پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ۰۲:۰۵
۶
۰
نسخه چاپی

کاخ سفید: در تحقیقات از ویلای ترامپ دخالت نمی‌کنیم

فارس : بامداد سه‌شنبه هفته قبل بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت که ریاست‌جمهوری آمریکا در تحقیقات و تفتیش از ویلای ترامپ و کشف تعدادی اسناد محرمانه از این عمارت دخالتی نمی‌کند.

بعد از اظهار بی‌اطلاعی کاخ سفید از برنامه اف‌بی‌آی برای تفتیش از عمارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در ایالت فلوریدا، دفتر ریاست‌جمهوری این کشور بر عدم دخالت در این تحقیقات تاکید کرد.

«کارین ژان-پی‌یِر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه یکشنبه گفت که ریاست‌جمهوری آمریکا در تحقیقات و تفتیش از ویلای ترامپ و کشف تعدادی اسناد محرمانه از این عمارت دخالتی نمی‌کند.

ژان-پی‌یر طی مصاحبه‌ای با شبکه «اِی‌بی‌سی نیوز»، توضیح داد: «برای من، به عنوان دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور ایالات متحده، اظهار نظر در این مورد اشتباه است. این اشتباه است که هر یک از ما در دولت، از جمله رئیس جمهور، درباره این رویدادها اظهار نظر کنیم. این موضوع مربوط به فعالیت‌های سیستم قضائی است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، وی تاکید کرد که وزارت دادگستری آمریکا که در حال بررسی این پرونده است، استقلال کامل خود را حفظ کرده و از مداخله کاخ سفید فارغ است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود: «ما در این پرونده دخالتی نداریم، به ما اطلاعاتی داده نمی‌شود و در این مورد دخالت نمی‌کنیم».

بامداد سه‌شنبه هفته قبل بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود.

ترامپ در واکنش به این یورش طی بیانیه‌ای گفت: «چنین حمله‌ای فقط در کشورهای ورشکسته و جهان سومی می‌تواند رخ دهد. متأسفانه، آمریکا اکنون به یکی از آن کشورها تبدیل شده است که در سطحی که قبلاً دیده نشده بود، فاسد شده است».

روز گذشته اما روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که حداقل یکی از وکلای رئیس جمهور سابق این کشور در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرده بود مبنی بر اینکه تمام اسناد محرمانه در عمارت ترامپ به دولت بازگردانده شدند.

به نوشته نیویورک تایمز، وجود اظهارنامه وکیل ترامپ نشان می‌دهد که رئیس جمهور سابق آمریکا و تیم او ممکن است اطلاعات اسناد محرمانه‌ای که در اقامتگاهش نگهداری می‌شد را به طور کامل افشا نکرده باشند.




+ 6
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری