پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۲۶
۵
۰
نسخه چاپی

جشن روز استقلال پاکستان در تهران برگزار شد

جشن «روز استقلال» پاکستان در تهران برگزار شد
مراسم رسمی هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال پاکستان امروز در خانه پاکستان واقع در تهران برگزار شد.

به گزارش تیتربرتر؛ در مراسم فوق اعضای جامعه پاکستانی مقیم ایران، مسئولان سفارت، کارکنان مدرسه بین المللی سفارت پاکستان، خبرنگاران و نمایندگان رسانه ای حضور داشتند.  این مراسم با پخش سرود ملی پاکستان آغاز شد و سفیر پاکستان  رحیم حیات قریشی پرچم این کشور را به اهتزاز درآورد.

سپس پیام های رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان قرائت شد. سفیر پاکستان رحیم حیات قریشی ضمن اشاره به اهمیت تاریخی این روز، ادای احترام ویژه به بنیانگذار ملت قائد اعظم (محمد علی جناح)، دکتر علامه اقبال و سایر رهبرانی داشتند که جنبش مردم پاکستان را رهنمون بوده و در ایجاد یک کشور مستقل برای مسلمان فداکاری نمودند. سفیر پاکستان ضمن عرض تبریک به جامعه پاکستانی خارج از کشور به مناسبت روز استقلال پاکستان، از آنان خواست تا متعهدانه به کشور خود خدمت رسانی کنند.

پاکستان از زمان استقلال با چالشهای بسیاری روبرو بوده ولیکن به لطف خداوند متعال و با فداکاری و سختکوشی مردمان آن، همواره توانسته بر این موانع فائق آمده و در مسیر خود به سوی کشوری مدرن و روبه توسعه گام بردارد.

سالگرد استقلال پاکستان
سالگرد استقلال پاکستان

سفیر پاکستان تاکید کرد که پاکستان و ایران دو ملت برادر و دوست هستند که روابط آنها ریشه عمیقی در قرابت های تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارد. حاضرین در این مراسم همچنین با مردم مظلوم جامو و کشمیر اشغالی و غیرقانونی هند ابراز همدردی نمودند، مردمانی که همواره از نقض حقوق بشر و پیگردهای نظام مند نیروهای اشغالگر هند در رنج و عذاب بوده اند.

سفیر پاکستان از جامعه بین الملل خواست تا در راستای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه جامو وکشمیر اشغالی هند مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل اقدام نماید.



+ 5
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری