اطلاع از این اتفاق تلخ بلافاصله به همراه جمعی از همکاران در بیمارستان کوثر سنندج حضور پیدا کردیم و پیگیر موضوع شدیم.در همان لحظات ابتدایی مشخص شد که این بوکسور ملی پوش متاسفانه دچار ضایعه مغزی شده است و باید سریعاً تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

وی افزود : پس از اطلاع از این موضوع و در اولین فرصت با پیگیری استاندار و معاون سیاسی و انتظامی استاندار و معاونین  وزیر ورزش و جوانان ، این بوکسور تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه پس از گذشت دو روز از این حادثه شامگاه دیشب جان به جان آفرین تسلیم کرد.
حقیقی با بیان این‌که مسئولیت این حادثه ناگوار و تلخ برعهده فدراسیون بوکس است، عنوان کرد: با توجه به آن‌که این اردو زیر نظر مستقیم فدراسیون بوکس و به میزبانی سنندج برگزار می شد مسئولیت هرگونه‌ حادثه و اتفاقی بر عهده متولی اردو و فدراسیون بوکس بوده است .
 علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: فدراسیون بوکس در خصوص علت فوت و پاسخگویی مبنی بر چرایی وقوع این حادثه برای بوکسور جوان اهل ملایری، مسئولیت دارد .

وی اضافه کرد : قصور و کم‌کاری فدراسیون بوکس که متولی اردوی تیم‌ملی است محرز و قطعی است و باید پاسخگو باشند؛ عدم حضور سرپرست، عدم حضور پزشک و دیگر عوامل لازم در اردوی تیم‌ملی، برگزاری اردوی آماده‌سازی در یک شهرستان محروم و آن‌هم در زمان تاسوعا و عاشورای حسینی از اتفاقات عجیبی است که توسط فدراسیون بوکس در اردوی تیم‌ملی بوکس جوانان ایران رخ داده و نواقص این فدراسیون را نشان می‌دهد.

علی حقیقی ضمن اشاره به این‌که بررسی و ارائه نتایج کالبدشکافی زمان‌بر است و تقریباً دوماه دیگر جزئیات درگذشت محمد امین روستایی بوکسور ملی پوش استان همدان مشخص می‌شود، مطرح کرد: امیدوارم این اتفاق تلخ و ناگوار برای هیچ ورزشکار دیگری رخ ندهد اما قصور و کم‌کاری فدراسیون بوکس که متولی اردوی تیم ملی است محرض و قطعی است و باید پاسخگوی این اتفاق ناگوار باشند .خانواده مرحوم روستایی از رئیس فدراسیون بوکس شکایت کرده‌اند و اداره کل ورزش و جوانان و مسئولان بسیج شده‌اند از حق این خانواده مظلوم دفاع کنند.

وی افزود: عدم حضور سرپرست، عدم حضور پزشک و دیگر عوامل لازم در اردوی تیم ملی، برگزاری اردوی آماده‌سازی در یک شهرستان محروم و آن‌هم در زمان تاسوعا و عاشورای حسینی از اتفاقات عجیبی است که توسط فدراسیون بوکس در اردوی آماده‌سازی تیم ملی بوکس جوانان ایران رخ داده و قصور و کم‌کاری و نواقص این فدراسیون در تصمیم‌گیری و مدیریت را نشان می‌دهد.

حقیقی با بیان این‌که به دنبال این هستیم با کمک مسئولان و متولیان امر از حق این خانواده مظلوم که در سوگ از دست دادن جوان ورزشکار خود هستند دفاع کنیم و عاملان اصلی این اتفاق تلخ پس از بررسی‌ها مشخص و معرفی شوند، تصریح کرد: خانواده مرحوم روستایی از رئیس فدراسیون بوکس و خاطیان امر از طریق مراجع قضایی شکایت کرده‌اند.
وی تاکید کرد: مسئولان را بسیج کرده‌ایم تا برخورد قانونی در رابطه با این اتفاق تلخ صورت گیرد که حداقل دیگر شاهد رخ دادن حادثه‌ای مشابه برای ورزشکاران دیگر نباشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: مرحوم روستایی جوان ناکام به تلخی درگذشت و دیگر کاری نمی‌شود کرد به جز این که به دنبال حق این خانواده مصیبت‌دیده باشیم و به آن‌ها کمک کنیم تا از طریق اقدامات قضایی با عاملان اصلی این اتفاق برخورد شود.

مبلغ دیه پرداختی به خانواده روستایی

حقیقی در رابطه با این‌که آیا مبلغی تحت عنوان مباحثی هم‌چون جریمه، بیمه یا دیه به خانواده مرحوم روستایی تعلق می‌گیرد، گفت: این موضوع پس از پیگیری اقدامات قضایی و مشخص شدن خاطیان اصلی این اتفاق توسط مراجع قضایی مشخص خواهد شد.

وی در پایان گفت: این ضایعه بسیار تلخ و ناگوار بود که جا دارد این مصیبت را به خانواده محترم این ورزشکار ملی پوش، جامعه ورزش و جوانان استان و خانواده بزرگ بوکس کشور و استان تسلیت و تعزیت عرض کنیم

انچه دیگران می خوانند :



+ 5
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری