پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۵۷
۸
۰
نسخه چاپی

تاریخ سازی والیبال زنان بعد از 56 سال

تاریخ سازی والیبال زنان بعد از 56 سال
تیم ملی والیبال بانوان کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی فینالیست شد تا اولین مدال بعد از انقلاب در انتظار ملی‌پوشان باشد

به گزارش تیتربرتر ؛ تیم ملی والیبال زنان ایران موفق شد با شکست آذربایجان راهی فینال رقابت های کشورهای اسلامی شود و مدال خود را قطعی کند..
پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 18 تا 27 مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرده است .

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی، مدال برنز بازی‌های آسیایی سال ۱۹۶۶ بود تا طلسم ۵۶ ساله این تیم برای کسب مدال با صعود به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شود و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یافتند

عملکرد تیم ملی زنان در مسابقات

تیم ملی زنان ایران در مسابقات کشور های اسلامی
تیم ملی زنان ایران در مسابقات کشور های اسلامی

 

تیم ملی زنان کشورمان با ترکیب مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، حانیه محتشمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا در مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارد .صدیقه اسلامی به عنوان سرپرست، الساندرا کمپدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربیان)، زینب گیوه (مربی بدنساز) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور، تیم ملی والیبال زنان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

بازی اول با ازبکستان

شاگردان کمپدلی در نخستین دیدار برابر ازبکستان سه بر یک حریف را شکست داده و در دومین دیدار به مصاف ترکیه رفتند. در این دیدار که با توجه به سه امتیازی بودن دو تیم از حساسیت بالایی برای تعیین سرگروه مرحله نیمه نهایی برخوردار بود، تیم میزبان با بهره‌گیری از تشویق پرتعداد تماشاگران موفق شد تلاش ملی‌پوشان را متوقف کرده و در ست نخست 25 بر 20 پیروز میدان باشد. در ست دوم و سوم ترکیه با عملکرد بهتر و امتیاز 25 بر 15 و 25 بر 17 نتیجه را به نفع خود به پایان رساند
تیم ملی والیبال ایران با این برد صعودش به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قطعی شد و از ساعت 20 و 30 دقیقه روز جمعه 21 مرداد در دومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت تا برای صدرنشینی در گروه تلاش کند.
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران ویژه دیدار تیم ملی والیبال زنان ایران برابر ازبکستان بود.

مطالب مرتبط :

بازی دوم با ترکیه

بانوان تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار به مصاف ترکیه رفتند.در این دیدار که با توجه به سه امتیازی بودن دو تیم از حساسیت بالایی برای تعیین سرگروه مرحله نیمه نهایی برخوردار بود.

تیم میزبان با بهره‌گیری از تشویق پرتعداد تماشاگران موفق شد تلاش ملی‌پوشان را متوقف کرده و در ست نخست 25 بر 20 پیروز میدان باشد.
در ست دوم و سوم ترکیه با عملکرد بهتر و امتیاز 25 بر 15 و 25 بر 17 نتیجه را به نفع خود به پایان رساند .

بازی سوم با آذربایجان

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال زنان و مردان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی امروز (یکشنبه 23 مرداد) با چهار دیدار پیگیری شد.

تیم ملی والیبال زنان ایران امروز در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشورهای اسلامی مقابل آذربایجان قرار گرفت. شاگردان الساندرا کمپدلی در این مسابقه عملکرد درخشانی از خود ارائه داده و با نتیجه 3-1 حریف قدرتمند خود را شکست دادند و راهی فینال مسابقات کشورهای اسلامی شدند.
زنان والیبالیست کشورمان که در ست دوم این دیدار 25 بر 18 مغلوب جمهوری آذربایجان شدند، در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 16 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا مدال نقره و نایب قهرمانی این تیم قطعی شود و فردا (دوشنبه 24 مرداد) برای مقام قهرمانی به میدان بروند.
آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی در بازی‌های آسیایی سال 1966 به رنگ برنز به دست آمد تا طلسم 56 ساله این تیم برای کسب مدال با صعود به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شود و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یافتند.
از سوی دیگر با صعود تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مدال نقره این تیم قطعی شد که نخستین نایب قهرمانی تاریخ والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.

تیم‌های ترکیه و کامرون در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال زنان به مصاف هم خواهند رفت تا برنده این مسابقه حریف تیم ملی زنان در دیدار نهایی شود.
تیم ملی ب والیبال ایران نیز از ساعت 14 و 30 دقیقه در دیدار مرحله نیمه‌نهایی گروه مردان به مصاف جمهوری آذربایجان خواهد رفت

آنچه دیگران می خوانند :



+ 8
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری