پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۷:۲۰
۶
۰
نسخه چاپی

محصولات جدید ایران خودرو در سطح کیفی بالایی تولید و عرضه می‌شوند

محصولات جدید ایران خودرو در سطح کیفی بالایی تولید و عرضه می‌شوند
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکید بر نقش شرکت ایتراک برای تایید کیفیت قطعات، گفت: با نظارت‌های دقیق ایتراک، محصولات جدید ری‌را و TF21 با سطح کیفی بالایی تولید و عرضه خواهد شد.

به گزارش تیتربرتر؛ به نقل از ایکوپرس: مهدی خطیبی در نشست با مدیران شرکت آزمایش و تحقیقات قطعات و مجموعه‌های خودرو (ایتراک)، ضمن دانش‌پایه خواندن فعالیت‌های این شرکت، گفت: نارضایتی‌هایی که نسبت به صنعت خودرو وجود دارد ارتباط مستقیمی با کیفیت محصولات دارد که این موضوع یکی از راهبردهای مهم ایران خودرو است و برنامه‌های متنوعی برای ارتقای کیفیت محصولات طرح‌ریزی شده و در حال اجرا است که نتایج آن به مرور مشخص خواهد شد. 

وی گفت: ایتراک باید قوی و کارآمدتر از قبل با بهینه سازی ظرفیت‌های انسانی و تخصصی موجود و تجهیزات در اختیار، نسبت به ارتقای سطح کیفیت محصولات اقدام کند. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ضمن تاکید بر پرهیز از موازی‌کاری، گفت: در فعالیت‌های اجرایی و صنعتی، موازی‌کاری هزینه‌بر و زمان‌بر است و باید برای حذف فرآیندهای موازی، در شرکت ایتراک کمیته‌ای تشکیل و عارضه‌یابی لازم صورت گیرد. 

خطیبی بر افزایش سهم ایتراک در بازار خارج از ایران خودرو تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بیرونی موجود، این شرکت باید تعامل مناسبی با سایر خودروسازان داخلی برقرار کند تا علاوه بر ایران‌خودرو مشتریان دیگری برای توسعه بازار داشته باشد. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به پروژه مهم و راهبردی پاورترین اشاره کرد و گفت: این پروژه راه‌اندازی شرکت پایه و مادر توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران خودرو، کلید خورده و این امکان برای سایر خودروسازان فراهم خواهد شد تا از توانمندی این مرکز در تامین قوای محرکه بهره مند شوند که در گام نخست محصولات تولیدی این شرکت به سایپا و دیار خودرو عرضه خواهد شد. 

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که عملکرد کیفی ایتراک تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصولات ایران خودرو دارد، گفت: ایتراک به عنوان حافظ کیفیت صنعت خودرو، باید با نگاه ملی با سایر خودروسازان نیز تعامل داشته و خدمات خود را به اشتراک بگذارد. 

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر با اقدامات صورت گرفته شاهد رشد تولید و توسعه ایتراک هستیم و این شرکت با دارا بودن نیروی انسانی متعهد و با تجربه و همچنین سرمایه گذاری، پیگیری و ممارست برای اجرای پروژه‌های جدید، به دنبال ارایه خدمات بهتر به گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت های خارج از این مجموعه است.

تغییر در نظام قیمت گذاری و آزمون قطعات

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست گفت: در آخرین جلسه ستاد پروژه‌های توسعه محصول، توافقاتی برای پروژه TF21 صورت گرفت که براساس آن پروژه‌ها با قیمت هدف به تولید برسند و برای دست‌یابی به این هدف باید اصلاح لازم در نحوه قیمت گذاری قطعات و سیستم‌ها صورت گیرد.

کیانوش پور مجیب ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، به جای این‌که قطعات قیمت‌گذاری شود، سیستم‌ها که شامل تعدادی قطعه هستند، قیمت گذاری می‌شوند و در این رابطه شرکت ساپکو با همکاری سازندگان، قیمت گذاری سیستم‌ها را برنامه‌ریزی کند. 

پورمجیب افزود: با اجرای نظام قرارداد با قطعه سازان براساس سیستم‌ها، شرکت ایتراک نیز از نظام تاییدیه به صورت قطعه به تاییدیه با ساز و کار مبتنی بر سیستم‌ها ارتقا پیدا خواهد کرد.

قائم مقام توسعه و تولید ادامه داد: با اجرای این پروژه شاهد تحول در نظام توسعه محصول، آزمون و نظام قراردادی ساپکو خواهیم بود که با این ترکیب در بحث کیفیت، قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت تحولات قابل توجهی ایجاد خواهد شد.

سود ۹۸ میلیارد تومانی ایتراک از ابتدای سال

مدیرعامل شرکت ایتراک نیز در این نشست گفت: این شرکت با توجه به دارا بودن آزمایشگاه‌های مجهز تست و آزمون و اندازه گیری کیفیت قطعات، از شرکت های مهم و تاثیر گذار در صنعت خودرو کشور است.

داود جهاندیده ادامه داد: در مقایسه با روند پنج سال گذشته با وجود افزایش هزینه ها در حوزه خدمات آزمون به‌خصوص هزینه های نیروی انسانی، از ابتدای سال تاکنون موفق به کسب ۹۸ میلیارد تومان درآمد و کسب سود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی تا پایان مردادماه شده‌ایم و در اواسط  شهریور ماه امسال نیز ۸۴ درصد درآمد سال گذشته را  محقق کرده‌ایم.

وی مشتریان اصلی برای محصولات و خدمات ایتراک را شرکت های ساپکو با ۵۰ درصد، ایران‌خودرو۳۰ درصد و سایر شرکت ها از جمله شرکت‌های گروه سایپا و گروه بهمن و شرکت‌های خارج از گروه ایران خودرو با ۲۰ درصد برشمرد.

مدیرعامل ایتراک به پروژه‌های توسعه ای در این شرکت اشاره کرد و گفت: ظرف امسال و سال آینده، پروژه های توسعه ای با  سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی و با حمایت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت ساپکو و معاونت های کیفیت، مهندسی ساپکو و ایران خودرو اجرا خواهد شد.

جهاندیده درخصوص توسعه بازار و همکاری با شرکت های خارج از گروه گفت: با توجه به تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، برای ارایه خدمات آزمون قطعات و مجموعه های خودرو، با شرکت‌های گروه سایپا و گروه بهمن در حال عقد تفاهم نامه همکاری هستیم و با شرکت‌های دانش بنیان نیز همکاری داریم. 

مدیرعامل ایتراک به راه اندازی خط سبز در این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، خط سبز برای بررسی ویژه  موارد کیفی در سطح گروه صنعتی ایران خودرو راه اندازی شده است.

گفتنی است در این نشست نجفی منش رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو، حیدری مدیرعامل ساپکو قشم و نیک دهقان مدیر ارتباطات و امور بین الملل ایران خودرو نیز حضور داشتند.

در پایان نشست آزمایشگاه های شرکت ایتراک مورد بازدید قرار گرفت و در خلال بازدید توضیحات لازم درباره فرآیند فعالیت در ایتراک ارایه شد.

مطالب مرتبط:



+ 6
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری