پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۹:۰۰
۷
۰
نسخه چاپی

نخست وزیر اسرائیل: مخالف توافق با ایران نیستیم

ايسنا : یائیر لاپید گفت: ما هر کاری بتوانیم برای اثر گذاشتن روی توافق هسته ای ایران انجام خواهیم داد.

الجزیره گزارش داد، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که این رژیم مخالف توافق با ایران نیست بلکه مخالف توافق موجود است، مدعی شد: این توافق بد است و معیارهایی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وضع کرده است را برآورده نمی کند.

وی گفت که اگر توافقی که درحال تدوین آن هستند را با ایران امضا کنند اسرائیل به آن پایبند نخواهد بود و برای جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته ای تلاش خواهد کرد.

وی درآمد حاصل از این توافق توسط ایران را سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار خواند و مدعی شد که این درآمد باعث ایجاد بی ثباتی در خاورمیانه می‌شود.

بر اساس این گزارش با نزدیک شدن احیای توافق هسته‌ای ایران، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته(سه شنبه) اعلام کرد که برای برخی دیدارها با مقامات دفاعی آمریکا، این هفته به واشنگتن سفر می‌کند.

گانتس همچنین گفت که رژیم اسراییل هم با آمریکا و هم با کشورهای منطقه درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در ارتباط است.

او افزود: ما هر کاری بتوانیم برای اثر گذاشتن روی این توافق انجام خواهیم داد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به این که اسراییل عضوی از هیچ توافقی در این زمینه نخواهد شد، گفت که رژیمش «راه حفظ آزادی عملش در صورت لزوم» را پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اظهارات گانتس در پی سفر اخیر ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به آمریکا و دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید انجام شده است که بر اساس گزارش‌های متعدد، موضوع احیای توافق هسته‌ای قرار بود از محورهای رایزنی آن‌ها باشد.

در بیانیه‌ کاخ سفید درباره دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با هولاتا آمده که سالیوان در دیدار با هولاتا، بر تعهد آمریکا نسبت به اطمینان یافتن از این که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، تاکید کرده است.

در برخی گزارش‌ها با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در روند احیای توافق هسته‌ای، به نگرانی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در مدت درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و «امتیاز دادن به ایران» اشاره شده است.

در همین راستا، وبگاه خبری –تحلیلی اکسیوس اخیرا در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی خبر داه بود: اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای اخیر تلاش کرده است به اسرائیل اطمینان دهد که در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده است، مقامات اسرائیلی می‌گویند که آنها اطمینان ندارند.

بنابر این گزارش، مقامات کاخ سفید در روزهای گذشته به همتایان اسرائیلی خود اطمینان داده‌اند که علی‌رغم وجود برخی گزارشات در رسانه‌ها مبنی بر امتیازدهی واشنگتن به تهران در جریان مذاکرات وین، آمریکا هیچ امتیاز جدیدی به ایران نداده است.

یک مقام آمریکایی به این پایگاه خبری گفت: توافق در وین ممکن است نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر باشد، اما همچنان نتیجه مذاکرات دارای ابهام است زیرا هنوز شکاف‌هایی وجود دارد. در هر حال، توافق قریب‌الوقوع به‌نظر نمی‌رسد.

اکسیوس افزود: مقامات اسرائیلی تایید کردند که در روزهای اخیر گفت‌وگوهای زیادی با ایالات متحده صورت گرفته است و در حالی که بیشتر بحث‌ها پشت درهای بسته انجام و دشوارتر شده است، هدف این بوده است که مطمئن شود کاخ سفید متوجه شده که نگرانی‌های اسرائیل چقدر جدی است.

اکسیوس در ادامه نوشت، «اما اسرائیل از این اطمینان‌بخشی‌های آمریکا راضی نشده است. یک مقام اسرائیلی در این باره گفت که مذاکرات با واشنگتن درباره تهران در روزهای گذشته سخت‌تر شده است اما یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل قصد ندارد به‌طور علنی به کارزار علیه بایدن پیرامون توافق هسته‌ای با ایران بپردازد».




+ 7
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری