پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۲۵
۷
۰
نسخه چاپی

توضیحات وزارت ارشاد درباره تأخیر در انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران

ايسنا : محمد شالویی گفت: به‌دلیل مشکلات اداری پیش آمده در کشور آلمان انتقال پیکر مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج به تهران، امشب ٢٦مردادماه انجام نمی‌شود و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأخیر انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج از آلمان به ایران توضیحاتی ارائه کرد.

 محمد شالویی درباره به تعویق افتادن انتقال پیکر این شاعر معاصر گفت: به‌دلیل مشکلات اداری پیش آمده در کشور آلمان  انتقال پیکر مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج به تهران، امشب ٢٦مردادماه انجام نمی‌شود و به زمان دیگری موکول خواهد شد.

شالویی افزود: با توجه به ارتباط مستمر با خانواده آن مرحوم، امیدواریم هرچه زودتر این مشکل اداری حل شود و با توجه به آمادگی لازم که برای استقبال، تشییع و تدفین در کشورمان وجود دارد، هرچه زودتر پیکر این استاد ارجمند وارد ایران شود. بدیهی است به محض حل مشکل اداری و با هماهنگی خانواده آن مرحوم زمان برگزاری مراسم در تهران و رشت متعاقبا اعلام می‌شود.

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا.سایه) که درتیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۴سالگی درگذشت.

زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش با نام «نخستین نغمه‌ها» را منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌‎هایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.




+ 7
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری