پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶
۶
۰
نسخه چاپی

پیش بینی قیمت طلا ، سکه و خودرو بعد از احیای برجام / 1401

پیش بینی قیمت طلا ، سکه و خودرو بعد از احیای برجام / 1401
پیش بینی ها حاکی از این است که در صورت تداوم انتشار اخبار مثبت از مذاکرات برجام نرخ دلار، قیمت طلا و سکه و خودرو کاهش می یابد .

به گزارش تیتربرتر ؛ محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد علل ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، اظهار کرد: قیمت اونس جهانی روز جمعه با توجه به فعل و انفعالات سیاسی و اقتصادی جهان بالا رفت اما در ادامه و از روز شنبه به این سو، با کاهش مواجه شد؛ به گونه‌ای که ۲۲ دلار در هر اونس کاهش قیمت را شاهد بودیم.
کشتی آرای ادامه داد: از این طرف نیز با توجه به اخباری که از مذاکرات رفع تحریم‌ها منتشر می‌شود، قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی شده و روند در این بازار مثبت تلقی می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار در بازار به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است.با کاهش قیمت ارز، بازار طلا و سکه نیز تحت تأثیر قرار گرفت و قیمت‌ها با کاهش همراه شد. البته با توجه به ریزش قیمت‌ها، تقاضا افت کرد و بازار با رکود مواجه شده است.
وی افزود : از سویی دیگر نیز به دلیل کاهشی شدن قیمت‌ها، حباب سکه نیز کاهش یافته و به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه حدود ۸۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است.اگر به همین روال، اخبار مثبتی از مذاکرات رفع تحریم‌ها برسد و قیمت ارز کاهش یابد، قیمت طلا و سکه نیز به ریزش ادامه می‌دهد اما اگر اخبار مثبتی از این حوزه نرسد، قیمت‌ها در همین محدوده‌ها می‌ماند .

صحبت های دبیرکل کانون صرافان

به گفته کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان با روند کاهش قیمت بیشتر خواهد بود.  افت نرخ دلار در بازار توافقی و صرافی‌های مجاز در شرایطی است که قیمت دلار در بازار غیررسمی نیز یک کانال عقب نشینی کرده است و به محدوده ۲۹۵۰۰ تومان رسیده است.
دبیرکل کانون صرافان اظهار کرد : طبق پیش‌بینی‌ها روند نزولی قیمت‌ها در بازار همچنان ادامه دارد و با ادامه این فرایند احتمالاً به‌زودی باید شاهد بازگشت قیمت دلار بازار غیررسمی به کانال ۲۸ هزار تومان باشیم.
وضعیت بازار ارز طبق پیش‌بینی هفته‌های گذشته و با توجه به خبر‌های مثبت برجامی و سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی، همچنان با کاهش نرخ انواع ارز همراه است، در این شرایط مردم بیشتر فروشنده ارز هستند و این روند باعث کاهشی شدن نرخ‌ها شده است.

مطالب مرتبط :

پیش بینی ها از کاهش قیمت خودرو

کاهش قیمت خودرو
کاهش قیمت خودرو

 

به نقل از وزارت صنعت معدن و تجارت ، منوچهر منطقی معاون این وزارت با حضور در رویداد روایت صنعت تحول خودرو با ارائه مباحث تخصصی و آموزشی در مورد معنای دانش بنیانی شدن صنعت خودرو و همچنین رویکرد وزارت صمت در خصوص خودروی آینده به ترسیم افق پیش رو در حوزه این صنعت پرداخت.
منوچهر منطقی با اشاره به سیر تحول پیوسته توسعه صنعت خودرو در کشور اظهار کرد : نباید صنعت خودرو در ایران را یک صنعت ۵۰ ساله بدانیم چرا که این صنعت در دهه ۶۰ به دلیل جنگ تحمیلی عملاً تعطیل بوده و در واقع می‌توان گفت خودروسازی ایران مربوط به ۲۵ سال پیش است.
وی با بیان اینکه باید در مسیر هم افزایی پلتفرم‌ها تلاش کرد، اضافه کرد : هم افزایی یعنی اینکه خودروسازان یک کشور یک مجموعه تأمین داشته باشند.
منطقی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تأثیر تحریم‌ها یا عدم آن در آینده این صنعت گفت: ما در این خصوص دو سناریو طراحی و همه امکان‌ها را بررسی کرده‌ایم. از این رو در صورت امضای برجام می‌توانیم با کمک شرکای اروپایی به این صنعت کمک کنیم و در غیر این صورت یک سناریو داخلی داریم.
وی با بیان اینکه در روزهای گذشته دو اتفاق باعث شده حباب خودرو تا حدی تخلیه شود، توضیح داد: امروز عرضه خودرو گروه بهمن در بورس باعث شد، قیمت این خودرو در بازار کاهشی قابل توجه را ثبت کند و این به معنای آن است که با شفاف شدن فرایند توزیع و حضور در عرصه‌هایی مانند بورس می‌توان انتظار داشت که قیمت خودرو معقول شود.

محمد رضا نجفی منش عضو  هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره کاهش قیمت ها گفت : با توجه به افزایش امیدواری‌ها به احیای برجام ، در روزهای گذشته روند کاهشی قیمت خودرو در بازار آغاز شده که می‌توان انتظار داشت با نهایی شدن مذاکرات با سرعت بیشتری نیز ادامه پیدا کند

محمد رضا نجفی منش با انتقاد از نحوه مدیریت بازار و صنعت خودرو از سوی دولت، بیان کرد: در تمام سال‌های گذشته ما اعلام کرده‌ایم که دولت‌ها باید دو کار را در دستور کار قرار بدهند. نخست توقف قیمت گذاری خودرو و دیگر خروج از مدیریت خودروسازان بزرگ. تا زمانی که این دو اتفاق در دستور کار قرار نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت که شرایط در این بازار آرام شود.
وی با بیان اینکه آنچه در بازار خودرو ایران رخ داده در جهان نظیر ندارد، تصریح کرد: ما با بازاری رو به رو هستیم که حباب بسیار بزرگی برای قیمت خودروها به وجود آمده و نرخ‌ها را غیر واقعی کرده است و از سوی دیگر با خودروسازانی رو به رو هستیم که با توجه به قیمت گذاری دستوری، خودرو تولیدی خود را با زیان به فروش می‌رسانند. این فضا جز برای دلالان برای چه گروهی سود داشته است؟ اگر این رویه تغییر کند و دولت اصلاحات اساسی را در بازار و صنعت خودرو در دستور کار قرار دهد، می‌توان انتظار داشت که از این شرایط عبور کنیم اما در غیر این صورت روند زیان دهی خودروسازان ادامه خواهد داشت.

آنچه دیگران می خوانند :



+ 6
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری