پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ۲۱:۳۵
۲
۰
نسخه چاپی

سفر اربعین ارزان‌تر شد

ايسنا : با فروکش کردن شیوع ویروس منحوس کرونا امسال هم ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به رسم عاشقی و دلدادگی، رهسپار دیار عشق می شوند تا بار دیگر ارادت خود را به اسطوره ایثار، مقاومت و مظلومیت نشان دهند.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: با توجه به تأکید رئیس جمهور مبنی بر ارزان‌تر شدن سفر اربعین، نرخ بلیت اتوبوس برای زائران اربعین کاهش یافته است.

با فروکش کردن شیوع ویروس منحوس کرونا امسال هم ارادتمندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به رسم عاشقی و دلدادگی، رهسپار دیار عشق می شوند تا بار دیگر ارادت خود را به اسطوره ایثار، مقاومت و مظلومیت نشان دهند.

امسال نیز اعزام زائران اربعین از اول شهریور ماه در گلستان آغاز شده و براساس گزارش های جمع آوری شده تاکنون ۴۴ دستگاه اتوبوس نسبت به اعزام زائران گلستانی اقدام کردند.

دولت مردمی هم تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این اجتماع باشکوه بشری و اعزام زائران حسینی به کربلای معلی به کار گرفته و رئیس جمهور نیز بر ضرورت برگزاری زیارت اربعین «آسان»، «ارزان» و «دلنشین» تأکید کرده و از دستگاه‌ های دولتی خواست ضمن استقبال از حضور ستادهای مردمی به ایفای نقش حمایتی، نظارتی و تسهیل‌گری در این زمینه بپردازند.

در همین راستا در استان گلستان نیز مسئولان امر برای اعزام زائران اربعین اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده تا زائران با کمترین مشکل و دغدغه به زیارت اربعین بروند.

تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر از گلستانی‌ها برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده که از این تعداد، ۱۲ هزار نفر برای استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام آمادگی کردند.

در حالی که نرخ بلیت در سال‌های قبل معمولاً افزایش ۱۰۰ درصدی پیدا می کرد امسال طی روزهای گذشته نرخ نامه‌ با افزایش ۷۵ درصدی اعلام شده و طی دو روز گذشته نرخ‌نامه جدید با کاهش بیشتر مصوب و اعلام شده است.

 براساس نرخ‌نامه جدید مصوب اربعین حسینی، کرایه اتوبوس ۲۵ نفره از گرگان به مرز مهران ۶۳۴ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۵۳۴ هزار تومان و اتوبوس ۴۴ نفره ۴۳۲ هزار تومان است، همچنین نرخ کرایه از گنبدکاووس به مرز مهران با اتوبوس ۲۵ نفره ۶۹۰ هزار تومان، اتوبوس ۳۲ نفره ۵۷۹ هزار تومان و ۴۴ نفره ۴۷۱ هزار تومان اعلام شده است.

با توجه به کاهش قیمت بلیت سفر اربعین گفتگوی ما با زائران نشان می دهد که هنگام اعزام مابه التفاوت بلیت خریداری شده به آنها بازگردانده شد و از روند خدمت رسانی ابراز خرسندی می کنند، گرچه با توجه به حجم بالای زائران اربعین حسینی، جمعی از مردم نیز از نبود بلیت اتوبوس گله‌مندند و معتقدند این معضل با کاهش قیمت‌ها بیشتر شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آغاز طرح نظارت بر فروش بلیت های اتوبوس از روز گذشته در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح نظارتی از ۱۳ شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۷ شهریور ماه ادامه دارد.

ایوب میرشاهی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه برای جلوگیری از سرگردانی زائران اربعین، بلیت ها به صورت روزانه به فروش می رسد، گفت: تا روز گذشته حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران اربعین حسینی اقدام کردند و در مجموع ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین از گلستان اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به این پرسش که با انجام سفرهای اربعینی برای سرویس‌دهی به سایر استان های کشور چه تدابیری اندیشیده شده است، یادآور شد: براساس برنامه ریزی انجام شده برای رفع کمبود در این بخش از ناوگان عمومی مثل مینی بوس و یا سواری استفاده می شود تا تقاضای این بخش به خوبی جبران شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان نیز در این باره اظهار کرد: نرخ های جدید به آژانس های مسافرتی ابلاغ شده و همه آنها موظف به نصب نرخ های جدید و همچنین رعایت آن هستند.

تقی حسام از مردم خواست؛ هر گونه عدم فروش بلیت و یا گران فروشی را به سامانه تلفنی ۱۳۵ و یا سامانه پاسخگویی ۱۴۱اعلام کنند.

نرخ های جدید کرایه اتوبوس ویژه سفر اربعین به شرح ذیل است؛

سفر اربعین ارزان‌تر شد/ گران‌فروشی را به سامانه ۱۳۵ گزارش کنید

 




+ 2
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری