پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۰۰
۷
۰
نسخه چاپی

خبرهای وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش حضوری مدارس و رتبه‌بندی معلمان

ايسنا : وزیر آموزش و پرورش گفت: احراز صلاحیت در رتبه بندی معلمان جدی است، طوری نشود بگویند که رتبه ها همین‌طوری داده شده است. عجله نکنید و اجازه دهید رتبه هرکسی به خودش داده شود و بی عدالتی حتی در حق یک نفر نداشته‌ باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از اول مهرماه آموزش حضوری خواهد بود و قطعی است، گفت: اگر بنای بر تعطیلی هم باشد، مدرسه آخرین مکان خواهد داد. این را من نمی گویم، مطالعات بین المللی می‌گوید. دانش آموزان بالای ۱۲ سال و فرهنگیان حتما دز یادآور واکسن را تزریق کنند.

یوسف نوری در اختتامیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان این‌که سه چالش عمده پیش رو داریم، گفت: نخست ضعف در نظام حکمرانی است. به عنوان مثال مدرسه غیردولتی ایجاد کردیم، وزیر را راه نمی‌دهند یا در مدرسه دولتی، مدیر با هماهنگی اولیا، کارشناس ارزیابی عملکرد وزارتخانه را راه ندادند، البته این موارد مربوط به گذشته است.

وی افزود: دوم آنکه جهت‌گیری‌های عدالت‌ستیز در آموزش و پرورش داریم که اعزام سربازمعلم به مناطق دوردست، کاستن از شمار مدارس شبانه‌روزی، حذف تغذیه دانش آموزی از این جمله است. به مقوله افت کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی توجه کنید.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران آموزش و پرورش گفت: ثبت نام مدارس را تمام کنید. تاکنون ۱۴ میلیون ثبت نام انجام شده است. اعلام کردم که همه ثبت نام‌های اول ابتدایی را مشروط قطعی کنید. تا زمانی که کلاس بندی را انجام ندهید امکان تعلق نیرو به استان ها را نداریم.

نوری افزود: کسری واقعی نیرو را باید جبران کنیم، فردا جلسه نهایی کسری نیروی استان‌ها را داریم.

وی با تاکید بر اینکه از اول مهرماه آموزش حضوری خواهد بود و قطعی است، گفت: اگر بنای بر تعطیلی هم باشد، مدرسه آخرین مکان خواهد داد. این را من نمی گویم، مطالعات بین المللی می‌گوید. دانش آموزان بالای ۱۲ سال و فرهنگیان حتما دز یادآور واکسن را تزریق کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: احراز صلاحیت در رتبه بندی معلمان جدی است، طوری نشود بگویند که رتبه ها همین‌طوری داده شده است. عجله نکنید و اجازه دهید رتبه هرکسی به خودش داده شود و بی عدالتی حتی در حق یک نفر نداشته‌ باشیم.

نوری با اشاره به اینکه بیش از ۵۵۰۰ مدرسه سرویس و چشمه بهداشتی ندارند، که باید اینها مجهز شوند، اظهار کرد: تا آخر سال مدارس ایمن جایگزین مدارس کانکسی و سنگی بالای ۱۰ دانش آموز می‌شوند.

وی هم‌چنین با توصیه به جدی گرفتن حفظ قرآن کریم عنوان کرد: دارالقرآنی که کار نکند را به سازمان دارالقرآن می‌دهیم که آنها استفاده کنند.  دارالقرآن ها را تقویت کنید. سرودهای دانش آموزی را روی میز بیاورید؛ هرچه عیان تر باشند از گروه‌های زیرزمینی کم می‌شود، بچه ها نیاز به ابراز وجود دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای ایام اربعین مدارسی که در مسیر هستند آماده پذیرایی از زوار باشند. وسایل سرمایشی پنج استان مرزی مهیا باشد. اردوگاههای دانش آموزی را نیز فعال کنید.




+ 7
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری