پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۱۷:۲۶
۴
۰
نسخه چاپی

ماجرای قتل برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی + بیوگرافی

ماجرای قتل برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی + بیوگرافی
سرونشت محیط بان کرمانشاهی که به یک شکارچی غیر مجاز شلیک کرده بود چه شد؟

به گزارش تیتربرتر: برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی متولد 1377 بود. وی در مرداد ماه 1399 در منطقه ای حفاظت شده منطقه بیستون کرمانشاه  با یک شکارچی غیرمجاز مواجه می‌شود و به سمت او شلیک می‌کند در این بین شکارچی کشته می‌شود.

چگونه به قتل رسیدن برومند نجفی

حکم دادگاه برومند نجفی
حکم دادگاه برومند نجفی

 

بعد از شکایت و تحقیقات به عمل آمده از سوی خانواده مقتول،  مراجع قضایی در نهایت دادگاه حکم اعدام را برای برومند نجفی صادر کرد و این حکم به دیوان عالی کشور رفته و در آن نیز تایید شده است.

محیط بان برومند نجفی به اتهام قتل زندانی و در آبان ۱۴۰۰ به قصاص محکوم شد.

اما  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درخواست اعاده دادرسی محیط بان کرمانشاهی توسط دیوان عالی کشور را دنبال کرد.

برومند نجفی به اتهام قتل در زندان بود که چندی پیش و بعد از پیگیری‌های قضایی فراوان، دستور توقف حکم اعدام وی صادر شده بود تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

مطالب مرتبط:

جزئیات قتل محیط بان کرمانشاهی از زبان دادستان

به قتل  رساندن برومند نجفی با کلاشینکف
به قتل رساندن برومند نجفی با کلاشینکف

 

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان کرمانشاه از قتل محیط بان "برومند نجفی" خبر داد.

شهرام کرمی؛ دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه عصر شنبه در جمع خبرنگاران، بااشاره به قتل محیط بان کرمانشاهی توسط پدر مقتول، اظهارکرد: ساعت ۱۱:۴۴ دقیقه پیش از ظهر امروز (۲۲ مرداد) به محض خروج برومند نجفی –محیط بان قاتل - از مجتمع دادسرای اطفال کرمانشاه یکی از نزدیکان مقتول با تبر به سمت سرباز زندان که قاتل را همراهی می‌کرد حمله ور شده و او را از ناحیه دست مجروح می‌کند.

وی اضافه کرد: در این هنگام پدر مقتول که از قبل در بیرون از محوطه دادگاه کمین کرده بود، بیرون آمده و هشت گلوله از اسلحه کلاشینکف به سمت قاتل شلیک می‌کند که سه گلوله آن به قاتل اصابت کرده و باعث مرگ او می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: پدر مقتول پس از تیراندازی به محیطبان برومند نجفی و سرباز همراه محیطبان از محل متواری شده است.
محبت خانی در پایان گفت: تلاش‌های بسیار زیادی برای برومند انجام داده بودیم، اما با سهل انگاری، یک محیطبان جان خود را از دست داد.

ماجرای برومند نجفی در حادثه ی حفاظت کرمانشاه

در شامگاه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ حدود ساعت ۲۱:۳۰ در منطقه‌ حفاظت‌ شده بیستون کرمانشاه حادثه‌ای رخ‌ داد. به این ترتیب که با وصول خبری به مسئول منطقه مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز در منطقه، محیط‌بان «برومند نجفی» به همراه سه محیط‌بان و مدیر حراست اداره کل، برای بررسی شرایط به منطقه مراجعه می‌کند که با یک دستگاه خودروی پراید حامل ۶ مظنون به شکار غیرمجاز در حال خروج از منطقه مواجه می‌شوند و بعد از عدم تمکین راننده خودرو به‌ فرمان ایست مأموران و تلاش برای زیر گرفتن یکی از آن‌ها، درگیری رخ‌ داده و تیر اسلحه برومند نجفی سهواً به‌ جای لاستیک، به یکی از سرنشینان (فلاحی) ‌ برخورد می‌کند که در اثر خونریزی زیاد، منجر به فوت وی می‌شود.

این فرد جوانی ۲۳ ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

ابتدا حکم اعدام این محیط بان صادر شد، ولی چندی پیش و بعد از پیگیری‌های قضایی فراوان، دستور توقف حکم اعدام برومند نجفی صادر شد تا پرونده مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.

سرهنگ جمشید محبت خانی گفت: پس از جلسه دادگاه امروز محیطبان برومند نجفی به همراه یک سرباز در حال خارج شدن از ساختمان دادگاه و بازگشت به زندان بود، که با تجمع اقوام مقتول روبرو می شود، و در نهایت با تیراندازی پدر مقتول به برومند نجفی و سرباز همراه او محیطبان نجفی به قتل رسید و سرباز همراه او راهی بیمارستان شد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: پدر مقتول پس از تیراندازی به محیطبان برومند نجفی و سرباز همراه محیطبان از محل متواری شده است.
محبت خانی در پایان گفت: تلاش‌های بسیار زیادی برای برومند انجام داده بودیم، اما با سهل انگاری، یک محیطبان جان خود را از دست داد.

حکایت دو خانواده کرمانشاهی قصه تلخی دارد

مرداد سیاه
مرداد سیاه

 

از مرداد 99 زندگی آوار شد روی سر دو خانواده کرمانشاهی. خانواده فلاحی داروندی پسر جوانش را از دست داد و پسر خانواده برومند افتاد پشت میله‌های زندان. هر دو تازه ازدواج کرده بودند، یکی در 23 سالگی و دیگری در 38 سالگی. یوسف برومند انتظار نوزادش را می‌کشید که گلوله سربی جانش را گرفت. برومند نجفی هم تنها یک ماهی بود که داماد شده بود.

«هم پسرم را از دست دادم، هم مادرش را.» این را پدر یوسف می‌گوید. پدری که از راه دامداری زندگی‌اش را می‌چرخاند. عشایر بود و همسرش همراهش. اما از وقتی هاتف بد خبر، خبر مرگ یوسف را رساند، دام‌هایش را در کوه رها کردند و با پای پیاده به شهر آمدند. پسر بزرگش را در منطقه بیستون کشته بودند. پسر تازه دامادش را که انتظار نوزادش را می‌کشید. داغ بزرگی بود. علی موهایش یک‌شبه سفید شد. مادر دیگر کمرش راست نشد. توان ایستادن نداشت. مراسم خاکسپاری و تشییع گذشت که متوجه شدند یوسف با تیر محیط‌بان منطقه بیستون جانش رفته است.

آنچه دیگران می خوانند :



+ 4
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری