پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ۲۳:۳۷
۵
۰
نسخه چاپی

حسن یزدانی مغلوب دیوید تیلور + آخرین وضعیت کشتی گیران در مسابقات کشتی آزاد 2022

حسن یزدانی مغلوب دیوید تیلور + آخرین وضعیت کشتی گیران در مسابقات کشتی آزاد 2022
حسن یزدانی در بازی امشب خود مقابل حریفش، دیوید تیلور باخت.

به گزارش تیتربرتر ؛ رقابت های کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ که مهمترین رقابت سالانه کشتی محسوب شده و پس از المپیک نیز پر اهمیت ترین رقابت این رشته ورزشی به حساب می‌آید از پنج شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ و پس از پایان رقابت فرنگی در رشته آزاد و در بلگراد صربستان آغاز شد. 

جدال نفس گیر حسن یزدانی و دیوید تیلور

جدال نفس گیر حسن یزدانی و دیوید تیلور
جدال نفس گیر حسن یزدانی و دیوید تیلور

 

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی

حسن یزدانی که در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان به میدان رفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. حسن یزدانی در نیمه نهایی نیز برابر بوریس ماکوئف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از اسلواکی با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و برای پنجمین مرتبه در دوران قهرمانی خود راهی فینال مسابقات قهرمانی جهان شد. اما در حساس‌ترین مبارزه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان، برابر دیوید تیلور آمریکایی شکست خورد. پیش از این یزدانی و تیلور پیش از این ۴ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته بودند که یزدانی در آخرین دیدار رو در رو در فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ، موفق به شکست دیوید تیلور شده بود .

وضعیت کشتی گیران ایرانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد 2022

در ادامه به وضعیت کشتی گیران کشورمان در مسابقات جهانی کشتی آزاد 2022 میپردازیم.

نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم: علیرضا سرلک

علیرضا سرلک کشتی گیر آزاد کار ایرانی در وزن ۵۷ کیلوگرم است. او در رقابت های سال گذشته در فینال مقابل توماس گیلمن آمریکایی که سابقه برنز المپیک و نقره مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه داشت شکست خورد و از رسیدن به مدال طلا بازماند. سرلک در دور نخست به مصاف وان هو زو از چین رفت و در پایان با ارائه نمایشی ضعیف با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. سرلک برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود کشتی‌گیر چینی به فینال باشد، در غیر این صورت از دور رقابت‌ها کنار می‌رود.

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی

امیر محمد یزدانی که قرار بود در این رقابت‌ها در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی بگیرد پس از وزن کشی به دلیل داشتن اضافه وزن از دور رقابت‌ها کنار رفت. یزدانی در دور قبلی این رقایت‌ها در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره دست پیدا کرد.

مطالب مرتبط:

نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم: یونس امامی

امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل کایل دیک دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا به میدان رفت و در پایان در حالیکه با نمایشی بسیار خوب با نتیجه ۲ بر صفر پیش بود در تایم دوم ۲ امتیاز از دست داد و با نتیجه ۲ بر ۲ به دلیل داشتن اخطار شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم: محمد نخودی

محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه 7 بر 6 مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر دولگون آلتانزول از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه 5 بر 4 از سد واسیل میخایلوف از اوکراین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا رفت و با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد تا مدال نقره را کسب کند.

نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم: کامران قاسم پور

کامران قاسم‌پور دارنده مدال طلای جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم در دیدار نیمه نهایی به مصاف میریانی مایسورادزه از گرجستان رفت. قاسم‌پور در یک کشتی دیدنی و یک‌طرفه با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و در یک چهارم با احمد باتایف از بلغارستان سرشاخ شد که با برتری ۷ بر ۲ به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. جی دن کاکس قهرمان جهان از آمریکا حریف قاسم پور در دیدار فینال است.

نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع

امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال نقره و برنز جهان از چین پیروز شد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی در این دیدار برنده مبارزه میان دانیل لیگتی از مجارستان و دسی از کانادا است.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان فردا نیز در سه وزن 61، 65 و 97 کیلوگرم دنبال خواهد شد که رضا اطری، رحمان عموزاد و محمدحسین محمدیان نمایندگان ایران در روز سوم هستند و به مصاف حریفان خواهند رفت.

آنچه دیگران می خوانند:



+ 5
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری