پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۰۰
۶
۰
نسخه چاپی

کری خوانی کاپیتان دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان قبل بازی+ترکیب/ جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱

کری خوانی کاپیتان دو تیم پرسپولیس و فولاد خوزستان قبل بازی+ترکیب/ جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
تیم های پرسپولیس و فولاد خوزستان در چارچوب یک بازی از دیدارهای هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم خواهند رفت. گفتنی است بازی پرسپولیس و فولاد امروز جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می شود.

به گزارش تیتربرتر؛ یحیی گل‌محمدی امیدوار است با حضور تماشاگرانش بتواند انتقام شکست فصل گذشته در سوپرجام را از فولاد بگیرد.

 یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس خاطره خوبی از آخرین تقابلشان با فولاد ندارند. پرسپولیس که در دو بازی رفت و برگشت در لیگ برتر موفق شده بود شاگردان نکونام را شکست دهد، در سوپرجام به این تیم باخت و حالا پرسپولیس امیدوار است در اولین بازی خانگی‌اش بتواند انتقام آن شکست را از فولاد بگیرد هر چند که تیم اهوازی با مهره‌هایی که در نقل و انتقالات تابستانی گرفته، قوی‌تر از فصل گذشته شده و بردن این تیم اصلا کار راحتی نیست.

چهره‌های ویژه: مهدی شیری، سعید آقایی و احسان پهلوان سه بازیکنی هستند که از پرسپولیس راهی فولاد شدند و قطعا این جمع سه‌نفره – به خصوص مهدی شیری – انگیزه زیادی برای بازی مقابل تیم سابقشان دارند. تقابل احتمالی وریا غفوری با پرسپولیس هم یکی دیگر از جذابیتهای این بازی خواهد بود.

غایب: مرتضی پورعلی‌گنجی با توجه به عدم صدور ITC شرایط همراهی این تیم مقابل فولاد را ندارد هر چند قرمزها امیدوارند که در مکاتبه با فیفا بتوانند ITC مدافع سرشناسشان را تا قبل از بازی فردا بگیرند.

نتیجه هفته گذشته: پرسپولیس در اصفهان مقابل ذوب آهن به تساوی بدون گل رسید و همین نتیجه در بازی فولاد و صنعت نفت آبادان رقم خورد.

وضعیت جدول: پرسپولیس و فولاد 1 امتیازی، به ترتیب در رده‌های نهم و دهم جدول قرار دارند.

هفته دوم لیگ برتر

جمعه 28 مرداد

پرسپولیس – فولاد ساعت 20.30

تیم داوری: پیام حیدری، سعید قاسمی، حسین مرادی، فرزاد منصوری

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر فولاد/ رونمایی از ستاره هلندی و بازگشت کاپیتان

www.titrebartar.com

پرسپولیس در دیدار مقابل فولاد مرتضی پورعلیگنجی و حامد پاکدل را در اختیار ندارد اما لوکادیای هلندی مجوز بازی را به دست آورده است.

پرسپولیس در حالی امروز به مصاف فولاد خوزستان خواهد رفت که در این بازی خانگی سرخ‌ها تماشاگران خود را هم به همراه دارند. این در حالی است که تیم یحیی گل محمدی در بازی هفته قبل برابر ذوب آهن ۲ امتیاز مهم را از دست داد و حالا برای عقب نیفتادن از صدر جدول باید تیم پرمهره نکونام را در آزادی شکست بدهد.

مطالب مرتبط :

سرخ‌ها در این دیدار مرتضی پورعلیگنجی و حامد پاکدل را در اختیار ندارند و و لوکادیا هم همچنان شرایط حضور در ترکیب پرسپولیس را ندارد تا انتظار برای رونمایی از این بازیکن همچنان ادامه داشته باشد.

به این ترتیب در بازی امروز همچنان علیرضا بیرانوند درون دروازه سرخ‌ها خواهد ایستاد و خط دفاعی سرخ‌ها هم با حضور گولسیانی،فرجی- اسماعیلی فر و علی نعمتی شکل خواهد گرفت. هرچند احمدی در بازی با ذوب آهن به عنوان بازیکن تعویضی نماش خوبی داشت و احتمال دارد در این بازی یحیی به او بیشتر میدان بدهد.

در خط میانی شاهد زوج سرلک و کامیابی نیا خواهیم بود و سعید صادقی و مهدی ترابی به عنوان وینگر سمت راست و چپ به میدان خواهد رفت. سروش رفیعی هم به عنوان بازیکن پشت مهاجم در کنار عبدی ۱۱ بازیکن احتمالی سرخ‌ها را تشکیل خواهند داد.

در این دیدار البته امید عالیشاه هم بعد از پشت سر گذاشتن محرومیت در لیست سرخ‌ها قرار خواهد گرفت و احتمال دارد یحی گل محمدی از این بازیکن در نیمه دوم به عنوان مهاجم استفاده کند.

چند نکته از رویارویی پرسپولیس و فولاد؛ اگه میتونی، ببر!

مهمترین و آخرین بازی هفته دوم، به میزبانی پرسپولیس و در ورزشگاه آزادی بین آنها و فولاد برگزار می‌شود. دو تیم در هفته قبل، نتایج مشابهی گرفتند و بازی‌شان بدون گل تمام شد. فولاد سالهاست در شکست دادن پرسپولیس به مشکل خورده است.

حسرت

 بدون تردید یکی از بزرگترین حسرت‌های زندگی جواد نکونام به عنوان سرمربی، برنده شدن برابر پرسپولیس(در لیگ برتر) است. نکونام روی نیمکت نساجی و فولاد در لیگ برتر نشسته و هنوز موفق به شکست دادن پرسپولیس نشده است. تنها برد او برابر قرمزها در سوپرجام بوده که ربطی به لیگ برتر ندارد. یک مساوی و 5 باخت برابر پرسپولیس و بدون برد روی نیمکت فولاد یعنی نکونام به شدت برابر پرسپولیس مشکل دارد. و البته این 2 آمار دیگر: زدن تنها 2 گل در 6 رویارویی لیگ برتری و فقط یک کلین‌شیت.

روزهای بد فولاد

فولاد مدتهاست برابر پرسپولیس رنگ برد را ندیده و اوضاعش مانند تمام دوران مربیگری نکونام است. هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر به اندازه پرسپولیس نتوانسته فولاد را ببرد: 19 بار. بازی در تهران که اوضاع بدتری هم دارد: 3 برد در 20 رویارویی به علاوه زدن تنها 2 گل در 7 سفر آخر به خانه پرسپولیس. قرمزها در 7 میزبانی آخرشان از فولاد، نباخته‌اند و آخرین شکست‌شان مربوط است به گل به خودی بنگر روی شاهکار سوشا مکانی.

درخشان مثل پرسپولیس

پرسپولیس برابر فولاد، کلکسیونی از آمار درخشان را بخصوص در این چند فصل اخیر رقم زده است. مثلا اینکه آنها فقط در یکی از 17 رویارویی آخرشان با فولاد، دروازه رقیب اهوازی را باز نکرده‌اند. مثلا اینکه هر 5 مصاف اخیر را از فولاد در لیگ برتر برده‌اند. مثلا اینکه تنها یک باخت در 14 تقابل آخر با فولاد در این رقابتها دارند. و مثلا اینکه یک باخت خانگی برای پرسپولیس برابر فولاد در 11 فصل اخیر ثبت شده است.

بدون پریرا؟

لوسیانو پریرا، سالها مرد اصلی خط حمله فولاد بود ولی در ابتدای فصل، بالاخره جدایی‌اش از این تیم کلید خورد و مرد برزیلی راهی رفسنجان شد تا پیراهن مس را به تن کند. پریرا زننده هر 3 گل آخر فولاد به پرسپولیس است که همگی‌شان هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. حالا و در غیاب شیمبا باید دید تیم هجومی نکونام چه خواهد کرد. بدون او و لک که حالا در مس، همبازی شده اند، یکی از بزرگترین و عجیب‌ترین رکوردهای تاریخ لیگ برتر هم از بین رفته است؛ هیچ دروازه‌بانی در تاریخ لیگ برتر از یک مهاجم به اندازه لک برابر پریرا، گل نخورده است: 9 گل.

این 6 نفر

3 بازیکن فصل قبل پرسپولیس، این هفته با پیراهن فولاد برابر تیم سابق‌شان قرار می‌گیرند: مهدی شیری، سعید آقایی و احسان پهلوان. شهاب گردان، وحید حیدریه و ساسان انصاری هم سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارند.

انچه دیگران میخوانند :



+ 6
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری