پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۲۰
۸
۰
نسخه چاپی

فروشنده قلابی سوالات آزمون گواهینامه رانندگی در دام پلیس

فارس : احسان آنقی گفت: فضای شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به مکانی برای بازارگرمی‌های مجازی و کلاهبرداری از افراد ساده و کم اطلاع تبدیل شده است و کلاهبرداران با عناوین مختلف سعی بر انجام اقدامات خرابکارانه و کسب درآمد نامشروع و نامتعارف دارند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری شخصی که با عنوان فروش سوالات آزمون آیین نامه رانندگی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کرد، خبر داد.

 احسان آنقی گفت: فضای شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به مکانی برای بازارگرمی‌های مجازی و کلاهبرداری از افراد ساده و کم اطلاع تبدیل شده است و کلاهبرداران با عناوین مختلف سعی بر انجام اقدامات خرابکارانه و کسب درآمد نامشروع و نامتعارف دارند.

وی افزود: یکی از شیوه‌های کلاهبرداری، فروش سوالات آزمون‌های مختلف به خصوص سوالات آزمون آیین نامه رانندگی در صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی می‌باشد که کارشناسان مرکز پیشگیری از وقوع جرم پلیس فتا، به صورت فعال و پیش‌دستانه با این موضوع مبارزه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: در پی برخورد با یکی از کانال‌های متقلب که به صورت گسترده اقدام به تبلیغات دروغین می‌کرد، اقدامات کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی عامل اصلی این کلاهبرداری مجازی آغاز و سرانجام پس از بررسی‌های تخصصی، متهم اصلی شناسایی و پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد.

آنقی ادامه داد: متهم در این شیوه با سوءاستفاده از افراد ناآگاه و درج پیام‌های جعلی رضایت کاربران سعی بر گمراه کردن افراد و دریافت مبالغ خرد و کلان در ازای سوالات آیین‌نامه موتورسیکلت و خودروهای سبک و سنگین می‌کرده است.

وی بیان داشت: در هنگام مواجهه با مواردی از این قبیل که یقین بر کلاهبرداری در هموطنان به وجود می‌آید، می‌توانند در تماس با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره ۰۹۶۳۸۰ در پیشگیری از خطرات مالی احتمالی برای کاربران فضای مجازی همکاری کنند.




+ 8
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری