پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۳:۴۰
۱۰
۰
نسخه چاپی

زنگ خطر افزایش قیمت نفت در زمستان/ رئیس خزانه داری آمریکا هشدار داد

ایرنا : جانت یلن گفت که تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه به منظور کاهش درآمد مسکو و در عین حال حفظ عرضه نفت روسیه به بازار جهانی برای پائین نگه داشتن قیمت جهانی نفت خواهد بود.

زنگ خطر افزایش قیمت نفت در زمستان/ رئیس خزانه داری آمریکا هشدار داد

به گزارش اسپوتنیک، جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا عصر یکشنبه اعتراف کرد که ممکن است آمریکایی‌ها پس از کاهش واردات نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا شاهد افزایش قیمت نفت در زمستان باشند.

یلن توضیح داد که تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه به منظور کاهش درآمد مسکو و در عین حال حفظ عرضه نفت روسیه به بازار جهانی برای پائین نگه داشتن قیمت جهانی نفت خواهد بود.

وزرای دارایی گروه ۷ (کشور صنعتی) ۱۱ شهریور با اعمال سقف قیمتی بر فروش نفت روسیه موافقت کردند و نهادهایی را که به کشتی‌ها خدماتی مانند بیمه و فروش نفت با قیمت بالاتر دهند را تهدید به تحریم و برخورد کردند.

این اقدام از سوی این هفت کشور به منظور کاهش درآمد مسکو و توانایی آن برای تامین مالی عملیات نظامی ویژه در اوکراین پیشنهاد شد با این حال، مشخص نیست که آیا این اقدام پیشنهادی تأثیر واقعی بر روسیه خواهد داشت یا خیر زیرا کرملین اعلام کرد که تصمیم گیری در مورد اینکه مسکو نفت خود را به چه قیمتی بفروشد، به آمریکا یا هیچ کشور دیگری بستگی ندارد.

نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه بار دیگر تاکید کرد که روسیه به قیمت تعیین شده توسط کشورهای غربی، نفت به خارج از کشور نخواهد فروخت.

جنگ غرب علیه درآمد نفت روسیه در زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت نفت خام در حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه مانده است و همچنان باعث افزایش تورم در کشورهای توسعه‌یافته می‌شود.

قیمت بالای نفت باعث افزایش قیمت سوخت و انواع خدمات حمل و نقل در اروپا، آمریکا و دیگر نقاط جهان شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.




+ 10
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری